{הַזִּירָה הַחֲמַקְמַקָה}

הַזִּירָה הַחֲמַקְמַקָה

ב' סיון תשפ"ב

 

את השיעור אודות האדם עצמו שמעביר אותו היוצר בתמידות, קשה לקלוט כשאינך יודע שזהו שיעור, הלימוד העמוק של החיים, נרשם בכל יום אך לא מוסבר היטב, כי את ההסבר אתה אמור להנפיק, זהו התפקיד שלך, לתת הסבר מדוייק בדרך הפעולה שלך על סיטואציות מוזמנות על ידי ההשגחה, כאשר אתה קולט את חובת זירת הפעולה שלך, אתה מוכן גם לנסות את דרך הפעולה המיוחדת לאותו תדר כפוי, הבחירה בידינו לאחר ההרפיה והסכמה לפעול, כאשר אנו מתבוססים עדיין בויכוח אודות הזירה, אנו מפספסים את היכולת לנוע, כאשר אנו כביכול מאשרים את הסכמתנו לרצון העליון, הוא פועל מעצמו מתוכנו, אנו כבר לא מפריעים לאור הגילוי להתגלות, כי אנו חשים את היותנו כלים לאור העליון הזה, אור שמלמד אותנו איך לנוע בחושך, האור שאינו יחסי, הוא אור עצמי, שאינו נחשך כשהסביבה לא מאפשרת זאת, כי אור כזה, הניצת מתוך אמת פנימית, לא מברר אם ניתן לו רשות, אלא הוא כובש בתעוזה את כל מוצבי החושך, הוא פשוט מבהיר בעצם היותו, כי אין שום חושך בעולם כלל, והאור הוא השליט היחיד במציאות, כי מהאור יצאה והאור מחזיק אותה, ואי אפשר שחושך ואור ידורו תחת קורת גג הגדרה אחת, משום שאם יש אור אין חושך, ואם יש חושך, סימן שהאור לא האיר את עצמו מספיק, ולא היתה הזדמנות אמיתית לדרכי ביטויו של האור.

דרך העבודה היא, שמסירים מן הפועל את כלי פעולתו, והוא חייב ליצור בכל פעם את משמעות הזירה ואת הכלים המאולתרים דייקא על ידו ובבחירתו, כיצד יגלה את האור מתוך ההעדר הגמור, אם היו הדברים מסודרים – הלכה לה הבחירה, אם האדם היה יודע את איכות מיקומו ביקום דרך הזירה הזו – לא היה כועס כל כך על התרחשויות שלא כרצונו. הוא היה מבין שהוא לא קובע את המיקום של הגילוי שעל ידו, בתוך האין הגדול הזה, הספק ואי הידיעה, הבלבול והתהיה, שם מתחילים להקשיב לשיעור, והשיעור הוא לא אחד, אלא מדובר על שיעור מתחלף עם זירה מתחלפת, בכל עידן ממש, כאשר קלטנו שיעור אחד, מיד אנו מבינים שהזירה גם נלמדת, והיא מתחלפת וחמקמקה, ומאתגרת ומפתיעה, וכשאנו קולטים כבר את הזירה וצביונה, אנו מופתעים לגלות כי השתנה השיעור, ושוב משתנית הזירה, וחוזר חלילה, הכלל, שאין לנו רגע ללא אתגר ומאבק, אלא שאנו יכולים להתאמן שלא להתנות לנו התניות מלחמתיות, אלא בדרך של הרפיה והסכמה, התרגול הזה של "ותרגילנו בתורתך" כולל את הבקיאות הלולינית שמדלגת לה בין השיעור לזירה, וקולטת את השניים, בהקשרים של אור וחושך משמשים בערבוביה, כשלפעמים דוקא האור הוא החושך הגדול, ולפעמים החושך הוא מרבדו המקסים של האור האמיתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"ככה אני"…

פניני תובנה אודות מושג הבחירה   הבחירה שלנו לעשות או לא לעשות דברים כאלו או

003 צום גדליה – שיעור לתמיד

הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן אֲחִיקָם ג' בתשרי תשפ"ב   הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן

איך לומדים תורה?

