{פרשת וירא – עצה על המילה}

לבדוק את מקום ההשפעה

שבת וירא תשפ"א

 

וירא אליו ה' באלוני ממרא והוא יושב פתח האהל כחום היום.

אלוני ממרא, סתם מקום, ככל המקומות שיש בעולם, עולמו של הקב"ה, השוכן בכל מקום, וממלא את עולמו, אך יש מקומות ששם ממרים את השם יתברך, עושים הפך רצונו, והוא מי כמוהו באלמים, שותק וממשיך להשפיע ולהחיות, והנה מאותה נקודה חסרת משמעות, התעלה כבודו של הקב"ה, הממרא הזה, היה בר שיחו של אברהם העברי, אחד היה אברהם, לא מצא לו חבר לדעותיו החדשניות, אבל ממרא זה, נתן לו עצה על המילה. בדיוק איזו עצה, ומה כוללת העצה הזו, עצה היא לא תמיד משהו מוגדר, כשאדם משתף את בר שיחו בחויה רוחנית והוא לא שם, הוא מדבר אל הקיר, כשיש את הזכות והיכולת לשתף עוד מישהו, לדבר על האמת שבלבך, הרי שבר השיח הופך לשותף ליופי האצילי הזה, דיבור על המילה עם זר, הוא סוג של הצלחה ענקית של אברהם אבינו להחדיר את אמיתת מציאותו של בורא עולם בעולמו, אין כמו ברית מילה להורות על הקשר הבלתי נפסק בין האדם לבוראו, כשאברהם הגיע למדרגה שהוא יכול להנחיל את האמת העמוקה הזו לאי מי בעולם הכפרני של אז, זה היה סימן פנימי בשבילו, שהוא חלק מתודעה אלוקית שמתרחבת בעולם של אז. המקום עם הצליל הנוקשה של המראה, הפך בשיחו ושיגו של אברהם למעין מקום השפעה רוחני, לפיכך נגלה עליו השם בחלקו של ממרא, כי הוא היה שותף להפיכת מקומו ואיזורו למקדש פרטי שמכיל את נוכחותו של הבורא. הפסוק הזה מדבר אלינו, במקום שאנו נמצאים, אנו חווים הרבה חויות רוחניות, התגלויות ומצוות פרטיות של עבודת השם אישית, אנו לא תמיד יכולים לחלוק את התובנות שלנו עם האחר, אבל אם נמצא צדיק כזה, ממרא כזה, שנותן עצה ויחס בתוך כל ההמראה הגדולה הזו, שם מקומנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

028 אגרות לב בשר

מכתב עשרים ושמונה בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר פנחס, ט"ז תמוז תש"פ.   לכבוד

פרשת בלק – הבט ממקום גבוה

מַשְׁמָעוּת הַבְּרָכָה שֶׁל "לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב"   אַחַת הַבְּרָכוֹת שֶׁל בִּלְעָם שֶׁהֵן בְּעֶצֶם הַשְׁתָּלָה

פרשת בלק – נביא מנוול

כַּאֲשֶׁר אָדָם שְׁמֵימִי הוּא הַגָּרוּעַ שֶׁבִּבְנֵי אָדָם   מַדְהִים הַדָּבָר הַזֶּה! אִישׁ אֱלֹקִים… וְגַם אִישׁ

פרשת בלק – קללות שכאלו

בִּלְעָם שֶׁבְּתוֹכְכֵי הַלֵּב הַמְקַלֵּל הַנֶּאֱטָם   חֲשַׁבְתֶּם פַּעַם עַל דְּמוּתוֹ שֶׁל בִּלְעָם? צַר הָעַיִן הַנָּבָל,

פרשת במדבר – ההתגלות במקום הפקר

הֲכָנָה לְקַבָּלַת הַתּוֹרָה הַחַיִּים שֶׁלָּנוּ דּוֹמִים לְמִדְבָּר, כָּל מַה שֶּׁאָנוּ רוֹאִים לְנֶגֶד עֵינֵינוּ, הַדּוֹמְמִים, הַצּוֹמְחִים,

פרשת במדבר – לידת הנפשות

מַחֲשָׁבוֹת שֶׁל הוֹלָדָה וּצְמִיחָה בְּיָמִים נוֹרָאֵי הוֹד אֵלּוּ, יְמֵי הַהֻלֶּדֶת שֶׁל עַמֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ, הַנִּבְחָר, הָאֱלֹקִי

פרשת בראשית – כשיש לאדם לב…

הַמָּקוֹם שֶׁל הַלֵּב   אוֹמֵר רַבֵּנוּ נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב זי"ע: כְּשֶׁיֵּשׁ לְהָאָדָם לֵב, אֵין שַׁיָּךְ אֶצְלוֹ

פרשת ואתחנן – זכרון ושכחה

אָסוּר לִשְׁכֹּחַ!   מִדַּת הַשִּׁכְחָה הִיא מִדָּה מֻרְכֶּבֶת מְאֹד, רַבֵּנוּ אוֹמֵר שֶׁהִיא מִדָּה מְשֻׁבַּחַת, כַּאֲשֶׁר

קטגוריות