המרחב האלוקי שבחוץ
י"ט תשרי תשפ"א
אור של סוכות הוא אור שבא בדרך אגב, אנו יוצרים מרחב בחוץ כאילו אנו בפנים, במרחב הזה אנו ממשיכים להשתמש בעולם החומרי, אנו אוכלים, שותים וישנים וכו' בתוך הסוכה, כדי לקיים מאמרו של מלך, האור של הציות לדבריו יתברך בא עם האור של האמונה בארעיות העולם ובנוכחותו היחידה של הבורא הנצחי, את הכוכבים הנראים מתוך הסכך אנו לא רואים ממש תמיד, אבל מספיק שאנו יודעים שאנו ישובים בצל סוכה, צל האמונה, אם חסרה את הידיעה של "למען ידעו דורותיכם", הרי שאין כאן כלום. כי כל הסיפור הוא למען דעת… אנו עובדים עם הדעת, יוצקים לתוכה את התוכן האמיתי של הדבקות, הסוכה הקדושה מלמדת את היהודי שיעור עמוק בחיים יהודיים. אתה יכול לנהוג כחפצך, ואפילו לטייל, אבל שיהיה בסוכה, שתהיה מסובב באור האלוקי הגדול, הנוכח היחיד, שתדע, שגם כשאתה אוכל ושותה – אתה מחוייב לאלוקות, אתה לא יכול להתנער מהדבקות, היא אתך לאיפה שאתה הולך, ומה שרק לא תעשה – היא תהיה שם, מצפה לשימוש עמוק תוכן. דווקא התורה והתפלה אינן צריכות להיות בסוכה, דווקא המעשים הכי חומריים שלנו כמו שינה, או אז האדם בכלל לא מודע למה שקורה אתו, הוא ישן… אבל הוא בתוך סוכה, היא מחלחלת ומבעבעת מבעד למודעות, מתחת לפני השטח, בבלתי נודע שבאדם, שם יוצקים את האדנים לבנין האמונה הגדול, יהודי חי חיים קדושים גם כשהוא אוכל ושותה ומתענג. סוכה היא מלשון סוכה ברוח הקודש, בימים האלו נשפעת הארה גדולה של רוח הקודש לכל נשמות ישראל, כי אנו אתו בבית, אנו מעידים שהבית שלו חף מכל בעל הבית אחר, והוא לבדו ימלוך נורא.