{כולך יפה רעיתי ומום אין בך…}

לראות את הטוב בעצמו ובאחרים

כ"ב תמוז תש"פ

 

האמונה השלימה בדבר מיוחדותו של כל יחיד ויחיד בעולמו של הקב"ה, היא אמונה מוכרחת, כי אין אפשרות להטיל דופי במעשיו של הקב"ה, גם אם הושחרנו בדברים לא טובים, אל תראוני שאני שחרחורת, בעצם המהות – אין שום דבר נוגע כלל, משום שאין שום מעשה שנעשה בעולם שיכול לקלקל את מציאות מעשיו של הבורא, אם הוא ברא את נשמת ישראל מושלמת כל כך, עצם אצולה ממנו יתברך, הרי שאין שום עבירה ונפילה שבעולם יכולות לגרום לדבר הנאה והמושלם הזה להתקלקל. רק מה? צריך לעשות תשובה? צריך וצריך. אבל מה שאסור בתהליך התשובה, להעלות על הדעת, אפילו בהרהור אחד, שאנו לא שוים, ואיננו אהובים אצלו יתברך, הרהור זה, אפילו קל שבקלים כמוהו כהרהור כפירה חס ושלום, כפירה באתה בחרתנו, כפירה בשלימותו של ה' שאינו טועה לעולם, ואם הוא בחר בנו ורצה בנו, הרי שבחירתו מושלמת, אלא שצריך לדייק את הבחירה שלנו בו, כדי שנהיה ראויים לה, אבל מצד המהות – לא השתנה כלום.

וכמו שזה אצל כל יחיד ויחיד, כך אצל כלליות נשמות ישראל, יש המון אנשים, שמוצאים להם לנכון לקטרג באופן קבוע על כל המצב הירוד של היום, ושאין כלום היום, ופסו אמונים מן הארץ, וכדומה, כל אחד לפי צורת הביטוי שלו, הצד השוה שבכולם, שהם מאד אוהבים לקטרג, רבינו ז"ל קרא לתופעה הזאת – שיש אנשים שהם מבחינת קץ כל בשר, שרוצים להלשין ולקטרג… עלינו לדעת, כי כולך יפה רעיתי ומום אין בך… אין רע בכלליות נשמות ישראל, כולם טובים, אלא שלכל אחד יש את המסלול המיוחד שלו להגיע אל הטוב הגמור שמוכן לו, ויש נשמות שצריכות להתייסר כאן הרבה עד שיזכו להגיע אל תיקונם ושלימותם, ויש שלא יזכו אלא לאחר כמה גלגולים וכו', אבל שוב, מצד המהות – כולם יפה רעיתי. אין לנו רשות לדבר סרה ברעיתו של הקב"ה, כביכול.

חטא לשון הרע על יחיד הוא חטא חמור ביותר, אבל שבעתיים קשה וחמור הוא כאשר מדברים על הכלל, ועושים מעשה של השטן, שהוא יורד ועולה ומסטין וכו', הדיבורים שלנו יש להם תוקף גדול עד מאד, אם אנו מדברים על כלל נשמות ישראל, או על קבוצה מכלליות הקומה שלימה של כנסת ישראל, איזה דבר בלתי הגון, הרי שאנו בעצם מקטרגים עליהם, וגורמים לעמו של אלוקינו לסבול, משום שיש מקטרגים השוקדים על מוצא שפתינו, מחפשים מקום להתגדר בו, רוצים לשמוע את קללת העם הזה כמו בלעם בשעתו, אם אנו נותנים להם זאת במגש של כסף – אנו עתידים להתחרט על זה מאד, בזה ובבא. הבה נשנן לעצמנו את הפסוק הזה שוב ושוב, כולך יפה רעיתי ומום אין בך, לראות את היופי של נשמה יהודית, וגם לראות שהמום שבהם, הוא מום עובר, ובצדק אפשר לומר בקול גדול – ומום אין בך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 מתחילים מבראשית

לקלוט את המסר האלוקי כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א   פרשת בראשית פוגשת

002 לדעת טוב ורע

להשתמש בתכונה האלוקית כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א   ויאמר ה' אלקים הן

004 ויגרש את האדם

להתאייד אחר החטא כ"ו תשרי, יום רביעי לסדר בראשית תשפ"א.   ויגרש את האדם וישכן

005 והאדם ידע …

הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א   והאדם ידע את

006 למה חרה לך?

הכעס המיותר של קין כ"ח תשרי, ערב שבת קודש פרשת בראשית תשפ"א   ויאמר ה'

012 הקשת בענן

הברית שכרת ה' עם הארץ יום חמישי לסדר נח, ד' בחשון תשפ"א   את קשתי

014 אדם יחיד בדור

להתהלך עם האלקים בדור מזוהם שבת פרשת נח תשפ"א   את האלקים התהלך נח. נח

016 פתיחת התודעה

קטנוניות שבאה בשינוי תדרים יום שני לסדר לך לך, ח' בחשון תשפ"א   כשהתודעה שלך

040 המכשול האחרון

דבור של התחזקות מוצאי שבת חנוכה תשפ"א   אַתָּה הוֹלֵךְ לְהִשְׁתַּבֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁהָיִיתָ בְּמֵרוּץ –

046 האהבה האבודה

תיאור היאוש חנוכה תשפ"א   במקום שחווים דחיה ענקית, זריקה נוראה אל עמק תהום, הכרזת

047 שלהבת התקוה

שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי חנוכה תשפ"א   שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי, היא שלהבת של תקוה,

קטגוריות