חטא אינו מהות
א' דחול המועד סוכות תשפ"א
כל ענינו של חטא אינו מהות, חטא הוא כיוון מוטעה, אך אינו יכול להיות מזוהה באמת, פעולת אדם בעולמו אינה אלא רסיסי בחירה בים של מציאות מהותית, הזיהוי שלנו עם החטא הוא התחברות אליו, איש שוגה פעמיים במה שלא הבין בפעם הראשונה, הבנת תנועת החטא היא הבנת אפסיותו, אי ההזדהות עמו גם בשביל להתרחק, המינוח חטא כהגדרה הוא בעצמו חטא, משום שחטא הוא פועל של החטאת מטרה, ולא שם חיבה לכל דבר לא הגון, האנשים שעשו רע ימשיכו לעשות רע, אם לא יפסיקו להזדהות עם הרע, הפסקה זו היא הבנת המהות הפנימית, היא סוג של הזכרות בקביעת היעד הראשונית, אז כשהחלטנו לצאת לדרך ואיבדנו המון מאז, מהות היא הגדרה הרבה יותר מהחטא שהוא פעולה, וכשאנו מדברים על הגדרות אנו חורטים אותן בחדר פנימי בלב, כי הגדרה היא קטע דרך של היעד, והיעד הינו טוב, אנו נמשכים לטוב, אנו בקרב עקוב מדם נפש כדי להגדיר אותו, להכיר אותו ואולי אף לרכוש אותו, הטוב הוא באמת יותר מקסים אותנו מהתנועות הזרות שמלקטות ליקוטי טוב ממה שהספקנו לאבד, ניצוצות קדושה מבויישים, אורות תועים בכלים נשברים, נבואות שמימיות באו לאחר חטא אך לא באו בתוך מסגרתיות חוסמת, משום שהחטא הוא תנועה ולא מציאות, אסור לחטוא זה ודאי, צריך להתרחק מן החטא, אבל לא לשכוח להתרחק מהזיהוי שלו עמנו, מחוסר היכולת להאמין שביסודינו אנו נקיי נפש טהורי לבב וצדיקי אמת.