{מאירים את כל הגולה}

מדורות אש בוערת בנקודות זמני התקרבות

ח' חשון תש"פ

 

וּמֵאַיִן הָיוּ מַשִּׂיאִין מַשּׂוּאוֹת, מֵהַר הַמִּשְׁחָה לְסַרְטְבָא, וּמִסַּרְטְבָא לִגְרוֹפִינָא, וּמִגְּרוֹפִינָא לְחַוְרָן, וּמֵחַוְרָן לְבֵית בִּלְתִּין, וּמִבֵּית בִּלְתִּין לֹא זָזוּ מִשָּׁם, אֶלָּא מוֹלִיךְ וּמֵבִיא וּמַעֲלֶה וּמוֹרִיד עַד שֶׁהָיָה רוֹאֶה כָל הַגּוֹלָה לְפָנָיו כִּמְדוּרַת הָאֵשׁ.

המשואות היו האורות שאתם אנו מכוננים את היהדות, כי הרי קידוש החודש הוא יסוד היהדות, ואת היהדות אי אפשר לעשות בלי אורות, שבתוך החושך הגדול, יתחילו להאיר אורות ומשואות, משואות לשון התנשאות, אור מביא את התנשאות והתרוממות, קידוש החודש הוא סוד התחדשות ישראל מחדש בכל פעם, והם היו מביאים את האור מהר המשחה, הר הזיתים, זהו הר של הגאולה, כמו שכתוב: ועמדו רגליו על הר הזיתים, אור של בית המקדש ששם היו קובעים את המועדים, היה אור של הר הזיתים, כי בעת הגאולה שקשור עם הר הזיתים אז יושלם אורו של בית המקדש השלישי, שהוא יהיה יותר גבוה מבתי המקדשות שנחרבו. סרטבא – זה כבר ביטוי לגלות, סר הטוב, קצת נפרדנו מהאחדות הפשוטה, ואז בימי הגלות המתמשכים, אנו מגלים את הסוד של "גרופינא", שהיא גמטריא ונוטריקון של המלים: אני אלקים גר, שמציאותו של השם היא בבחינת גרות, זו נוכחות ארעית אבל נוכחות, כי הוא מתגורר פה אתנו בני חלוף, מסתיר את נצחיותו ומתרועע עם הנפסדים, המשחק הוא לחפש אחריו, לרדוף ולהשיג אותו, ואז אנו זוכים למחילת עונות – אם יהיו חטאיכם כשני – כשלג ילבינו, הם נהיים חוורים, ומשם אנו מאירים לבית בלתין, בלתין זהו הבלתי הבלעדיות של אין עוד מלבדו, ומבית בלתין לא זזו משם, אין צורך בדבר נוסף, כשבתוככי הגלות מודגשת הנוכחות האלוקית, אין צורך לזוז משם, אלא להאיר את כל העולם באור הזה, עד שכל הגולה, כל הגלות נגלית ביופי שלה, כמדורת האש, שבטבעה היא שורפת וחורכת, אבל היא מאירה באור שלה, את כל הגלות, שהאש השורפת והבוערת היא גם מאירה ומגלה את כל הסודות, פתאום דברים שנשרפו ונחרבו נראים כמו מדורה מאירה, אפשר לקיים כבר יהדות, כל ההרים עד שמגיעים אליה כבר מאירים, אין מקום בגולה לא מואר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קטגוריות