{אושפיזין (1) ברוך הבא אברהם אבינו!}

אברהם ראש למאמינים – ראש לאושפיזין

 

הָאֻשְׁפִּיזִין. הָאוֹרְחִים הָעִלָּאִיִּים, הַטְּמִירִים, הַנֶּעֱלָמִים, הַשְּׁמֵימִיִּים, בָּאִים לִפְקֹד אֶת סֻכָּתֵנוּ בִּימֵי הֶחָג הַקְּדוֹשִׁים, שִׁבְעַת הָרוֹעִים, שֶׁבַע מִדּוֹת קְדוֹשׁוֹת שֶׁל הַיְּקוּם הָרוּחָנִי הָאֱלֹקִי, בָּאִים אֵלֵינוּ, לַחֲסוֹת בְּצֵל הָאֱמוּנָה הַמְּסַכֵּךְ אוֹתָנוּ, וְלֹא עוֹד, אֶלָּא שֶׁאָנוּ, קְטַנֵּי הַקְּטַנִּים, מַזְמִינִים אֶת הָאָבוֹת הַקְּדוֹשִׁים, אֵלֵינוּ לַסֻּכָּה.

הָיוּ אֲנָשִׁים כְּשֵׁרִים, מֵהָעוֹלָם הָעַתִּיק שֶׁהָיָה פַּעַם, שֶׁנָּהֲגוּ בְּמִנְהָג יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים לְהָכִין כִּסֵּא פָּנוּי לִכְבוֹד הָאוֹרֵחַ שֶׁל הַיּוֹם, כְּדֶרֶךְ שֶׁהִתְפַּשֵּׁט הַמִּנְהָג בְּכָל יִשְׂרָאֵל לְהָכִין 'כִּסֵּא שֶׁל אֵלִיָּהוּ' לְשִׂמְחַת בְּרִית הַמִּילָה, אֱמוּנָה מוּחָשִׁית בְּמַה שֶׁאָנוּ לוֹמְדִים.

הָרִאשׁוֹן שֶׁבָּהֶם אַבְרָהָם אִישׁ הַחֶסֶד, הָאוּשְׁפִּיז הַקָּדוֹשׁ שֶׁל יוֹם רִאשׁוֹן שֶׁל סֻכּוֹת, מַגִּיעַ גַּם, כָּךְ לְפִי סֵפֶר הַזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, בְּכָל יוֹם מִימֵי הַסֻּכּוֹת, אַף שֶׁבְּכָל יוֹם מִתְחַלְּפִים הָאֻשְׁפִּיזִין, אַךְ אַבְרָהָם-חֶסֶד, בָּא בְּכָל יוֹם, מִתְלַוֶּה אֶל הַמִּדָּה הַיּוֹמִית, מִדַּת הַחֶסֶד מְכֻנָּה בְּתוֹרַת הָרָז יוֹם שֶׁהוֹלֵךְ עִם כָּל הַיָּמִים… הַחֶסֶד בָּא תָּמִיד.

שַׁיָּכוּת גְּדוֹלָה יֵשׁ לְאָבִינוּ הָרִאשׁוֹן עִם חַג הַסֻּכּוֹת. הֲלוֹא כָּךְ מְלַמֵּד אוֹתָנוּ הַמִּדְרָשׁ (בַּמִּדְבָּר רַבָּה יד, ב, וְכֵן בְּתַנְחוּמָא פָּרָשַׁת וַיֵּרָא): 'בְּאַבְרָהָם כְּתִיב (בְּרֵאשִׁית יח, ד): "וְהִשָּׁעֲנוּ תַּחַת הָעֵץ" – שֶׁעָשָׂה לָהֶם סֻכָּה. וְהַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא עָשָׂה סֻכּוֹת לְבָנָיו בִּיצִיאָתָם מִמִּצְרַיִם – (וַיִּקְרָא כג, מג): "כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" וְגוֹ'. נִמְצֵינוּ לְמֵדִים, כִּי כָּל עֶצֶם הַמַּתָּנָה הַטּוֹבָה הַזֹּאת וְסֻכָּה שְׁמָהּ, נִתְּנָה לָנוּ בִּזְכוּת אַבְרָהָם אָבִינוּ.

