אתרוג ללא כתמים
הַלֵּב הַיְּהוּדִי הַמִּתְנַקֶּה בִּימֵי הֶחָג הַקְּדוֹשִׁים מַרְנִין הַלֵּב לִרְאוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים עוֹמְדִים לְיַד דּוּכָנֵי מְכִירוֹת הַמִּינִים בְּעַרְבוֹ שֶׁל חַג, אֵשׁ יוֹקֶדֶת שֶׁל אַהֲבַת
הַלֵּב הַיְּהוּדִי הַמִּתְנַקֶּה בִּימֵי הֶחָג הַקְּדוֹשִׁים מַרְנִין הַלֵּב לִרְאוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים עוֹמְדִים לְיַד דּוּכָנֵי מְכִירוֹת הַמִּינִים בְּעַרְבוֹ שֶׁל חַג, אֵשׁ יוֹקֶדֶת שֶׁל אַהֲבַת
דְּבָרִים שֶׁכְּדַאי לַחֲשֹׁב עֲלֵיהֶם לְמָחֳרָת יוֹם הַכִּפּוּרִים עָבַר יוֹם הַכִּפּוּרִים… שֶׁקֶט בָּעוֹלָם. אֵין עֲוֹנוֹת, הַכֹּל נָקִי וּמְטֹהָר. הַמַּלְאָךְ הָרַע נֶאֱלַם דֹּם לְמֶשֶׁךְ יְמָמָה מַכְרִיעָה, הַמִּשְׁפָּט
רְסִיסֵי רַעְיוֹנוֹת לִפְנֵי הַיּוֹם הָרִאשׁוֹן שֶׁל סְלִיחוֹת הִגִּיעַ הַלַּיְלָה הָרִאשׁוֹן שֶׁל יוֹם א' דִּסְלִיחוֹת. הַלֵּב שׁוֹאֵל בְּשֶׁקֶט: – "מַה נִּשְׁתַּנָּה הַלַּיְלָה הַזֶּה מִכָּל הַלֵּילוֹת"?
הִרְהוּרֵי פְּרֵדָה מֵהַשָּׁנָה שֶׁהוֹלֶכֶת מַשֶּׁהוּ יֵשׁ בַּשַּׁבָּת הַזֹּאת, הָאַחֲרוֹנָה מִשַּׁבָּתוֹת הַשָּׁנָה, 'שַׁבָּת סְלִיחוֹת', הִיא נִקְרֵאת. אֵינֶנּוּ יְכוֹלִים לְהִמָּנַע מִלְּקַשֵּׁר בֵּין הַשֹּׁתִים: שַׁבָּת וּסְלִיחוֹת. וְהַפַּיְטָן מְסַיְּעֵנוּ
בְּשׁוּבְךָ לְצִיּוֹן בְּרַחֲמִים דרשת תשעה־באב תשפ"ב תקציר הסיפור: בית המקדש השני עמד על תילו ארבע מאות ועשרים שנה. בית זה נבנה שבעים שנה לאחר
אחות קטנה תפילותיה עורכה בָּרִאשׁוֹן מִסִּפּוּרָיו הַמַּפְעִימִים וּכְמוּסֵי הָרַעְיוֹן מַקְרִיא לָנוּ רַבִּי נַחְמָן – – – "וְסִפֵּר לָהּ, שֶׁאָבִיהָ מִצְטַעֵר מְאֹד, וְשֶׁהוּא מְבַקְּשָׁהּ כַּמָּה שָׁנִים.
האור המיוחד של ערב ראש השנה בָּרִאשׁוֹן מִסִּפּוּרָיו הַמַּפְעִימִים וּכְמוּסֵי הָרַעְיוֹן מַקְרִיא לָנוּ רַבִּי נַחְמָן – – – "וְסִפֵּר לָהּ, שֶׁאָבִיהָ מִצְטַעֵר מְאֹד, וְשֶׁהוּא
י' אדר־ב תשע"ט בַּיָּמִים הָאֵלּוּ שֶׁקֹּדֶם פּוּרִים, אַחֲרֵי שֶׁכְּבָר קָרָאנוּ פָּרָשַׁת 'זָכוֹר' – עָלֵינוּ לְהִתְחַזֵּק בְּיוֹתֵר בְּבִעוּר הַסְּפֵקוֹת, 'עֲמָלֵק' בְּגִימַטְרִיָּא 'סָפֵק', כָּעֵת הוּא זְמַן שֶׁל
הִרְהוּרֵי דְּבָרִים לִקְרַאת יום הדין רֹאשׁ הַשָּׁנָה. זְמַן שֶׁל הִתְחַדְּשׁוּת. הָעוֹלָם כֻּלּוֹ שׁוֹאֵף לְהִתְהַוּוּת מֵחָדָשׁ, הַכֹּל עוֹמֵד לְבִקּוֹרֶת מְחֻדֶּשֶׁת, הַבְּרוּאִים כֻּלָּם מְנֹעָרִים וְנִבְדָּקִים מֵחָדָשׁ. חַי
התחדשות של ראש השנה רֹאשׁ הַשָּׁנָה. זְמַן שֶׁל הִתְחַדְּשׁוּת. הָעוֹלָם כֻּלּוֹ שׁוֹאֵף לְהִתְהַוּוּת מֵחָדָשׁ, הַכֹּל עוֹמֵד לְבִקּוֹרֶת מְחֻדֶּשֶׁת, הַבְּרוּאִים כֻּלָּם מְנֹעָרִים וְנִבְדָּקִים מֵחָדָשׁ. חַי
הִרְהוּרִים לְמוֹצָאֵי יוֹם כִּפּוּר לוּ הָיִיתִי בַּשָּׁמַיִם הָיִיתִי קוֹרֵא לְמוּל כִּסֵּא הַכָּבוֹד: "הַבִּיטָה שׁוֹכֵן שְׁחָקִים"! "הַאֲזִינָה נָא, לְקוֹל הַפַּטִּישִׁים וְהַדְּפִיקוֹת שֶׁל מוֹצָאֵי יוֹם כִּפּוּר". יְהוּדִים
עצה יהודית עתיקה איך לזכות בדין מאמינים אנו כי בעוד כך וכך ימים ייערך משפט כלל-קוסמי לכל הבריות כולן, יום הדין של ראש השנה מתקרב,
מתן תורה בכפיית הר כגיגית קרובים אנחנו מאד לאותו יום נשגב, יום שניתנה בו תורה, מבחינתנו הוא יום התהוותנו כעם, מזל טוב לעם היהודי, ברוכים
הבבא סאלי על הקיר אלול תשע"ה יש מעמדי סליחות מפעימים, יש מקומות הומים מאלפי בני ישראל, ולא צריך להיות הברדיצ'בר כדי לעמוד פעורי פה
זכרונות מחג מיוחד בהתקרב החג החסידי – י"ט כסליו, יום שחרורו של הגה"ק בעל התניא זי"ע ממאסר מכונן מאד, שנחוג בקהל חסידים זה דורות, נזכר
להבנת פשרו של ליל חג השבועות כשאנו טרוטי עינים, אחרי אמירות רבות ושונות במהלך "לילה דכלה", ליל חג השבועות הקדוש והנורא, ההיטהרות וההתקדשות קבעה את
הנה ימים באים ערב שבת פרשת כי תבוא, ט"ו אלול, תשפ"ג הנה ימים באים… האדם, מטבע היותו חסיד של קיומו, הוא מוטה מאד לראות
אני לא שולח ספאם. אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת.