{חיבוק אלוקי מתמשך}

שפת הביטוי של האלוקות

ח' תשרי תשפ"א

 

חיבוק אלוקי מתמשך ואינסופי, הוא חיבוק בתדר הפנימי של היקום, במקום הכי רגיש ואלמותי, תחושת האלוקות האופפת את הפנים שבפנים, הארת ההארות, דבקות הדבקויות, נקודת החיבור הכי איכותי, המחבר קצוות שהיו לאחד, שם מתרחש הסיפור האמיתי, יצירת האמת הנשארת, אורות בלי צללים, אורות שנכנסים בכלים שהופכים לאורות, תוהו ללא ביטוי, תוהו שנמוג ושממונו עמו, משאיר את המציאות לאמת הנוכחת, נוף העולם הוא הביטוי לאלוקות בעולם העשיה, בעולמות אחרים יש ביטויים אחרים, העולם הוא העלם כשלא מכירים את שפת הביטוי, איך לומדים שפה? מתרגלים שוב ושוב. ושפת ביטוי האלוקי? בחויה של חיים, חווים את זה שוב ושוב, נושמים אלוקות בעצם, מבינים את הביטוי שלה בכל רגע נתון, ואז לכל נשימה יש פירוש משלה, לחיים יש פירוש, וגם שפה, וגם תרבות, וגם אשליה. אבל המהות שלהם היא אלוקות, וכל ביטוי למהות הזו היא חיצונית. סוג של מהות ללא ביטוי, כי החיים עצמם זועקים את האמת האלוקית, ואינם נצרכים לפירוש, שאינו בא אלא למען תת פומבי לדבר, פירושי החיים הם תהיות בהכוונת המסלול, כי אורות ללא כלים, הם חיים ללא פירוש, תוהו של ממש, חלל הפנוי וצמצום כפשוטו, הפירוש הוא הצמצום שלא כפשוטו, כי אין כאן אלא חי החיים, ופירושו כמוס עמו, והדעת היא חיבור החכמה והבינה, חיים הם המוחין, ההבנה שהכל אלוקות מבארת את הדרגות הנמוכות, ומאפסת את נמיכותן שאינה אלא בתפישת עולמם הקטנה, ולא בתפישה האלוקית שעומק רום הוא עומק תחת, ואין שום הפרש ביניהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"ככה אני"…

פניני תובנה אודות מושג הבחירה   הבחירה שלנו לעשות או לא לעשות דברים כאלו או

003 צום גדליה – שיעור לתמיד

הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן אֲחִיקָם ג' בתשרי תשפ"ב   הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן

איך לומדים תורה?

המשמעות של תורה לחיי הדבקות שלנו יום רביעי, כ"ה בסיון תש"פ   התורה הקדושה ירדה

אל תפגע בתלמידך…

אל תפגע בתלמידך כ"א אייר תשפ"ב   הורים ומחנכים רבים שוגים בשגיאה נפוצה מאד, התלמיד

אנשים הם לא תפוזים

הרכנת ראש בפני היצירה האלוקית לדעתי העניה, אין עוד דבר נואל מההצהרה שמשחררים אי אילו

דרך שלא שלך…

התועים בדרכים… ז' תשרי תשפ"א   הגמרא (נדרים נא ע"ב) אומרת על המילה "תועבה", שהיא

האמת של הקב"ה

ודברך אמת וקיים לעד א' תשרי תשפ"א   אנו אומרים בתפלות ראש השנה ובקידוש, כי

החתונה הקדושה

בימינו, כששגרת החתונת כבר היתה לזרא, היתה בחתונה של נחמן גולדשטיין איזו רעננות מרגשת, כולם

הַכֵּנוּת

הַכֵּנוּת ב' סימן תשפ"ב   קָשֶׁה עַד מְאֹד לִהְיוֹת כֵּנֶה כַּאֲשֶׁר הַהַתְנָיּוֹת גְּדוֹלוֹת עָלֶיךָ, וּבְכָל

הנלחץ המלחיץ

עיזבו אותם, את הילדים שלכם   לא הייתי מאחל לאף ילד בישראל הורים לחוצים ודאוגים

הרצון הפנימי

הרצון הפנימי יח אדר א' תשפ"ב   הרצון הפנימי של יהודי הוא לטוב הגמור, דוד

כיצד מחמירין?!

איך נאהיב את חומרות הפסח על הילדים   אין כמו חג הפסח לגבש את המשפחה

לדעת בלי ידע…

חיי אהבה גדולה לאלוקות ח' אב תש"פ   הָאֱמֶת הִיא שֶׁהַחַיִּים בָּעוֹלָם הַזֶּה נוֹעָדוּ לְאַהֲבָה

לדעת לאהוב…

לתת לכל אחד את הדבר היחיד שרוצה כ"ח תמוז תש"פ   כל מה שכל אחד

מבול חודר לתיבת נח

בני תורה בעולם משתנה בעבר, כאשר היו מדברים אודות יקר תפארתו הנפלאה של בית המדרש,

מוסד השידוכים

מוסד השידוכים, ואיך וכמה? ט' אייר תשפ"ב   מראשית ההסטוריה של עמנו, בתחלתה של התורה

מכתב לנשמה

מלים של סערת נפש   לא יודע איך כותבים מכתב לנפש ולנשמה, אולי זו שיחה

סבל המחשבה

נקודות למחשבה מאת הרב דוד ברייטקוף טז טבת תשפ"א אי אפשר לסבול בלי לחשוב. מי

סיפור של אהבה

אני לדודי ועלי תשוקתו   כל נקודת החיבור שבין יהודי לבורא עולם היא נקודת האהבה.

עדות אמת!

על העדות השבועית שלנו אודות בורא הבריאה   השבוע שוחחתי עם יהודי נכבד בעל צורה,

עֹנֶג מְדֻיָּק

עֹנֶג מְדֻיָּק ו' תמוז תשפ"ב   רַבִּים הַחברים הַנִּכְשָׁלִים בְּדַרְכֵי הַחַיִּים, הֵם אֵינָם יוֹדְעִים אֶת

עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ

נכתב על ידי א. ר. עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ א. בְּ'קַבָּלַת־שַׁבָּת' אָנוּ מְשׁוֹרְרִים: "לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה";

רוח הקודש צווחת

רוח הקודש צווחת לאור המאורעות הנוראים, מוצאי שמחת תורה תשפ"ד   כשהשר שלום מבעלזא בנה

שגעון גדלות

אוי גדלות, כמה חמקמקה את כ"א אב תש"פ   שגעון גדלות, הוא תדר קיים בעולמנו,

קטגוריות