{פרשת וישלח – מלאכים ממש.}

המלאכים של יעקב – הכח הרוחני שבבריאה

ערב שבת קודש פרשת וישלח תשפ"א

 

וישלח יעקב מלאכים. רש"י – מלאכים ממש.

יעקב אבינו יודע, כי פגישה עם עשו, היא לא פגישה של מפגן כח, ושמא יש לרשע יותר כח, ומי יפיס מי ינצח, הפגישה כאן היא קרב על הרוחניות, הצד של הקדושה מביא איתו מלאכים. אין לנו שום השגה במהות המלאכים. אך אנו יודעים, כי כל מצוה שאדם עושה ומקיים, נברא ממנה מלאך קדוש שעשוי להגן על האדם, ברוחניות ובגשמיות, הטוב הגדול שאדם עושה, מלווה ומחופף אותו, יעקב ראה אותם את המלאכים, הוא קרא להם מחנה אלוקים, הוא הבין שאין שום כח בעולם חוץ מאלוקים. רבים אומרים זאת, כולם יכולים לבטאות את האמת הזו בפיהם, אך מעטים יכולים להעיד כי הם רואים את האמת הזו, נוכחים לראות את אמיתותה, זוכים להרגיש שאין באמת כלום חוץ מהשם יתברך. המלאכים, מגלים בעצם היותם את השליחות האלוהית, את האמת האלוקית, שאין עוד מלבדו ממש, וכל העולם כולו הם כוחותיו יתברך, והכל הוא רק השם יתברך לבדו בלי איש איתו, בלי כח אחר עמו. עשו, לעומת זה, מאמין בכח אנושי, בגיוס אנשים למלחמה, בכוח הזרוע והנשק, העשיה שלו היא עשיה גשמית, של כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה. בשביל זה שלח לו יעקב מלאכים, הוא רימז לו שישים את עינו על הכוחות הרוחניים, על הכח של בעל הכח היחיד, שהוא השם יתברך בעצמו, אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלקינו נזכיר, גם יעקב יכול לשלוח אנשים, הוא גם התקין את עצמו לדורון, לתפילה ולמלחמה. ובמלחמה כמו במלחמה, גם יעקב יודע לעשות מה שצריך, אבל עם כל זאת הוא בחר לשלוח לעשו, בנו של אבא, המכיר את השיח האלוקי הזה, הוא יודע מה זה מלאכים, הוא ידע על היותם, הוא גם שמע על הכח האלמותי הרוחני שיש לעושי רצונו יתברך, ועם כל זאת, יעקב צרף לזה דברי תחנונים, הוא דיבר בנימוס וגם השתחוה, כי את העוצמה הגדולה הזאת מעבירים בנחת, אין צורך בנשק לספר על מלאכים, ואין צורך בכוחניות כדי לגלות שבעצם אין שום כוח אחר חוץ מהכח האלוקי, ורק הוא יתברך יכול לעשות הכל, ואין עוד מלבדו ממש, יעקב רק צריך להגיע עם האור שלו, עם המלאכים ממש שלו, ואז כוחות הרע מקבלים פיק ברכיים. השיעור הזה מובן ביותר, שיש כוח מסוג אחר, כוח רוחני קדוש, כוח של קדושה, כוח של עם לבן גרתי ותרי"ג מצוות שמרתי. גם ללבן היה כוח, כוח של עשירות ועשיה גשמית, כוח של רמאות, שזה הכוח של העולם הזה, של הלהסתדר בעולם גם אם זה לא תקין כל כך, אבל תתן אמת ליעקב, היה שרוי עם לבן הרמאי, ונשאר באמת ובצדקות שלו, אלו הם המלאכים ששלח יעקב לעשו. אשרינו, המלאכים הללו הם אתנו גם, עמם נסע ונלך עד ביאת גואל צדק במהרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

028 אגרות לב בשר

מכתב עשרים ושמונה בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר פנחס, ט"ז תמוז תש"פ.   לכבוד

פרשת בלק – הבט ממקום גבוה

מַשְׁמָעוּת הַבְּרָכָה שֶׁל "לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב"   אַחַת הַבְּרָכוֹת שֶׁל בִּלְעָם שֶׁהֵן בְּעֶצֶם הַשְׁתָּלָה

פרשת בלק – נביא מנוול

כַּאֲשֶׁר אָדָם שְׁמֵימִי הוּא הַגָּרוּעַ שֶׁבִּבְנֵי אָדָם   מַדְהִים הַדָּבָר הַזֶּה! אִישׁ אֱלֹקִים… וְגַם אִישׁ

פרשת בלק – קללות שכאלו

בִּלְעָם שֶׁבְּתוֹכְכֵי הַלֵּב הַמְקַלֵּל הַנֶּאֱטָם   חֲשַׁבְתֶּם פַּעַם עַל דְּמוּתוֹ שֶׁל בִּלְעָם? צַר הָעַיִן הַנָּבָל,

פרשת במדבר – ההתגלות במקום הפקר

הֲכָנָה לְקַבָּלַת הַתּוֹרָה הַחַיִּים שֶׁלָּנוּ דּוֹמִים לְמִדְבָּר, כָּל מַה שֶּׁאָנוּ רוֹאִים לְנֶגֶד עֵינֵינוּ, הַדּוֹמְמִים, הַצּוֹמְחִים,

פרשת במדבר – לידת הנפשות

מַחֲשָׁבוֹת שֶׁל הוֹלָדָה וּצְמִיחָה בְּיָמִים נוֹרָאֵי הוֹד אֵלּוּ, יְמֵי הַהֻלֶּדֶת שֶׁל עַמֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ, הַנִּבְחָר, הָאֱלֹקִי

פרשת בראשית – כשיש לאדם לב…

הַמָּקוֹם שֶׁל הַלֵּב   אוֹמֵר רַבֵּנוּ נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב זי"ע: כְּשֶׁיֵּשׁ לְהָאָדָם לֵב, אֵין שַׁיָּךְ אֶצְלוֹ

פרשת ואתחנן – זכרון ושכחה

אָסוּר לִשְׁכֹּחַ!   מִדַּת הַשִּׁכְחָה הִיא מִדָּה מֻרְכֶּבֶת מְאֹד, רַבֵּנוּ אוֹמֵר שֶׁהִיא מִדָּה מְשֻׁבַּחַת, כַּאֲשֶׁר

קטגוריות