{צעד ראשון להבראת הזוגיות}

כיצד נחולל שינוי בחיי הנישואין?!

משפט חכם נאמר פעם על ידי מישהו: – שינוי יכול להיות מבוצע רק על ידי אדם שמאמין בשינוי…

הסקפטי שיודע הכל, וכבר הגיע למסקנה שאין על מה לדבר, גם אם יתרום מעמלו למסגרת עריכת השינוי, הוא לא יגיע זהו טבעו של שינוי, הוא אנין ורגיש.

ובכן, רבותי, המודעות החדה בדבר יכולתו של השינוי לחולל פלאים בחייכם הינה קריטית ביותר. דפוס התנהגות פגום שגורר אחריו תגובה מסויימת ולא נעימה בעליל חייב להשתנות והוא גם יכול להשתנות. אין הדבר תלוי אלא בכם.

הטעות הרווחת בציבור היא, כי יש איש טועה או אשה טועה, כלומר, מייחסים את הכישלון בזוגיות לאחד מהנהגים של מסגרת זו, כאומרים, לו רק היה פלוני משכיל להתנהג בתבונה לא היה עולה על שרטון חייו ברמת קושי כה גדולה…

יתכן ויש בזה מן האמת. אבל זו הסחת דעת מהמציאות.

זו בריחה, הדחקה והכרזת חיסול על תקוה קודם בואה – – –

כי זוגיות שאינה מוצלחת דינה להיות מתוקנת, ולא רק על ידי אחד מהם כי בהגה הזה אוחזים שני נהגים. נקודה. זוגיות שנכשלה היא זוגיות תועה (עם ת') צריך לכוון אותה למחוז חפצה הנכון. אותה, ורק אותה בלבד.

אלף בית של שינוי, הוא העצירה מהמרתון של החיים, הבלתי מתבונן והלא חושב, לשבת ולשוחח על הצרכים האנושיים והנפשיים שלא מולאו, באותיות של כבוד, בהבעה מדוייקת ואסרטיבית, לא ביקורתית וקנטרנית, כי אם ענינית ומצפה להשלמה – – –

או אז נגלה דברים מדהימים ומפתיעים על בני זוגנו, על ההתייחסות לה ציפו ואוכזבו. על האוברדראפט הרגשי שצבר שיאים עגומים, ולאט לאט נגלה לחרדתנו, למה כל כך לא טוב כאשר בהחלט היה יכול להיות טוב מאד!

אנשים הם שונים זה מזה, לכל אחד מבני העולם גישה משלו ותפישת עולם מאד מיוחדת, הריקמה העדינה של חיי הביחד, היא הצהרה חגיגית על פתיחת סדנא פרטית להעצמת האישיות ללמוד לחיות בדרך זוגית ולא אנוכית, ללמוד להקשיב לזולת, להכיל אותו, לכבד אותו למרות חסרונותיו להיות איש גדול! לעשות סוף לקטנוניות המחסלת…

בני אדם חכמים, יש להם כוח לפרוש בפני עצמם את מפת הנתונים, לבדוק התנהגויות קודמות, להבחין בתגובות השרשרת שהן גרמו במעגליות קוסמית, יבינו, כי כך לא ניתן להמשיך אלא אם כן יש להם רצון להמשך החיים בדיוק בצורה שחיו בה עד עכשיו.

כי כך… לא ישתנה כלום!

לא הזמן, לא הגיל, לא ההרגל…

ההיפך, זוגיות הרסנית סופה להסלים ולהגמר או שלא להגמר רע מאד.

מי שחלק לו ה' תבונה פנימית שהוא זכאי לחיים נעימים כגן עדן מקדם. מזהה מיד שהמקום בו הוא חי תובע שינוי מיידי. עצם ההחלטה הזאת מכניסה אותו לקלאב של אנשים בוגרים, החפץ בשינוי הזולת למען גאולתו הפרטית ימשיך להמתין.

אם זכית וחלפה מחשבה אודות שינוי קום ועשה מעשה.

בדוק את רקע הזוגיות, אם הוא מצדיק את התואר הזה. האם נוצר מרחב לחיותה של אותה זוגיות מיוחלת מבחינת זמן ומקום. האם הגישה, ההתנהגות ותפישת העולם תבריא אותה או שמא ההיפך. כמתו את כמות ההשקעה שהנכם משקיעים בטיפוחה ובביסוסה אם בכלל.

אין המדובר כאן אודות 'עשיית שלום' בין זוג רבים, ההיפך, כאן מדובר בבניית רקע לאלו שלא רבים אך אינם זוג…

משמעותו של הרקע הוא החיים המשותפים מתוך הבנה הדדית, הענקה והכלה רגשית תקשורת דינאמית והוגנת.

והעיקר, הידיעה הפנימית שאנו כאן זה בשביל זה.

האומנם?

להבדיל מהתאהבות, האהבה הקבועה המתמשכת, כזאת אשר תיטב בעיני ה', היא יצירה חיונית הזקוקה להשקייה והזנה קבועה ומתמדת, היא לא תבוא לעולם ללא השקעה, גם אם היא תהיה קיימת מסיבה זאת או אחרת, היא תדעך ותיעלם ללא טיפוח והצמחה… כבועת סבון מתאיידת היא גם לא תשאיר עקבות נעימים ובלשון המעטה.