הַסִּבָּה שֶׁאַבְרָהָם אָבִינוּ עָשָׂה סֻכָּה לְאוֹרְחָיו בַּחוּץ הֲלֹא יְדוּעָה לַכֹּל, הוּא חֲשַׁשׁ מֵהָרוּחַ הָאֱלִילִית שֶׁהֵם מְבִיאִים מִן הַחוּץ, לֹא גֵּרְשָׁם הַחוּצָה, לֹא מָנַע מֵהֶם אֶת הַטּוֹבָה שֶׁהָיָה עוֹשֶׂה עִם כֻּלָּם, רַק יָצַר בַּעֲבוּרָם מָקוֹם-רַחֲמִי מֻגָּן, כְּלוֹמַר, קַו הַתֶּפֶר שֶׁבֵּין הַחוּץ לִפְנִים. דַּרְגָּה טְרוֹמִית לִפְנֵי הַכְּנִיסָה לְאֹהֶל הַקְּדֻשָּׁה, סֻכָּה חִיצוֹנִית – תַּחַת הָעֵץ.

בָּנָיו שֶׁל אַבְרָהָם, לַמְרוֹת שֶׁצִּבְיוֹן הָאֱלִילוּת הַפַּגַאנִית הַקַּדְמוֹנִית פַּס מֵהֶם, עֲדַיִן מְצוּיִים בְּעִמּוּת מוּחָשִׁי עִם הָאֲוִירָה הָעֲכוּרָה שֶׁמִּבַּחוּץ, שֶׁנּוֹצְרָה לְמַעַן הַבְּחִירָה וְהַנִּסָּיוֹן, דּוֹמֶה, שֶׁעֲדַיִן עוֹמֵד אַבְרָהָם וּמַתְוֶה אֶת גֶּשֶׁר הַמַּעֲבָר מֵהַחֹשֶׁךְ הַשּׂוֹרֵר בַּחוּץ לְבֵין אוֹר הַקְּדֻשָּׁה הַמֵּאִיר בִּפְנִים.

סֻכָּתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם עוֹמֶדֶת לָנוּ גַּם כַּיּוֹם, בַּמַּעֲבָר מֵהַבַּיִת לַחוּץ, אֲנַחְנוּ שׁוֹאֲפִים אֶת הָאֲוִיר הַנָּקִי שֶׁל הָאֱמוּנָה, פְּרִי עֲמָלוֹ שֶׁל אָבִינוּ, רֹאשׁ לַמַּאֲמִינִים, מֵפִיץ לְשַׁעְתּוֹ וּלְדוֹרוֹת אֶת הָאֱמוּנָה בְּאֵ'ל יָחִיד קַדְמוֹן לַכֹּל.

כַּאֲשֶׁר אָנוּ מִתְבּוֹנְנִים בְּעִנְיָנוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אִישׁ הַחֶסֶד, אָנוּ רוֹאִים כְּלָלִיּוּת גְּדוֹלָה שֶׁל הַכֹּל מַמָּשׁ, מִדַּת הַחֶסֶד בְּשִׂיא תּוֹקְפָהּ וְזוֹהֲרָהּ, לוֹחֵם מִלְחֶמֶת ה' צְבָאוֹת לַעֲמֹד כְּעַמּוּדָא תַּקִּיפָא כְּנֶגֶד עוֹלָם כַּפְרָנִי שָׁלֵם, הִתְחַבְּרוּת עִם נֶפֶשׁ כָּל חַי מֵחַד וְאַבְרָהָם הָעִבְרִי הָעוֹמֵד מֵעֵבֶר לְכָל הָעוֹלָם מֵאִידָךְ. מוֹסֵר כֹּל אֲשֶׁר לוֹ לְמַעַן קְדֻשַּׁת ה' וּמֵאִידָךְ מְלַמֵּד זְכוּת עַל פּוֹשְׁעֵי הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא לְקַעֲקֵעַ אֶת בִּיצָתָם.

לְלַמְּדֵנוּ, כִּי מַהוּתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם, הִיא מַהוּת שֶׁל 'שְׁלֵמוּת', שֶׁל הַכֹּל… אָדָם שֶׁעוֹבֵד אֶת ה' לֹא לְפִי נְטִיּוֹת טִבְעִיּוֹת אוֹ אֶמוּצְיוֹת מִתְפָּרְצוֹת אֶלָּא בְּדַעַת וַהֲבָנָה כִּי הַכֹּל מְשֻׁעְבָּד לַה', וּכְשֶׁלּוֹחֲמִים – לוֹחֲמִים לִכְבוֹד ה', וּכְשֶׁאוֹהֲבִים – אוֹהֲבִים לִכְבוֹד ה', כִּי אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ מַמָּשׁ.

