{הדין נמתק בשרשו}

אמת פשוטה באחדות פשוטה

ראש השנה תשפ"א

 

הדין נמתק בשרשו, כי בשורש אין דין בכלל, והוא אור בהיר ללא כלום, ואנו עולים עד שם בר"ה, כי המלכות אין לה ויתור, אלא שהיא השתלשלות, ואין לה מגרמה כלום, ואם אין פוגעים במלכות אינה פוגעת כלל, כמו הגיבור בסיפורי מעשיות שרצה רק הכנעה, וכן המלכות אינה רוצה כי אם הכנעה, ושורש הדין הוא הכנעה, והוא המתקה, כמו שאמר הבעש"ט הבדלה, המתקה הכנעה, שאי אפשר לבוא אל ההכנעה של המלכות כי אם על ידי המתקה, שלא להיות במקום המלכות כי אין עוד מלבדו, וסוד ר"ה הוא המתקת הדין בשרשו כידוע היטב מכל הספרים, ושופר הוא דינים לגמרי מתחילתו ועד סופו, כי יש בו אלוקים מכל הצירופים כמובא. ועבודת ר"ה היא ההמלכה אפילו בשורש, היכן שאין דינים כלל, בסוד הבינה, ולבבו יבין ושב, שז"ס אלול קודם תשרי, המתקה של בינה לפני התגלות המלכות, שתהיה בסוד עומד מכסא דין ויושב על כסא רחמים, בראש השנה דייקא, בשיא הגבורות והדינים, מתגלים הרחמים הפשוטים, שאין בהם מורכבות וזכרונות, כי אם אמת פשוטה באחדות פשוטה, שזהו ענין התקבצות הנפשות אצל הצדיק האמת בר"ה, שפעולות משונות מתאחדות להכלל אצל אחד הפשוט האמיתי, שאין המורכבות של הנשמות מפרעת את גילוי האחדות, אלא אדרבה הם מבטלין עצמם לגבי הצדיק שהוא יחיד ששב, שמוחלין לכל העולם כולו, כי הוא התבטל לגמרי, ובאים לקבל את סוד הבינה שלו, את ההמתקה הגדולה של כל הדינים, קדושת המחשבה, מוחין עלאין וטהורים, שזה כל ענין ר"ה בסוד כך עלה במחשבה, שנשמות ישראל היו במחשבה תחלה עם המלך במלאכתו, שבזה יש סודות נוראים ממש, שאין מוחא סביל דא, איך שההתכללות של נשמות ישראל בו יתברך, היא התכללות בעצם, לא ביחס, וכאשר הוא לבדו ימלוך נורא, וכאשר נוצרו המלאכים וקטרגו על יצירת האדם, כי לא הבינו איך יכולה להיות התכללות בנפרדים גשמיים, ועלה במחשבה נשמות ישראל אשר בפנימיות שרשם הם בסוד המלכות, ונמצא, שהם עלו בשורש השרשים של הא"ס, כביכול, מה שאין הפה יכול לדבר וללב לחשוב, ודייקא על ידם נעשה ר"ה, המתקה בשורש. ועוד יש הרבה דיבורים בזה, והוא רחום יכפר עון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 מתחילים מבראשית

לקלוט את המסר האלוקי כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א   פרשת בראשית פוגשת

002 לדעת טוב ורע

להשתמש בתכונה האלוקית כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א   ויאמר ה' אלקים הן

004 ויגרש את האדם

להתאייד אחר החטא כ"ו תשרי, יום רביעי לסדר בראשית תשפ"א.   ויגרש את האדם וישכן

005 והאדם ידע …

הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א   והאדם ידע את

006 למה חרה לך?

הכעס המיותר של קין כ"ח תשרי, ערב שבת קודש פרשת בראשית תשפ"א   ויאמר ה'

012 הקשת בענן

הברית שכרת ה' עם הארץ יום חמישי לסדר נח, ד' בחשון תשפ"א   את קשתי

014 אדם יחיד בדור

להתהלך עם האלקים בדור מזוהם שבת פרשת נח תשפ"א   את האלקים התהלך נח. נח

016 פתיחת התודעה

קטנוניות שבאה בשינוי תדרים יום שני לסדר לך לך, ח' בחשון תשפ"א   כשהתודעה שלך

040 המכשול האחרון

דבור של התחזקות מוצאי שבת חנוכה תשפ"א   אַתָּה הוֹלֵךְ לְהִשְׁתַּבֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁהָיִיתָ בְּמֵרוּץ –

046 האהבה האבודה

תיאור היאוש חנוכה תשפ"א   במקום שחווים דחיה ענקית, זריקה נוראה אל עמק תהום, הכרזת

047 שלהבת התקוה

שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי חנוכה תשפ"א   שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי, היא שלהבת של תקוה,

קטגוריות