המשמעות של תורה לחיי הדבקות שלנו יום רביעי, כ"ה בסיון תש"פ   התורה הקדושה ירדה

אל תפגע בתלמידך…

אל תפגע בתלמידך כ"א אייר תשפ"ב   הורים ומחנכים רבים שוגים בשגיאה נפוצה מאד, התלמיד

אנשים הם לא תפוזים

הרכנת ראש בפני היצירה האלוקית לדעתי העניה, אין עוד דבר נואל מההצהרה שמשחררים אי אילו

דרך שלא שלך…

התועים בדרכים… ז' תשרי תשפ"א   הגמרא (נדרים נא ע"ב) אומרת על המילה "תועבה", שהיא

האמת של הקב"ה

ודברך אמת וקיים לעד א' תשרי תשפ"א   אנו אומרים בתפלות ראש השנה ובקידוש, כי

החתונה הקדושה

בימינו, כששגרת החתונת כבר היתה לזרא, היתה בחתונה של נחמן גולדשטיין איזו רעננות מרגשת, כולם

הַכֵּנוּת

הַכֵּנוּת ב' סימן תשפ"ב   קָשֶׁה עַד מְאֹד לִהְיוֹת כֵּנֶה כַּאֲשֶׁר הַהַתְנָיּוֹת גְּדוֹלוֹת עָלֶיךָ, וּבְכָל

הנלחץ המלחיץ

עיזבו אותם, את הילדים שלכם   לא הייתי מאחל לאף ילד בישראל הורים לחוצים ודאוגים

הרצון הפנימי

הרצון הפנימי יח אדר א' תשפ"ב   הרצון הפנימי של יהודי הוא לטוב הגמור, דוד

חיבוק אלוקי מתמשך

שפת הביטוי של האלוקות ח' תשרי תשפ"א   חיבוק אלוקי מתמשך ואינסופי, הוא חיבוק בתדר הפנימי

כיצד מחמירין?!

איך נאהיב את חומרות הפסח על הילדים   אין כמו חג הפסח לגבש את המשפחה

לדעת בלי ידע…

חיי אהבה גדולה לאלוקות ח' אב תש"פ   הָאֱמֶת הִיא שֶׁהַחַיִּים בָּעוֹלָם הַזֶּה נוֹעָדוּ לְאַהֲבָה

לדעת לאהוב…

לתת לכל אחד את הדבר היחיד שרוצה כ"ח תמוז תש"פ   כל מה שכל אחד

מבול חודר לתיבת נח

בני תורה בעולם משתנה בעבר, כאשר היו מדברים אודות יקר תפארתו הנפלאה של בית המדרש,

מוסד השידוכים

מוסד השידוכים, ואיך וכמה? ט' אייר תשפ"ב   מראשית ההסטוריה של עמנו, בתחלתה של התורה

מכתב לנשמה

מלים של סערת נפש   לא יודע איך כותבים מכתב לנפש ולנשמה, אולי זו שיחה

סבל המחשבה

נקודות למחשבה מאת הרב דוד ברייטקוף טז טבת תשפ"א אי אפשר לסבול בלי לחשוב. מי

סיפור של אהבה

אני לדודי ועלי תשוקתו   כל נקודת החיבור שבין יהודי לבורא עולם היא נקודת האהבה.

עדות אמת!

על העדות השבועית שלנו אודות בורא הבריאה   השבוע שוחחתי עם יהודי נכבד בעל צורה,

עֹנֶג מְדֻיָּק

עֹנֶג מְדֻיָּק ו' תמוז תשפ"ב   רַבִּים הַחברים הַנִּכְשָׁלִים בְּדַרְכֵי הַחַיִּים, הֵם אֵינָם יוֹדְעִים אֶת

עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ

נכתב על ידי א. ר. עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ א. בְּ'קַבָּלַת־שַׁבָּת' אָנוּ מְשׁוֹרְרִים: "לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה";

רוח הקודש צווחת

רוח הקודש צווחת לאור המאורעות הנוראים, מוצאי שמחת תורה תשפ"ד   כשהשר שלום מבעלזא בנה

שגעון גדלות

אוי גדלות, כמה חמקמקה את כ"א אב תש"פ   שגעון גדלות, הוא תדר קיים בעולמנו,

קטגוריות