אַךְ יוֹתֵר מֵהַכֹּל נִרְאֶה, שֶׁמַּהוּתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם קְשׁוּרָה עִם קְדֻשַּׁת יְמֵי הַסֻּכּוֹת, כִּי הֲלֹא הַהֶבְדֵּל לֶעָתִיד בֵּין גּוֹי לִיהוּדִי הִיא מִצְוַת סֻכָּה, כַּמּוּבָא בְּדִבְרֵי חֲזַ"ל (עֲבוֹדָה זָרָה ג' ע"א): שֶׁאוֹמְרִים הַגּוֹיִם לְהַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא: תְּנָה לָנוּ מֵרֹאשׁ [אֶת הַמִּצְווֹת] וְנַעֲשֶׂנָּה! אָמַר לָהֶן הַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא שׁוֹטִים שֶׁבָּעוֹלָם מִי שֶׁטָּרַח בְּעֶרֶב שַׁבָּת יֹאכַל בְּשַׁבָּת מִי שֶׁלֹּא טָרַח בְּעֶרֶב שַׁבָּת מֵהֵיכָן יֹאכַל בְּשַׁבָּת אֶלָּא אַף עַל פִּי כֵן מִצְוָה קַלָּה יֵשׁ לִי וְסֻכָּה שְׁמָהּ לְכוּ וַעֲשׂוּ אוֹתָהּ … מִיָּד כָּל אֶחָד נוֹטֵל וְהוֹלֵךְ וְעוֹשֶׂה סֻכָּה בְּרֹאשׁ גַּגּוֹ וְהַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא מַקְדִּיר עֲלֵיהֶם חַמָּה בִּתְקוּפַת תַּמּוּז וְכָל אֶחָד וְאֶחָד מְבָעֵט בְּסֻכָּתוֹ וְיוֹצֵא…

וְכֵן אַבְרָהָם אָבִינוּ, אֲשֶׁר בְּרִית הַחוֹתָם בִּבְשָׂרֵנוּ קָרוּי עַל שְׁמוֹ, מַבְדִּיל אוֹתָנוּ מִן הָעַמִּים בְּדִיּוּק כְּמוֹ מִצְוַת סֻכָּה, וְאִלּוּ הַנִּמּוֹלִים שֶׁמִּבֵּין הָאֻמּוֹת אֵינָם נִקְרָאִים נִמּוֹלִים, כִּי רַק לָנוּ הַבְּרִית.

'אַבְרָהָם' הוּא שֹׁרֶשׁ הַהֶבְדֵּל בֵּין יִשְׂרָאֵל לָאֻמּוֹת, וּמִמֶּנּוּ קִבְּלוּ רִבְבוֹת מְקַדְּשֵׁי ה' לְהַשְׁלִיךְ נַפְשָׁם מִנֶּגֶד בִּשְׁבִיל קְדֻשַּׁת הַשֵּׁם, כִּי הַיְּהוּדִי הָרִאשׁוֹן שֶׁהֻשְׁלַךְ לְתוֹךְ הַכִּבְשָׁן נָטַע נְטִיעָה שֶׁל מְסִירוּת נֶפֶשׁ בְּתוֹכְכֵי לְבָבוֹ שֶׁל כָּל יְהוּדִי וִיהוּדִי, הוּא מַגִּיעַ לסוכתנו לְהָשִׁיב לָנוּ כּוֹחוֹת אֱמוּנִיִּים שֶׁכָּאֵלּוּ.

