{ו. הושענא רבה}

ו.

הושענא רבה, היא ההתפרצות של הנפש היהודית, שכבר נמאס לה והיא צועקת במר נפשה, בהושענא רבה אנו מתעסקים עם הערבה – עם המקום הנמוך שבנו, אנו מאמינים שגם את המקומות הללו אפשר להעלות ולזכך, להפוך את כל העצבות לשמחה. ברם, הצעקה האמיתית היא של זה שאכן חש שהוא רחוק, ולמרות זאת הוא קרוב, והוא באגודה אחת עם המינים האחרים, עם האתרוג הדומה ללב, וערבה דומה לשפתים, שפתים שיודעות להביע געגועים לה'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

א. עולם החוש

א. אנו מכירים רק את עולם החוש, את עולם הרוח אנו מכירים רק בהכרה על

ב. שערי הלב

ב. שערי הלב פתוחים לגמרי, צריך פשוט להסתכל ולראות שהם פתוחים, ודרכם להכניס את מה

ג. חיבור הלב

ג. הרבה פעמים בני אדם מרגישים שאין להם חיבור לדברים טהורים וכאלה, הם מרגישים שיש

ד. ענין רבי נחמן

ד. היום ההילולא של רבי נחמן, הוא היה מחדיר את האמונה הפשוטה, ולדעת שרק הקב"ה

ז. שמחת תורה

ז. בשמחת תורה, כולם עולים לתורה, אפילו ילדים, ומנהג ישראל שכל אחד יקבל עליה ביום

י. עבדו רק את ה'

סימן י' עבדו רק את ה', לא את החברה שמסביבכם, בלתי לה' לבדו היא הדרגה

יא. אור של אמת

יא. אור של אמת, הוא מאיר רק למי שרוצה להסתכל, אור של שקר לפעמים מאיר

יב. לְהַאֲמִין בַּשִּׁנּוּי

יב. כְּדֵי לְחוֹלֵל שִׁנּוּי בְּעַצְמְךָ – אַתָּה חַיָּב לְהַאֲמִין בַּשִּׁנּוּי. לֹא כְּאֶחָד שֶׁמְּנַסֶּה, אֶלָּא כְאֶחָד

יג. נועם השבת

יג. שְׁמִירַת שַׁבָּת הִיא מַשֶּׁהוּ הַרְבֵּה יוֹתֵר גָּבוֹהַּ מִמַּה שֶּׁאָנוּ חוֹשְׁבִים, הַרְבֵּה פָּנִים לָהּ לַשַּׁבָּת.

קטגוריות