{לעולם אין יודעים כלל…}

בחירה והסתרה גילוי וידיעה

ג' תשרי תשפ"א

 

גילוי ההסתרה של אלוקות, הוא בעצם הידיעה מול הבחירה, כי כל הבחירה היא מסוד ההסתרה, ויש שתי בחינות גילוי, יש גילוי שהוא ביחס, היינו שעל ידי שכל והבנה, ביחס לכל מה שאנו יודעים ומכירים, הרי שאין כאן הסתרה, כי לא יתכן עולם ללא מנהיג וכו', ויש גילוי בעצם, שאין משא ומתן בין ההסתרה לגילוי, כי הגילוי הוא מפורש. והני תרי בחינות יש בימות עולם, יש גילוי שהוא בסוד גאולה, שהוא הגילוי השני, היינו גילוי בעצם, ויש גילוי ביחס, שהוא אור הגילוי שבזמן הגלות, שאז אנו לומדים תורה הרבה, ואנו מאמינים במה שלמדנו וקבלנו מאבותינו שיש ה' בעולם ואין עוד מלבדו ממש, והוא סוד קבלת התורה באופן של העם רואים את הקולות, אבל לא ניטלה בחירתם אחר כך, אבל תורתו של משיח, תהיה בסוד ותורה חדשה מאתי תצא, שהיא ענין התורה באיתגליא, שאז הכל ידעו שאין כלום בעולם חוץ מתורה, וכל העולם מלא אותיות וקדושות עליונות עד אין לשער וכו'. גילוי דלעתיד ישנו גם עתה, והוא סוד הצדיקים שדבקותם לא עוממה בימי הגלות, והם רותחים בלהבת אש הדבקות ותבערת הנפשות אליו יתברך, הם נדמים כמו נער קטון שפתח דלת של חדר המיטות, וראה הכל, אשר אין דרך חזרה מזה, כמובן, ואחר כך כל שיחו ושיגו של הנער אחרים לגמרי, כי הבין ענין ההתקשרות ונדבק בה, כך נשמות הגאולה לפתע נקרע הצוהר מול האמת הבהירה, ואין להם שום בחירה כלל, כי אם בדרכי העבודה, אך לא במציאות הדבקות והאמונה. ומחמת שהצדיק צריך לעבוד בבחינת רצוא ושוב, הוא מדלג מבחינת הגילוי ביחס אל הגילוי בעצם, והוא מוכרח ליפול מדי פעם אל הגילוי ביחס, כדי שלא תכלה נפשו. ובאמת אין שום סתירה בין הידיעה והבחירה משום שהבחירה היא הסתרה המוכרחת, והידיעה היא המציאות האלוקית שלא רואה סתירה להיות נוכחת בינות לאנשים הבוחרים וחושבים שהם רואים הכל ומבינים משהו, ואין שום הבנה בעולם כלל. כי אם תהיה הבנה – אזי לא שייך לדבר כלל באותיות של בחירה, וכל החן של עבודת השם כשהיא בדרך הספק, ולעולם אין יודעים כלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"ככה אני"…

פניני תובנה אודות מושג הבחירה   הבחירה שלנו לעשות או לא לעשות דברים כאלו או

003 צום גדליה – שיעור לתמיד

הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן אֲחִיקָם ג' בתשרי תשפ"ב   הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן

איך לומדים תורה?

המשמעות של תורה לחיי הדבקות שלנו יום רביעי, כ"ה בסיון תש"פ   התורה הקדושה ירדה

אל תפגע בתלמידך…

אל תפגע בתלמידך כ"א אייר תשפ"ב   הורים ומחנכים רבים שוגים בשגיאה נפוצה מאד, התלמיד

אנשים הם לא תפוזים

הרכנת ראש בפני היצירה האלוקית לדעתי העניה, אין עוד דבר נואל מההצהרה שמשחררים אי אילו

דרך שלא שלך…

התועים בדרכים… ז' תשרי תשפ"א   הגמרא (נדרים נא ע"ב) אומרת על המילה "תועבה", שהיא

האמת של הקב"ה

ודברך אמת וקיים לעד א' תשרי תשפ"א   אנו אומרים בתפלות ראש השנה ובקידוש, כי

החתונה הקדושה

בימינו, כששגרת החתונת כבר היתה לזרא, היתה בחתונה של נחמן גולדשטיין איזו רעננות מרגשת, כולם

הַכֵּנוּת

הַכֵּנוּת ב' סימן תשפ"ב   קָשֶׁה עַד מְאֹד לִהְיוֹת כֵּנֶה כַּאֲשֶׁר הַהַתְנָיּוֹת גְּדוֹלוֹת עָלֶיךָ, וּבְכָל

הנלחץ המלחיץ

עיזבו אותם, את הילדים שלכם   לא הייתי מאחל לאף ילד בישראל הורים לחוצים ודאוגים

הרצון הפנימי

הרצון הפנימי יח אדר א' תשפ"ב   הרצון הפנימי של יהודי הוא לטוב הגמור, דוד

חיבוק אלוקי מתמשך

שפת הביטוי של האלוקות ח' תשרי תשפ"א   חיבוק אלוקי מתמשך ואינסופי, הוא חיבוק בתדר הפנימי

כיצד מחמירין?!

איך נאהיב את חומרות הפסח על הילדים   אין כמו חג הפסח לגבש את המשפחה

לדעת בלי ידע…

חיי אהבה גדולה לאלוקות ח' אב תש"פ   הָאֱמֶת הִיא שֶׁהַחַיִּים בָּעוֹלָם הַזֶּה נוֹעָדוּ לְאַהֲבָה

לדעת לאהוב…

לתת לכל אחד את הדבר היחיד שרוצה כ"ח תמוז תש"פ   כל מה שכל אחד

מבול חודר לתיבת נח

בני תורה בעולם משתנה בעבר, כאשר היו מדברים אודות יקר תפארתו הנפלאה של בית המדרש,

מוסד השידוכים

מוסד השידוכים, ואיך וכמה? ט' אייר תשפ"ב   מראשית ההסטוריה של עמנו, בתחלתה של התורה

מכתב לנשמה

מלים של סערת נפש   לא יודע איך כותבים מכתב לנפש ולנשמה, אולי זו שיחה

סבל המחשבה

נקודות למחשבה מאת הרב דוד ברייטקוף טז טבת תשפ"א אי אפשר לסבול בלי לחשוב. מי

סיפור של אהבה

אני לדודי ועלי תשוקתו   כל נקודת החיבור שבין יהודי לבורא עולם היא נקודת האהבה.

עדות אמת!

על העדות השבועית שלנו אודות בורא הבריאה   השבוע שוחחתי עם יהודי נכבד בעל צורה,

עֹנֶג מְדֻיָּק

עֹנֶג מְדֻיָּק ו' תמוז תשפ"ב   רַבִּים הַחברים הַנִּכְשָׁלִים בְּדַרְכֵי הַחַיִּים, הֵם אֵינָם יוֹדְעִים אֶת

עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ

נכתב על ידי א. ר. עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ א. בְּ'קַבָּלַת־שַׁבָּת' אָנוּ מְשׁוֹרְרִים: "לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה";

רוח הקודש צווחת

רוח הקודש צווחת לאור המאורעות הנוראים, מוצאי שמחת תורה תשפ"ד   כשהשר שלום מבעלזא בנה

שגעון גדלות

אוי גדלות, כמה חמקמקה את כ"א אב תש"פ   שגעון גדלות, הוא תדר קיים בעולמנו,

קטגוריות