קְדֻשַּׁת הַסֻּכָּה, הַכּוֹלֶלֶת בְּתוֹכָהּ שְׁנֵי שְׁמוֹתָיו שֶׁל ה', מְצוּיָה דַּוְקָא בַּחוּץ, הַכּוֹכָבִים נִרְאִים בְּתוֹכָהּ, גַּם לְאַבְרָהָם אָמַר ה' לִרְאוֹת אֶת הַכּוֹכָבִים בַּשָּׁמַיִם, בַּמָּקוֹם הַמְסֻכָּן הַזֶּה, בּוֹ אָנוּ מִטַּהֲרִים מֵהָאָבָק שֶׁעַל רַגְלֵנוּ – רְגִילוּתֵנוּ, אָנוּ מִדַּבְּקִים בִּקְדֻשָּׁתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם, שֶׁהֶעֱבִיר נְשָׁמוֹת מֵהַחוּץ אֶל הַפְּנִים בְּכִשָּׁרוֹן קָדוֹשׁ כֹּה רַב וְנִפְלָא.

מִדְּתָנוּ, מִדַּת יְהוּדִים שֶׁהֵם רַחְמָנִים, בַּיְשָׁנִים וְגוֹמְלֵי חֲסָדִים (יְבָמוֹת עט ע"א), הִיא גַּם תּוֹצָאַת עֲבוֹדַת קָדְשׁוֹ שֶׁל רֹאשׁ לַמַּאֲמִינִים הַזֶּה, הַפּוֹקֵד בְּכָל יוֹם מִימֵי הַסֻּכּוֹת אֶת רָאשֵׁי עַם הַקֹּדֶשׁ הַמְּסֻבִּים עִמּוֹ יַחַד בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה, וּמְזַכְּכִים אֶת לִבָּם לְאַהֲבָה אֶת הַשֵּׁם אֱלֹקֵיהֶם, הַלְוַאי אָמֵן – – –

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"אני לדודי" – האומנם?!

עיון לימודי בסוגית חודש אלול א) חודש הסליחות והרחמים, ימי אלול הקדושים, פוגשים אותנו ברגשות

003 צום גדליה – שיעור לתמיד

הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן אֲחִיקָם ג' בתשרי תשפ"ב   הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן

אבינו מלכנו

הוּא אַבָּא שֶׁלָּנוּ – הַמֶּלֶךְ בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא

אהה! דינא קשיא

דִּבְרֵי הִתְעוֹרְרוּת לְיוֹם רִאשׁוֹן שֶׁל רֹאשׁ הַשָּׁנָה   בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן שֶׁל רֹאשׁ הַשָּׁנָה, הָרֹאשׁ וְהַמֹּחַ

אושפיזין (2) ברוך הבא יצחק אבינו!

דִּבְרֵי הִתְעוֹרְרוּת לִכְבוֹד אוּשְׁפִּיזָא דְּיִצְחָק   בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי שֶׁל סֻכּוֹת אָנוּ זוֹכִים לְהַשְׁרָאַת קְדֻשַּׁת פַּחַד

אושפיזין (3) ברוך הבא יעקב אבינו!

כַּאֲשֶׁר אֲבִיהֶם שֶׁל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מַגִּיעַ לַסֻּכָּה   מִכָּל שִׁבְעַת הָרוֹעִים, הָאֻשְׁפִּיזִין הַקְּדוֹשִׁים, הִתְיַחֵד, בְּחִיר

אושפיזין (6) ברוך הבא יוסף הצדיק!

קְדֻשַּׁת הַקְּדֻשּׁוֹת בִּקְדֻשַּׁת הַסֻּכָּה   יוֹסֵף הַצַּדִּיק, הָאוּשְׁפִּיז הַשִּׁישִׁי שֶׁל חַג הַסֻּכּוֹת, הוּא עַמּוּד הַקְּדֻשָּׁה

אושפיזין (7) ברוך הבא דוד המלך!

הִתְעוֹרְרוּת לִקְדֻשַּׁת יוֹם הָעֲרָבָה – הוֹשַׁעְנָא רַבָּה!   הַיּוֹם הָרְבִיעִי שֶׁל אַרְבַּעַת יְמֵי הַדִּין הַנּוֹרָאִים

אלול – מה מתוק אתה

קוֹלוֹת חֲדָשִׁים שֶׁל שׁוֹפָר־אֱלוּל ראש חודש אלול! יומו הראשון של חודש הרחמים והסליחות, הופיע במלוא

אלול מפחיד?!

