{אור עצמי ולא אור ביחס…}

יוצר אור ובורא חושך

מוצאי שבת ראה, ליל כ"ו אב, תש"פ

 

אור נקי הוא אור שמאיר את העולם, לא שמחשיך אותו. כשאנו מדברים בקיצוניות יתר על האור, ואז אנו מחשיכים את הזולת, אנו בעצם מזייפים את האור, כי אור אמור להאיר ולא להחשיך, הוא צריך להיות בדיוק ההיפך של החושך, כשאנו מזהים חושך בדרך אל האור, עלינו להבין שצריך לחפש דרך אחרת המביאה אל האור, כי הדרך לאור היא אור, ואם חשוך לך שם, זה לא אור. נכון שהחושך מביא לאור, אבל זה חושך שאינו חושך, כי חושך שהוא חושך באמת, הוא נראה (בטעות) אור ולא חושך, המקום החשוך המואר הוא הדרך אל האור, כדי להבין את מהות האור, עלינו להיות מוארים בעצמנו.

אור הוא סוד האהבה העליונה, שנושקת אל האהבה שלנו, עלינו לאפשר את הנשיקין הללו, משום שללא אהבה טהורה ללא רסיס היפך האהבה, אנו לא יכולים לקלוט אור, רז"ל דברו על נר שבת כמטרה לשלום בית, כלומר, האהבה היא סוד האור, כשיש אור יש שלום, וכשיש שלום יש אהבה, אור הוא לשון יחיד, משום שהוא לא בעל תרכובת, לא מקבל תכונה שאינה אור, אור וחושך כבר לא יכולים לשמש בערבוביא, רק בבריאת העולם, ולא בעולם התיקון, עולם התיקון הוא תיקון יותר מאשר קודם החטא, כי הוא תיקן, וכשמתקנים הזהירות והזוהר גדולים יותר, החיברות אל המושג עמוק יותר, כאשר אנו מתקנים אנו מתקשרים, אור של תיקון הוא אור גמור, לא כמו אור שבאים אליו על ידי חושך מואר, כי זהו אור ביחס, לא אור אורי באמת, קומי אורי כי בא אורך.

אור הוא דבר שבא, אם נותנים לו להכנס ללב הוא בא, הבעיה שהוא לא תמיד בא עם כרטיס ביקור, הוא בא עם לבוש חשוך לא מוכר, אז אנו מתכחשים אליו, כי אנו מזהים אור כחושך, את הכנות האלוקית אנו מבקשים לזייף, היא לא נותנת, לא מכירה שיתוף, רוצה בלעדיות על כל הכלליות, אין אמת ושקר חברים, אין אור וחושך מתערבבים, גבול שם לחושך ולכל תכלית הוא חוקר. אור של אדם הוא אור יחסי, אור של אלוקים הוא אור בעצם, אם האדם מכיר את האור שלו, הוא יסתנוור מהאור האלוקי, יזהה אותו בטעות כחושך, ואז יאטום את הלב מפני האור שמזדחל פנימה, האור הוא מנומס, הוא יכול להבין דחיה, אבל זה הארה מן האור, האור עצמו הוא לא מכיר בגבולות, זאת אומרת שיש מצב שהוא כבר בפנים, אלא שאתה לא מזהה אותו, אתה מתנצח עם הניצוץ הנציג שמתעמת עם השומר בפתח, והעיקר כבר בפנים, על לבבך בתוך לבבך, ואתה ולבבך זה הוא. לב זה אור, אהבה היא אור, ובלב שוכנת האהבה, כי עזה כמות האהבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 מתחילים מבראשית

לקלוט את המסר האלוקי כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א   פרשת בראשית פוגשת

002 לדעת טוב ורע

להשתמש בתכונה האלוקית כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א   ויאמר ה' אלקים הן

004 ויגרש את האדם

להתאייד אחר החטא כ"ו תשרי, יום רביעי לסדר בראשית תשפ"א.   ויגרש את האדם וישכן

005 והאדם ידע …

הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א   והאדם ידע את

006 למה חרה לך?

הכעס המיותר של קין כ"ח תשרי, ערב שבת קודש פרשת בראשית תשפ"א   ויאמר ה'

012 הקשת בענן

הברית שכרת ה' עם הארץ יום חמישי לסדר נח, ד' בחשון תשפ"א   את קשתי

014 אדם יחיד בדור

להתהלך עם האלקים בדור מזוהם שבת פרשת נח תשפ"א   את האלקים התהלך נח. נח

016 פתיחת התודעה

קטנוניות שבאה בשינוי תדרים יום שני לסדר לך לך, ח' בחשון תשפ"א   כשהתודעה שלך

040 המכשול האחרון

דבור של התחזקות מוצאי שבת חנוכה תשפ"א   אַתָּה הוֹלֵךְ לְהִשְׁתַּבֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁהָיִיתָ בְּמֵרוּץ –

046 האהבה האבודה

תיאור היאוש חנוכה תשפ"א   במקום שחווים דחיה ענקית, זריקה נוראה אל עמק תהום, הכרזת

047 שלהבת התקוה

שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי חנוכה תשפ"א   שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי, היא שלהבת של תקוה,

קטגוריות