{בין דתי לחרדי…}

אולי נגיד את האמת, הפעם?

 

שלום לך, אחי התוהה, המתלבט והחוכך…

… 'צריך לזכור שאנו כאן בעולם שיש לו בעל הבית יחיד, וזה פשוט הבית שלו!

רק הוא קובע איך להתנהג בביתו… והוא זה שמחליט מה מוסרי, ומה לא מוסרי בביתו זה.

את האמת אודות התגלותו לעיניהם הנדהמות של שש מאות אלף גברים לבד מטף, אי אפשר להכחיש…

ובאותה התגלות – ציוה עלינו הבוס, גם על תורה שבעל פה, שמשה קיבלה מפי הגבורה ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וכו' וכו' עד חכמי התלמוד, והפסיקה האחרונה ברמב"ם ובשולחן ערוך.

בעולמנו מלא הנסיונות – יש בחירה ויש אפשרות לפנות עורף ולא לקיים כל זאת, או לקיים חלק, ולהיות שלם עם זה בלב ונפש שאני בסדר לגמרי…

כאומר לעצמו: וכי עלי להיות קיצוני?

אבל מי שירא מה' וחרד על דברו – משתדל לקיים את הכל, ולפחות להאמין בכך – שצריך לקיים הכל, ומחנך את צאצאיו אשר כל דברי התו33רה מחייבים את כולנו. ולגמרי.

נמצא, שהמושג 'חרדים' הוא תואר המוענק לאנשים היראים מהשם, בורא העולם, וחרדה אופפת אותם כשהם עוברים על צו האדון בעל הבית של העולם.

אך ברבות העיתים, לצערנו, הפך הענין הזה להיות 'משהו קהילתי', היינו שכל בניהם ובני בניהם של אותם השרידים שדבקו בתורה לגמרי, שהתלבשו במלבושי היראים והחרדים, פיתחו מין 'מנטאליות חרדית' שיש בה הכל, טרמינולוגיה משופעת, עולם שלם עם מושגים משלו ותהלוכות חיים משלו, וכך הוא מוצג לעיני כל העם לראווה.

הלא כל אחד יודע מה זה חרדים, איך הם חושבים, וגם איך הם מתנהגים…

רק שכחנו שהתואר 'חרדים', הוא תואר נעלה של בעלי מדרגה, שהגיעו ליראת שמים שלימה… ואמיתית! אלו בלבד…

אלו לא גונבים ולא מרכלים, לא מטעים ולא תועים – מתנהגים כראוי בעיני אלוקים ואדם.

כיום רגילים להבדיל בין חרדים לדתיים, אך הדבר הזה טעון עיון גמור, כי סוף כל סוף, דרך התורה והשו"ע אחת היא, ואינה שייכת לחברה זו או אחרת. היא מחייבת את כל היהודים כאחת, ומי שעובר על דברי השולחן ערוך אינו מקיים את הדת, ומי שמקיים את הדת הוא דתי!

ובאמת, אין הבדל, בעצם, בין דתי לחרדי, הכינוי הנוסף והמיותר הזה הוא פרי חטאת של הסכמת החברה, אשר החליטה, ולא בתבונה – לקרוא ל'מקיימים קצת' דתיים, ו'למקיימים יותר' חרדים.

ומי הגדיר זאת?

הלוא דת אחת היא הדת היהודית!

ומיסודה, הדת הזאת אינה סובלת פשרות, כי לא טביעת ידו של אדם הגתה אותה אלא מאמר מלך העולם – אז מי שאינו מקיים בדרך קביעות חלק ממנה, האם שייך לקרותו דתי? אולי ניתן להכירו בתור 'מקיים מצוות קצת' מעולה כשלעצמו (אולי) אך אינו דתי.

לא! בכלל לא!

הניסיון ליצור מצב עדיף מההמון החרדי, וכתוצאה מכך לברוח אל עולם הפשרות הוותרני הוא נלעג ומגוחך.

שטות מוחלטת…

כי גם אם דרך חייהם של החרדים, למיניהם, לא מוצאת חן בעיני אי מי, וגם אם טענתו אינה נובעת מהחשק לפרוק עול, אלא בארסנל ידיעותיו – טענות צודקות ואמיתיות, הלא התורה והשולחן ערוך אינה שלהם, של החרדים…

היא שלך, קרא אתה, לבד…

הכר נא את דרכו של בורא עולם שנגלתה בספרו שירד מן השמים ללמד את הבריות.

והבן לבד, מעצמך, איך להתנהג נכון.

והיה אתה, החרד האמיתי מפני ה' והדרו, אשר ירא מלעבור על דבריו אפילו כקוצו של יוד.

וכה תחנך את בניך ובנותיך.

ואל תפרוש מן התורה לנצח נצחים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בשבח הנאורות

להאיר את ה'נאורות' באור נקי   הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר

חרדים בעל כרחם

הם בינתיים אתנו אבל לא בלבותם   עולם התמורות של הדור האחרון מפתיע למדי, אין

למה בכלל עזרת לנו?

וכאשר יש מקום בלב…   קבלתי שיחת טלפון מוזרה ומקוממת. היה זה אחד התלמידים שהתעסקתי

מיהו חרדי?!

להגדיר מחדש את ההגדרה   אנשים אוהבים הגדרות. כולם נתונים תחת סטטוס מסוים. יש הגדרות

שאינו יודע לשאול…

על המושג המעוות "חזרה בשאלה"   המושג שנטבע בחברה העדכנית שלנו: "היוצאים בשאלה", או "החוזרים

קטגוריות