פחד של יהודים המושגים היהודיים האמיתיים דורשים התבוננות מעמיקה והבנה טהורה במשמעותם. לא כשאר מושגי

ארבעה ימי דבקות

מַחֲשָׁבוֹת מְכוֹנָנוֹת לְאַרְבָּעָה יְמֵי הַהֲכָנָה לְסֻכּוֹת אֻיַּמְתִּי בְּחִיל כִּפּוּר… (מִפִּיּוּט הַיּוֹצְרוֹת לְיוֹם א' דְּסֻכּוֹת) הַחַג

אתרוג ללא כתמים

הַלֵּב הַיְּהוּדִי הַמִּתְנַקֶּה בִּימֵי הֶחָג הַקְּדוֹשִׁים   מַרְנִין הַלֵּב לִרְאוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים עוֹמְדִים לְיַד

ביום שלאחרי…

דְּבָרִים שֶׁכְּדַאי לַחֲשֹׁב עֲלֵיהֶם לְמָחֳרָת יוֹם הַכִּפּוּרִים עָבַר יוֹם הַכִּפּוּרִים… שֶׁקֶט בָּעוֹלָם. אֵין עֲוֹנוֹת, הַכֹּל

במוצאי מנוחה קדמנוך תחילה

רְסִיסֵי רַעְיוֹנוֹת לִפְנֵי הַיּוֹם הָרִאשׁוֹן שֶׁל סְלִיחוֹת   הִגִּיעַ הַלַּיְלָה הָרִאשׁוֹן שֶׁל יוֹם א' דִּסְלִיחוֹת.

במוצאי מנוחה קידמנוך תחילה

 הִרְהוּרֵי פְּרֵדָה מֵהַשָּׁנָה שֶׁהוֹלֶכֶת מַשֶּׁהוּ יֵשׁ בַּשַּׁבָּת הַזֹּאת, הָאַחֲרוֹנָה מִשַּׁבָּתוֹת הַשָּׁנָה, 'שַׁבָּת סְלִיחוֹת', הִיא נִקְרֵאת.

געגועי היום האחרון

אחות קטנה תפילותיה עורכה בָּרִאשׁוֹן מִסִּפּוּרָיו הַמַּפְעִימִים וּכְמוּסֵי הָרַעְיוֹן מַקְרִיא לָנוּ רַבִּי נַחְמָן – –

געגועי היום האחרון…

האור המיוחד של ערב ראש השנה   בָּרִאשׁוֹן מִסִּפּוּרָיו הַמַּפְעִימִים וּכְמוּסֵי הָרַעְיוֹן מַקְרִיא לָנוּ רַבִּי

דיבורי אמונה של אדר ופורים

י' אדר־ב תשע"ט בַּיָּמִים הָאֵלּוּ שֶׁקֹּדֶם פּוּרִים, אַחֲרֵי שֶׁכְּבָר קָרָאנוּ פָּרָשַׁת 'זָכוֹר' – עָלֵינוּ לְהִתְחַזֵּק

דינא קשיא

התעוררות ליום הגדול והנורא בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן שֶׁל רֹאשׁ הַשָּׁנָה, הָרֹאשׁ וְהַמֹּחַ שֶׁל כָּל הַשָּׁנָה, מוּבָא

דמעות של ראש השנה

הִרְהוּרֵי דְּבָרִים לִקְרַאת יום הדין רֹאשׁ הַשָּׁנָה. זְמַן שֶׁל הִתְחַדְּשׁוּת. הָעוֹלָם כֻּלּוֹ שׁוֹאֵף לְהִתְהַוּוּת מֵחָדָשׁ,

דמעות של ראשית השנה…

התחדשות של ראש השנה   רֹאשׁ הַשָּׁנָה. זְמַן שֶׁל הִתְחַדְּשׁוּת. הָעוֹלָם כֻּלּוֹ שׁוֹאֵף לְהִתְהַוּוּת מֵחָדָשׁ,

דפיקות של סוכות

הִרְהוּרִים לְמוֹצָאֵי יוֹם כִּפּוּר לוּ הָיִיתִי בַּשָּׁמַיִם הָיִיתִי קוֹרֵא לְמוּל כִּסֵּא הַכָּבוֹד: "הַבִּיטָה שׁוֹכֵן שְׁחָקִים"!

ה'גיגית' למה?

