{מלכות דראש השנה – הכל ממנו יתברך!}

מלכויות זכרונות ושופרות – לזכור אלוקות תמיד

ראש השנה תשפ"א

 

אמרו לפני מלכויות כדי שתמליכוני עליכם, אמרו לפני זכרונות כדי שיעלה זכרונכם לפני לטובה, ובמה בשופר. ענין אמירת המלכויות, הוא סוד חיבור כל המאורעות שעוברים על כל אדם אל המלכות, אמרו לפני מלכיות, חברו את כל הדברים שקורים לכם אל סוד המלכות, שתדעו אשר מלכותו בכל משלה, כדי שתמליכו אותי גם כשתהיו בבחינת עליכם, במקום שלכם, היכן שאתם לא מרוצים להכניס אותי, כעת בשעת ההתפייסות הבחינו היטב כי כל מה שפגש אתכם היה התגלות המלכות, אלא שלא שמתם לב, בראש השנה זה היום תחילת מעשיך, האדם יכול להמשיך על עצמו את אור האמת של המלכות, ולא די באמירת הפסוקים בלבד, אלא כאן מתבצע תהליך אמיתי של המלכת השם על הלב הפרטי, עליכם… ואמרו לפני זכרונות כדי שיעלה זכרונכם לפני לטובה, כי כל החיים הם זכרונות, של מעשים ודיבורים וכו', אלא שאין אפשרות אמיתית לזכור בשעת מעשה כי הכל אלוקות ממש, ואין עוד מלבדו גם בתהליכי חיים פעילים, אינם מנותקים מן המלכות, וכאשר אנו מדברים מזכרון ה', ביום הזכרון, אנו מורים בכך כי הזכרונות הלא לה' המה, כי לא היה כלום חוץ ממנו והוא פעל ועשה וכו', וזהו עומק פנימיות הזכרון, לזכור בה' גם בדרך אחרונית שלאחר מעשה, לזכור את הדברים שוב, בתפישת עולם של אלוקות, ובמה? בשופר, כאן לא אמר אמרו לפני שופרות כדי שעל ידי השופר תהיה ההמלכה והזכרון, אלא כאן מדבר על "במה" על במה נחשב הוא, שהשופר מגלה פנימיות הבכי של בתי גוואי (החדרים הפנימיים), של כאב ההתנתקות מהבורא יתברך, אין אדם זוכה לבחינת מה אלא על ידי שופר, שפרו מעשיכם, עשיה בפועל ממש, בלב נשבר השובר כל תרעין דפרזלא. שלשת הפעולות הללו של מלכות, זכרון ושופר, הם שלשה ביטויים של ר"ה, קודם כל הביטוי של ההמלכה, להכתיר את ה' על כל דבר קטן כגדול, אח"כ בא הביטוי של ההודאה כי איננו כלום והוא זוכר מעשי כולם ופוקד יצורי קדם, וכל מה שנעשה בעולם הכל הוא לבדו, ועל ידי השופר אנו מקבלים עלינו שלא להיות מסך המבדיל בינינו לבין המלכות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 מתחילים מבראשית

לקלוט את המסר האלוקי כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א   פרשת בראשית פוגשת

002 לדעת טוב ורע

להשתמש בתכונה האלוקית כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א   ויאמר ה' אלקים הן

004 ויגרש את האדם

להתאייד אחר החטא כ"ו תשרי, יום רביעי לסדר בראשית תשפ"א.   ויגרש את האדם וישכן

005 והאדם ידע …

הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א   והאדם ידע את

006 למה חרה לך?

הכעס המיותר של קין כ"ח תשרי, ערב שבת קודש פרשת בראשית תשפ"א   ויאמר ה'

012 הקשת בענן

הברית שכרת ה' עם הארץ יום חמישי לסדר נח, ד' בחשון תשפ"א   את קשתי

014 אדם יחיד בדור

להתהלך עם האלקים בדור מזוהם שבת פרשת נח תשפ"א   את האלקים התהלך נח. נח

016 פתיחת התודעה

קטנוניות שבאה בשינוי תדרים יום שני לסדר לך לך, ח' בחשון תשפ"א   כשהתודעה שלך

040 המכשול האחרון

דבור של התחזקות מוצאי שבת חנוכה תשפ"א   אַתָּה הוֹלֵךְ לְהִשְׁתַּבֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁהָיִיתָ בְּמֵרוּץ –

046 האהבה האבודה

תיאור היאוש חנוכה תשפ"א   במקום שחווים דחיה ענקית, זריקה נוראה אל עמק תהום, הכרזת

047 שלהבת התקוה

שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי חנוכה תשפ"א   שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי, היא שלהבת של תקוה,

קטגוריות