{השמים המשתוממים…}

האזינו השמים ואדברה

ח' אב תש"פ

 

השמים משתתפים בצערנו, הם רואים את החדלון הענק של האין, הם מתרגשים מול האמת היחסית שלנו, אוי השמים, שוממים ומשתוממים, שמי השמים מפיקים שמימיות בכל היקום, אין כלום אלא שמים, ואין שמים אלא כלום, הכל כלא ממש, ואף על פי כן הוא יש נורא ואיום, ישות שאין לה סופיות, והיא איננה ישות כי אם אין ויוצרת אינסופיות מתוך האין, המציאות האלוקית האופפת את המציאות, גורמת למציאות להיות לא מציאות, כי אם אצולה ומשתלשלת וחוזרת ומתאחדת, ומתאיידת בכל רגע אל האין, אל היש האמיתי, הארה מתמשכת ומתמדדדת עד אין עוד, במקום שיכול להיות אור בלי חושך, זהו מקום שאינו מקום, הוא האין הנשגב של הישות, השמים הם כאן, הם ההארה האינסופית, התכולה ובהירה, הקדרות של ענניה אינה מאפילה אותה באמת, היא רק ביטוי חד לסבל שלה, אך היא העדינה שבבנות, ולא זו שמבקשת הרבה, רק את המעט הקיומי, כדי לשרוד את התפקיד, שהוא הביטוי למציאות האלוקית הבלתי נתפשת, שהיא בסוד שמים, האזינו השמים ואדברה, סוד השמים מקשיבים לדיבור המהדהד, האלוקי הגדול הזה לו דומיה תהלה, הדומיה והשקט שלו – הם התהילה שלו. וואו. איזה כבוד שקט, מצמית כזה, אינסופי לתוך הנשמה האינסופית, שלווה שאין לה סוף ותכלית, זהו הדיבור שלא מגלה כלום, האזינו השמים ואדברה דיבור שאינו דיבור, כי אם שקט אלוקי רועם ומהדהד בדרכו שלו, בדרכים רבות שהן שלו, אינסוף לדרכיו ביטויו, וכמו שהוא אינסופי גם גווניו אינסופיים, איזו הרמוניה לא נתפשת, איזה יופי ענק ומהודר, הדר שאי אפשר לפרוט בשפתיים,

"החן והיופי והפאר של כל העולם כולו", כלשונו של רבינו. אולי זו באמת מהותו וזהותו של הצדיק שלא כיער את היופי האלוהי שבו, אזי האלוהות נבטת מתוכו ביופי שלה, אין הוא מסתיר את האלוקות אלא מאיר אותה מתוכו, זה היופי של העולם המונח בצדיק, באהבה ענקית כזו לכל הטוב והנעלה שבעולמות. צדיק הוא טוב וטוב הוא צדיק, אין צדיק רע, הוא לא יכול לייצג אותו, יש רעים צדיקים, זה כן. אבל צדיק לא יכול להיות רע, ושניהם אמת. אור ה' אמור להיות מוחלט, מאיר כזה, בלי הפליות של כלים לא מתוקנים, ואכן כך הוא נוהג, אך בדרכו שלו הוא כן מעלים, כי כן דרכו גילוי והסתר בד בבד, אין זה דוחה את זה, ואין זה משכנע את זה, הם משמשים כשני מלכים בכתר אחד, אין ההסתרה מפסיקה להסתיר ואין היא מסתירה דבר, היא ההתגלות בעצמה, שלפעמים היא נקראת התגלות ולפעמים היא נקראת הסתרה, אבל זה שני צדדים למטבע, זו נביעה של מים משני מקורות, אבל הם יוצרים אחדות, כי דווקא ההסתר הוא העונג של הגילוי, הגילוי אוסף ממנו מרגליות, אין גילוי ללא הסתר, ואין הסתר בלי גילוי, החטא הוא הסתרה בקיצוניות, התשובה נערכת בדרך דומה – גילוי מוקצן יותר, הבעה וביטוי מעומק מעמיק יותר, תשובה היא שיבה, היא עזיבת כל ההתקדמות בדרך אחרת, לשוב אל המקום הטהור והבלתי מורכב, הרוצה את האהבה הפשוטה, שתורגמה לא נכון באדרת מוגזמת מעט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 מתחילים מבראשית

לקלוט את המסר האלוקי כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א   פרשת בראשית פוגשת

002 לדעת טוב ורע

להשתמש בתכונה האלוקית כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א   ויאמר ה' אלקים הן

004 ויגרש את האדם

להתאייד אחר החטא כ"ו תשרי, יום רביעי לסדר בראשית תשפ"א.   ויגרש את האדם וישכן

005 והאדם ידע …

הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א   והאדם ידע את

006 למה חרה לך?

הכעס המיותר של קין כ"ח תשרי, ערב שבת קודש פרשת בראשית תשפ"א   ויאמר ה'

012 הקשת בענן

הברית שכרת ה' עם הארץ יום חמישי לסדר נח, ד' בחשון תשפ"א   את קשתי

014 אדם יחיד בדור

להתהלך עם האלקים בדור מזוהם שבת פרשת נח תשפ"א   את האלקים התהלך נח. נח

016 פתיחת התודעה

קטנוניות שבאה בשינוי תדרים יום שני לסדר לך לך, ח' בחשון תשפ"א   כשהתודעה שלך

040 המכשול האחרון

דבור של התחזקות מוצאי שבת חנוכה תשפ"א   אַתָּה הוֹלֵךְ לְהִשְׁתַּבֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁהָיִיתָ בְּמֵרוּץ –

046 האהבה האבודה

תיאור היאוש חנוכה תשפ"א   במקום שחווים דחיה ענקית, זריקה נוראה אל עמק תהום, הכרזת

047 שלהבת התקוה

שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי חנוכה תשפ"א   שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי, היא שלהבת של תקוה,

קטגוריות