מתן תורה בכפיית הר כגיגית קרובים אנחנו מאד לאותו יום נשגב, יום שניתנה בו תורה,

הלילה הלבן

להבנת פשרו של ליל חג השבועות כשאנו טרוטי עינים, אחרי אמירות רבות ושונות במהלך "לילה

הנה ימים באים

הנה ימים באים ערב שבת פרשת כי תבוא, ט"ו אלול, תשפ"ג   הנה ימים באים…

הצעקה הפנימית

קריאות נואשות מלבו של בן אוהב טאטע זיסער! אבא שבשמים! אבא ממש, אני קורא אליך

השבת האחרונה – הפותחת…

הִרְהוּרֵי פְּרֵדָה מֵהַשָּׁנָה שֶׁהוֹלֶכֶת   מַשֶּׁהוּ יֵשׁ בַּשַּׁבָּת הַזֹּאת, הָאַחֲרוֹנָה מִשַּׁבָּתוֹת הַשָּׁנָה, 'שַׁבָּת סְלִיחוֹת', הִיא

זהותו המפתיעה של השופט

כַּאֲשֶׁר הַשּׁוֹפֵט בִּכְבוֹדוֹ וּבְעַצְמוֹ הוּא מֻשָּׂא חֲלוֹמוֹתָיו שָׁנִים שֶׁהוּא מְחַפֵּשׂ אוֹתוֹ, מֵאָז שֶׁהִגִּיעַ לְגִיל בַּגְרוּת

זוחלים ורועדים מיום בואך!

רְסִיסֵי רַעְיוֹנוֹת לִפְנֵי הַיּוֹם הָרִאשׁוֹן שֶׁל סְלִיחוֹת הִגִּיעַ הַלַּיְלָה הָרִאשׁוֹן שֶׁל יוֹם א' דִּסְלִיחוֹת. הַלֵּב

זעקות של קידוש השם

ערב ראש השנה באומן! הָיִיתִי שָׁם… זֶה נִרְאָה לִי מַשֶּׁהוּ מֵעוֹלָם אַחֵר, מְנֻתָּק מֵהַמְּצִיאוּת שֶׁלָּנוּ,

זעקות של קידוש השם…

הִרְהוּרִים לְיַד צִיּוּן מוֹהֲרַ"ן בְּעֶרֶב רֹאשׁ הַשָּׁנָה   הָיִיתִי שָׁם… זֶה נִרְאָה לִי מַשֶּׁהוּ מֵעוֹלָם

חבוקה ודבוקה בך…

הריקוד של יוסלה השייגעץ   בדיחה יהודית חיננית מספרת, כי במוצאי שמחת תורה הגיע הביתה

יהודים! קומו, קומו לסליחות…

מִנְהָג דְּפִיקַת הַשַּׁמָּשׁ עַל הַתְּרִיסִים בָּעוֹלָם הָעַתִּיק, בִּמְדִינוֹת אֵרוֹפָּה הַיְּהוּדִית, הָיוּ שְׁלוֹמֵי אֱמוּנֵי יִשְׂרָאֵל שׁוֹמְעִים

יודעי בינה לעיתים

      להכיר את קדושת הזמנים המותאמת לנפש יהודי מצווה להשתעבד לגמרי אל הקדוש־ברוך־הוא וצו תורתו

יום זיכוך הגשמיות

לִקְדֻשָּׁתוֹ שֶׁל הַיּוֹם הַתְּשִׁיעִי בְּתִשְׁרֵי   יוֹם תִּשְׁעָה בְּתִשְׁרֵי, הוּא יוֹם קָדוֹשׁ וְנוֹרָא עַד מְאֹד,

יחזקאל גם היה בן אדם

יחזקאל צופה במרכבה העליונה מוצאי שבועות. הנה זה קרה, היינו שם. זכינו וטבלנו בנהר-דעה של

ימים עצובים

מַחֲשָׁבוֹת לְרֶגֶל יְמֵי בֵּין הַמְּצָרִים שְׁלֹשֶׁת שָׁבוּעוֹת הָאֵבֶל שֶׁלָּנוּ מְעוֹרְרִים בָּנוּ מַחֲשָׁבוֹת מְחֻדָּשׁוֹת אוֹדוֹת מַעֲמָדֵנוּ

כ' סיון – עמידת דום

עמידת דום לזכר קהילות הקודש שנחרבו בקהילות רבות נהוג לציין את יום כ' בסיון כיום

קטגוריות