חובת החפצים בחיים טובים, להבין את סוד הנישואין… ויותר מכך להכיר את תפקידם ומקומם במוסד זה, להתרגל ללמוד את עצמם, את רצונותם, צרכיהם ומאווייהם. במקום בו הכל ברור תובהר הנקודה המעיקה, והשינוי המיוחל בדרך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"ככה אני"…

פניני תובנה אודות מושג הבחירה   הבחירה שלנו לעשות או לא לעשות דברים כאלו או

003 צום גדליה – שיעור לתמיד

הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן אֲחִיקָם ג' בתשרי תשפ"ב   הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן

איך לומדים תורה?

המשמעות של תורה לחיי הדבקות שלנו יום רביעי, כ"ה בסיון תש"פ   התורה הקדושה ירדה

אל תפגע בתלמידך…

אל תפגע בתלמידך כ"א אייר תשפ"ב   הורים ומחנכים רבים שוגים בשגיאה נפוצה מאד, התלמיד

אנשים הם לא תפוזים

הרכנת ראש בפני היצירה האלוקית לדעתי העניה, אין עוד דבר נואל מההצהרה שמשחררים אי אילו

דרך שלא שלך…

התועים בדרכים… ז' תשרי תשפ"א   הגמרא (נדרים נא ע"ב) אומרת על המילה "תועבה", שהיא

האמת של הקב"ה

ודברך אמת וקיים לעד א' תשרי תשפ"א   אנו אומרים בתפלות ראש השנה ובקידוש, כי

החתונה הקדושה

בימינו, כששגרת החתונת כבר היתה לזרא, היתה בחתונה של נחמן גולדשטיין איזו רעננות מרגשת, כולם

הַכֵּנוּת

הַכֵּנוּת ב' סימן תשפ"ב   קָשֶׁה עַד מְאֹד לִהְיוֹת כֵּנֶה כַּאֲשֶׁר הַהַתְנָיּוֹת גְּדוֹלוֹת עָלֶיךָ, וּבְכָל

הנלחץ המלחיץ

עיזבו אותם, את הילדים שלכם   לא הייתי מאחל לאף ילד בישראל הורים לחוצים ודאוגים

הרצון הפנימי

הרצון הפנימי יח אדר א' תשפ"ב   הרצון הפנימי של יהודי הוא לטוב הגמור, דוד

חיבוק אלוקי מתמשך

שפת הביטוי של האלוקות ח' תשרי תשפ"א   חיבוק אלוקי מתמשך ואינסופי, הוא חיבוק בתדר הפנימי

כיצד מחמירין?!

איך נאהיב את חומרות הפסח על הילדים   אין כמו חג הפסח לגבש את המשפחה

לדעת בלי ידע…

חיי אהבה גדולה לאלוקות ח' אב תש"פ   הָאֱמֶת הִיא שֶׁהַחַיִּים בָּעוֹלָם הַזֶּה נוֹעָדוּ לְאַהֲבָה

לדעת לאהוב…

לתת לכל אחד את הדבר היחיד שרוצה כ"ח תמוז תש"פ   כל מה שכל אחד

מבול חודר לתיבת נח

בני תורה בעולם משתנה בעבר, כאשר היו מדברים אודות יקר תפארתו הנפלאה של בית המדרש,

מוסד השידוכים

מוסד השידוכים, ואיך וכמה? ט' אייר תשפ"ב   מראשית ההסטוריה של עמנו, בתחלתה של התורה

מכתב לנשמה

מלים של סערת נפש   לא יודע איך כותבים מכתב לנפש ולנשמה, אולי זו שיחה

סבל המחשבה

נקודות למחשבה מאת הרב דוד ברייטקוף טז טבת תשפ"א אי אפשר לסבול בלי לחשוב. מי

סיפור של אהבה

אני לדודי ועלי תשוקתו   כל נקודת החיבור שבין יהודי לבורא עולם היא נקודת האהבה.

עדות אמת!

על העדות השבועית שלנו אודות בורא הבריאה   השבוע שוחחתי עם יהודי נכבד בעל צורה,

עֹנֶג מְדֻיָּק

עֹנֶג מְדֻיָּק ו' תמוז תשפ"ב   רַבִּים הַחברים הַנִּכְשָׁלִים בְּדַרְכֵי הַחַיִּים, הֵם אֵינָם יוֹדְעִים אֶת

עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ

נכתב על ידי א. ר. עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ א. בְּ'קַבָּלַת־שַׁבָּת' אָנוּ מְשׁוֹרְרִים: "לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה";

רוח הקודש צווחת

רוח הקודש צווחת לאור המאורעות הנוראים, מוצאי שמחת תורה תשפ"ד   כשהשר שלום מבעלזא בנה

שגעון גדלות

אוי גדלות, כמה חמקמקה את כ"א אב תש"פ   שגעון גדלות, הוא תדר קיים בעולמנו,

קטגוריות