{אור הבעל שם טוב (חלק ב')}

הבעל שם טוב – אור של אהבה

ז' תשרי תשפ"א

 

אור של אהבה השייך לבעל שם טוב, הוא אור שעוטף את כל הבריאה, אין נקודה בבריאה שאינה מוצפת מבעל שם טוב, זו קריאה ענקית להתבוננות בפנימיות ההשגחה הפרטית על כל היצורים, כשיציר משתוקק ליוצרו – זהו בעל שם טוב! כשיהודי גונח גניחה יהודית איכותית – זהו בעל שם טוב! אור של אורות, שלהבת השלהבות, נשמה אלוקית בגילוי הכי עצום, זו נשמת הבעל שם טוב – נשמתו של משיח, המשתוקקת שנוכל לעשות "יחודים ועליות כמוהו" ממש כך, שתחזור תקופת הנביאים, תשוחזר תקופת האבות, כל יהודי יהיה נביא, האורות יהיו בהירים, לא יהיה גוף המסתיר, וכל גוף לא יסתיר, אור של בעל שם טוב זהו אור נקי וחף מחיצוניות, חיצוניות לדידו היא חושך, והוא אור לגמרי, לא יכול להיות בבעל שם טוב איזה משהו עקום, או משהו לא מושלם, זו השלימות הכי גדולה בתכלית השלימות, כל הצדיקים הקדושים שהיו מאז ומעולם רכוזים באור הזה, זהו אור נגיש המנגיש את האורות כולם – סוד המלכות, אין ואני לגמרי, אני והו, אחדות פשוטה של בורא עולם בתכלית הגילוי, כשאין ממוצע המסתיר, ואין ממוצע הממצע, כי אם ממוצע המחבר המתבטל והמפנה מקומו ואינו דוחק רגלי השכינה, אור שמאיר את החושך ודוחה אותו, ולא נותן לו קיום בכלל, זהו אור בעל שם טוב, אור של ביטול אמיתי אל אין סוף, אור עצמי, אור שאינו ביחס לחושך, אור שאין מי שמאיר אותו כי אם הוא מאיר מעצמו, כי הוא מהות של מאור, והיא התחברות מוחלטת עם כל נשמות ישראל, כל נשמה יהודית היא בעל שם טוב בעצם, אך הגילוי שלה הוא על ידי בעל שם טוב שבבעל שם טוב, אור מהדהד של קול מבשר מבשר ואומר, מבש"ר ר"ת מ'ורינו ר'בינו ב'על ש'ם, בו כלולה גאולת הגאולות לכל נשמה עשוקה באשר היא, הוא המשביר לכל עם הארץ בקדושתו וטהרתו, הוא אשר נכלל בקונו והשיג את אור רחמנותו יתברך, שהאיר את העולם כמלאכי מרום, שאומרים שירה בכל עת אליו יתברך, כי כל ימיו אשר חיה דיבק את עצמו בתכלית הדבקות בחי החיים עד שנכלל לגמרי באין סוף מבלתי שיור כלל, ויצאה נשמתו בהתכללות עליון אשר עין לא ראתה, וכל מי שנוגע באדרת שולי גלימת קדשו משתוקק אליו יתברך בהשתוקקות עצום שאין כמוהו. וגופו הקדוש התקדש בקדושת ארץ ישראל, קדושת גן עדן, ומקום ציון קדשו מאיר מאד, ברבבות הארות שאינן נתפשות בשכל אנושי, והוא מאיר לכל אדם אור אלוקי בהיר מאד, עד אשר יחקוק בדעתו שאין שום מציאות ממש מבלעדיו יתברך, באופן מוחשי לגמרי, כמו החיים עצמם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 מתחילים מבראשית

לקלוט את המסר האלוקי כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א   פרשת בראשית פוגשת

002 לדעת טוב ורע

להשתמש בתכונה האלוקית כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א   ויאמר ה' אלקים הן

004 ויגרש את האדם

להתאייד אחר החטא כ"ו תשרי, יום רביעי לסדר בראשית תשפ"א.   ויגרש את האדם וישכן

005 והאדם ידע …

הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א   והאדם ידע את

006 למה חרה לך?

הכעס המיותר של קין כ"ח תשרי, ערב שבת קודש פרשת בראשית תשפ"א   ויאמר ה'

012 הקשת בענן

הברית שכרת ה' עם הארץ יום חמישי לסדר נח, ד' בחשון תשפ"א   את קשתי

014 אדם יחיד בדור

להתהלך עם האלקים בדור מזוהם שבת פרשת נח תשפ"א   את האלקים התהלך נח. נח

016 פתיחת התודעה

קטנוניות שבאה בשינוי תדרים יום שני לסדר לך לך, ח' בחשון תשפ"א   כשהתודעה שלך

040 המכשול האחרון

דבור של התחזקות מוצאי שבת חנוכה תשפ"א   אַתָּה הוֹלֵךְ לְהִשְׁתַּבֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁהָיִיתָ בְּמֵרוּץ –

046 האהבה האבודה

תיאור היאוש חנוכה תשפ"א   במקום שחווים דחיה ענקית, זריקה נוראה אל עמק תהום, הכרזת

047 שלהבת התקוה

שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי חנוכה תשפ"א   שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי, היא שלהבת של תקוה,

קטגוריות