{מוסד השידוכים}

מוסד השידוכים, ואיך וכמה?

ט' אייר תשפ"ב

 

מראשית ההסטוריה של עמנו, בתחלתה של התורה הקדושה כבר ראינו את אבינו הראשון מביא לבנו יצחק על ידי שדכן – אליעזר. רבות השתתפתי בחיי בויכוחים, האם להתחתן בלי אהבה זה משהו מועיל למישהו, או שמא לתת את הטבע לעשות את שלו, שלומי אמוני ישראל לא סתם הנהיגו את ההמשך המסורת, משום שיש כמה עיקרי תורה שאי אפשר לעבור עליהם, גם כשרוצים לשאת אשה. אבל … האם עושים את זה נכון? כשבגרתי מעט, הבנתי שאין אנשים מתווכחים אלא מעולמם שלהם, אין האנשים והדעות מתווכחים, כי אם הסיטואציות בהן היו נתונים מתווכחים, ואשר לדידי, זיכה אותי הקב"ה שדווקא לי כן הועיל ביותר מוסד זה, משום כך, הבנתי שלא להתווכח עוד, זה שהוא מאד נגד – ממש לא הצליח, וזה שממש בעד – ממש כן הצליח, לכן על מה ועם מי מתווכחים. השאלה בכל דבר לא אם הדרך נכונה, אלא אם עושים נכון את הדרך, כל אדם יש לו בחירה, ויש לו לב, והוא יכול ומותר לו להקשיב ללב שלו, אלא שאם הוא יודע באמת מה שהלב שלו רוצה, הוא יכונן את חייו כך ממילא, גם הדוגל בשיטת ההיכרות יכול לצאת ממנה בשן ועין, אז האם יגיד שהשיטה שלו נכונה, בודאי יאשים את כל העולם, ואת הסיטאוציה הדפוקה שנקלע אליה בעל כרחו, אז כך גם אפשר לומר על שידוכים ועל כל מבנה זוגי שהוא בעולם. מה שאי אפשר לומר על מי שמדייק את ארחותיו, קשוב מאד למה שהוא באמת רוצה, ורצונו זה מקיף את כל תחומי חייו, כלומר, הוא משקלל בכל צעד את כל המחיר שהוא משלם על כל הדברים שהוא רוצה או שלא רוצה, כך בונים חיים, כך האישיות שלו מסופקת, למרות שהוא, ככל אדם לא חף מתודעה עצמית שגויה, לפעמים הסינוור של הסיטאוציה הדוחקת מחשיכה את עיני לבו מלהשכיל לראות מה הוא באמת רוצה, ואידך פירושא זיל גמור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"ככה אני"…

פניני תובנה אודות מושג הבחירה   הבחירה שלנו לעשות או לא לעשות דברים כאלו או

003 צום גדליה – שיעור לתמיד

הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן אֲחִיקָם ג' בתשרי תשפ"ב   הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן

איך לומדים תורה?

המשמעות של תורה לחיי הדבקות שלנו יום רביעי, כ"ה בסיון תש"פ   התורה הקדושה ירדה

אל תפגע בתלמידך…

אל תפגע בתלמידך כ"א אייר תשפ"ב   הורים ומחנכים רבים שוגים בשגיאה נפוצה מאד, התלמיד

אנשים הם לא תפוזים

הרכנת ראש בפני היצירה האלוקית לדעתי העניה, אין עוד דבר נואל מההצהרה שמשחררים אי אילו

דרך שלא שלך…

התועים בדרכים… ז' תשרי תשפ"א   הגמרא (נדרים נא ע"ב) אומרת על המילה "תועבה", שהיא

האמת של הקב"ה

ודברך אמת וקיים לעד א' תשרי תשפ"א   אנו אומרים בתפלות ראש השנה ובקידוש, כי

החתונה הקדושה

בימינו, כששגרת החתונת כבר היתה לזרא, היתה בחתונה של נחמן גולדשטיין איזו רעננות מרגשת, כולם

הַכֵּנוּת

הַכֵּנוּת ב' סימן תשפ"ב   קָשֶׁה עַד מְאֹד לִהְיוֹת כֵּנֶה כַּאֲשֶׁר הַהַתְנָיּוֹת גְּדוֹלוֹת עָלֶיךָ, וּבְכָל

הנלחץ המלחיץ

עיזבו אותם, את הילדים שלכם   לא הייתי מאחל לאף ילד בישראל הורים לחוצים ודאוגים

הרצון הפנימי

הרצון הפנימי יח אדר א' תשפ"ב   הרצון הפנימי של יהודי הוא לטוב הגמור, דוד

חיבוק אלוקי מתמשך

שפת הביטוי של האלוקות ח' תשרי תשפ"א   חיבוק אלוקי מתמשך ואינסופי, הוא חיבוק בתדר הפנימי

כיצד מחמירין?!

איך נאהיב את חומרות הפסח על הילדים   אין כמו חג הפסח לגבש את המשפחה

לדעת בלי ידע…

חיי אהבה גדולה לאלוקות ח' אב תש"פ   הָאֱמֶת הִיא שֶׁהַחַיִּים בָּעוֹלָם הַזֶּה נוֹעָדוּ לְאַהֲבָה

לדעת לאהוב…

לתת לכל אחד את הדבר היחיד שרוצה כ"ח תמוז תש"פ   כל מה שכל אחד

מבול חודר לתיבת נח

בני תורה בעולם משתנה בעבר, כאשר היו מדברים אודות יקר תפארתו הנפלאה של בית המדרש,

מכתב לנשמה

מלים של סערת נפש   לא יודע איך כותבים מכתב לנפש ולנשמה, אולי זו שיחה

סבל המחשבה

נקודות למחשבה מאת הרב דוד ברייטקוף טז טבת תשפ"א אי אפשר לסבול בלי לחשוב. מי

סיפור של אהבה

אני לדודי ועלי תשוקתו   כל נקודת החיבור שבין יהודי לבורא עולם היא נקודת האהבה.

עדות אמת!

על העדות השבועית שלנו אודות בורא הבריאה   השבוע שוחחתי עם יהודי נכבד בעל צורה,

עֹנֶג מְדֻיָּק

עֹנֶג מְדֻיָּק ו' תמוז תשפ"ב   רַבִּים הַחברים הַנִּכְשָׁלִים בְּדַרְכֵי הַחַיִּים, הֵם אֵינָם יוֹדְעִים אֶת

עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ

נכתב על ידי א. ר. עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ א. בְּ'קַבָּלַת־שַׁבָּת' אָנוּ מְשׁוֹרְרִים: "לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה";

רוח הקודש צווחת

רוח הקודש צווחת לאור המאורעות הנוראים, מוצאי שמחת תורה תשפ"ד   כשהשר שלום מבעלזא בנה

שגעון גדלות

אוי גדלות, כמה חמקמקה את כ"א אב תש"פ   שגעון גדלות, הוא תדר קיים בעולמנו,

קטגוריות