{אור הבעל שם טוב (חלק א')}

אורות מגן עדן

ו' תשרי תשפ"א

 

אור בעל שם טוב, הוא אור מגן עדן, אור של אדם הראשון קודם החטא, הבנה של נקודה יהודית קדושה שאינה מתעממת לעולם, בעל שם טוב זה יראה עצומה עם אהבה ענקית, שילוב בלתי אפשרי בין שני קצוות, בעל שם טוב הוא סוג של אמירה שהשם הוא טוב, ישראל אומר שהשם הוא טוב, את הנקודה הזו ראה רבי ישראל בנשמות ישראל בתכלית האמת, בעל שם טוב הוא אור של משיח, כמובא בספר הקדוש תשואות חן, בליקוטים, שמשיח הוא זה שיוכל ללמד זכות על כל יהודי, וזה היה בעל שם טוב, שמצד אחד תכלית הדבקות בו יתברך בלי שום פניה כלל, כידוע, ומצד שני שיא השלימות של לימוד זכות והתקרבות מחודשת להשם יתברך, חובת ציות להלכה ועם זאת להוציאה ממסגרת של ניגוד האינטרס האנושי, אלא לעשותה חויה של אהבה אינסופית למי שציוה על ההלכה, להתדבק באהבת הבורא, לאהוב כל יהודי באמת, מצד האמת של היהודי שבו, אור של הבעל שם טוב הוא אור שיכול לשכון גם בחושך של היהודי, במקום הכי נמוך שם בא הבעל שם טוב, שאינו אדם אלא תדר אלוקי קדוש, שזכה רבי ישראל הנ"ל שיעבור דרכו, עוד מראשית הבריאה היה ענין בעל שם טוב בעולם, כי כך חיו אבותינו הקדושים, הנביאים, התנאים, האמוראים, הצדיקים הקדושים, כל מי שנגע אלוקים בלבו, הבין לעומק את תורת הבעל שם טוב המרחפת על פני הבריאה, אך הבעש"ט פיזר והפיץ את הענין על כל העולם, שכל יהודי באשר הוא – יוכל לזכות לדבקות הכי גדולה בו יתברך, כי הדבקות היא מתת אלוקים, ואינה רק לצדיקים, הן אמת שהם זיככו את עצמם מאד, והיו כלים נקיים לדבקות הלז, שיכלו לחיות בתוך העולם, באופן רגוע ונורמלי ולהיות דבוקים בחי החיים, לא כן החוטאים שכאשר באה עליהם דבקות הם ממש סוערים בנפשם, כי הכלי לא נקי, אבל צריך שלא להרתע מהדבקות הסוערת, כי דרכה של דבקות היא גם לנקות את הכלי ואף שבתחילת הדרך זוכין לטירוף כלשהו, אבל במשך הזמן יבוא האור השקט, היציב… זהו אור של הבעל שם, אור של אמת שדורסת אבל גם מרגיעה, מביאה איתה עומק שאין לו סוף, כמו שלהקב"ה אין סוף כביכול, כך עומק הדבקות, אך הבעש"ט האמין אמונה עזה בנשמות ישראל, שכל אחד ואחד, יהיה מי שיהיה, ללא שייכות למדרגתו, יחוסו, ומצבו הוא יכול בעומק נפשו להגיע לקרבת אלקים של האבות הקדושים, מה שאין לתאר בפה ממש. ההתקשרות של נשמות ישראל בדור האחרון להשם יתברך בדרך כה מופלאת, והתפתחות דתית עמוקה שלא היתה בדורות הראשונים, בקהלים כה רחבים, היא פרי רוחו ובשורתו של הבעל שם טוב שהוא אור הגאולה ממש, אורו של משיח, שיבוא במהרה בימינו אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 מתחילים מבראשית

לקלוט את המסר האלוקי כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א   פרשת בראשית פוגשת

002 לדעת טוב ורע

להשתמש בתכונה האלוקית כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א   ויאמר ה' אלקים הן

004 ויגרש את האדם

להתאייד אחר החטא כ"ו תשרי, יום רביעי לסדר בראשית תשפ"א.   ויגרש את האדם וישכן

005 והאדם ידע …

הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א   והאדם ידע את

006 למה חרה לך?

הכעס המיותר של קין כ"ח תשרי, ערב שבת קודש פרשת בראשית תשפ"א   ויאמר ה'

012 הקשת בענן

הברית שכרת ה' עם הארץ יום חמישי לסדר נח, ד' בחשון תשפ"א   את קשתי

014 אדם יחיד בדור

להתהלך עם האלקים בדור מזוהם שבת פרשת נח תשפ"א   את האלקים התהלך נח. נח

016 פתיחת התודעה

קטנוניות שבאה בשינוי תדרים יום שני לסדר לך לך, ח' בחשון תשפ"א   כשהתודעה שלך

040 המכשול האחרון

דבור של התחזקות מוצאי שבת חנוכה תשפ"א   אַתָּה הוֹלֵךְ לְהִשְׁתַּבֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁהָיִיתָ בְּמֵרוּץ –

046 האהבה האבודה

תיאור היאוש חנוכה תשפ"א   במקום שחווים דחיה ענקית, זריקה נוראה אל עמק תהום, הכרזת

047 שלהבת התקוה

שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי חנוכה תשפ"א   שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי, היא שלהבת של תקוה,

קטגוריות