{שגעון גדלות}

אוי גדלות, כמה חמקמקה את

כ"א אב תש"פ

 

שגעון גדלות, הוא תדר קיים בעולמנו, אם אמרת שגעון גדלות משמע שהודית בעצם קיומה של הגדלות, גם את שגעון הגדלות הנמוכה ביותר, אפשר לתעל למקום מועיל ובונה, בכל חטא קיים איזה שהוא מימד של שגעון גדלות, כי הגדלות עצמה אינה זקוקה לחטא בשביל העצמאות שלה, היא משגשגת בינות החומות המגבילות, גדלות עצמית אינה גדלות יחסית, אפשר להגיע אל האמת ללא סריטות של שגעונות אלו או אחרים, אך לא תמיד האמת מראה את עצמה, לפעמים הדרך היא דרך דילוג על גדרות, מתוך סריטות עצמיות, לתעות לטעות ולבהות, ורק אחר כך פתאום ליפול אל האמת. גאוה היא טובה או רעה? הבעיה של הסיפור הזה שלפעמים מה שנראה גאווה הוא שיא ההכנעה וקבלת העול, ולהפך יש ענוה שהיא גאות עולם, וזה מה שמסבך את הסיפור עוד יותר, כי אז אתה לא משתמש נכון או בכלל לא משתמש בכלי הזה של גדלות, יוסף הצדיק עמד מול נסיון קשה ואמר – אין גדול בבית הזה ממני, אנו חייבים להאמין כי הנסיון היה גדול מאד מאד, לא משחק ילדים, זה נסיון שחרות בתורה, נסיון אחד שהפך לאלפי שיעורים, ומה שגרם לנצחון הנחרץ היתה הגדלות של יוסף, במסע השכנוע הוא גייס טיעון אחד, אין גדול בבית הזה ממני, תשמעו אותו… אני הכי גדול פה, ואי לכך ובגין זאת, עלייך להבין שזה לא מתאים לי. וואו, הכנעה אמיתית באדיבותה של הגדלות, אין גדול בבית הזה ממני. אותה גדלות כשהיא בשגעון היא מבטאת ישות, היא חוטאת לגדלות של עצמה, כאשר גדלות צריכה תשומת לב, כשהיא משתגעת לרכוש אימון, היא הופכת למשהו שהוא לא ממש גדלות, אור אורות של אמת לא צריך מקל סבא להכות על קדקדי דרדקים סוררים, לכן צריך לדעת, שגם אלו שאין להם שגעון גדלות – יש להם אותו בפוטנציאל, משום שכל אדם – אם היה חדור במודעות עצמית, בהכרת הערך העצמי לא בשגעון, לא היה חוטא. החטא הוא סוג של גזילת גדלות יתר, זה במקום להשתמש בגדלות כדי להדוף תאוות, משתמשים בה כדי לרכוש עוד מהן, זהו הבלבול הגדול שבתכונה היחודית הזאת, אני אמרתי אלוקים אתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"ככה אני"…

פניני תובנה אודות מושג הבחירה   הבחירה שלנו לעשות או לא לעשות דברים כאלו או

003 צום גדליה – שיעור לתמיד

הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן אֲחִיקָם ג' בתשרי תשפ"ב   הַמַּשְׁמָעוּת שֶׁל צוֹם גְּדַלְיָה בֶּן

איך לומדים תורה?

המשמעות של תורה לחיי הדבקות שלנו יום רביעי, כ"ה בסיון תש"פ   התורה הקדושה ירדה

אל תפגע בתלמידך…

אל תפגע בתלמידך כ"א אייר תשפ"ב   הורים ומחנכים רבים שוגים בשגיאה נפוצה מאד, התלמיד

אנשים הם לא תפוזים

הרכנת ראש בפני היצירה האלוקית לדעתי העניה, אין עוד דבר נואל מההצהרה שמשחררים אי אילו

דרך שלא שלך…

התועים בדרכים… ז' תשרי תשפ"א   הגמרא (נדרים נא ע"ב) אומרת על המילה "תועבה", שהיא

האמת של הקב"ה

ודברך אמת וקיים לעד א' תשרי תשפ"א   אנו אומרים בתפלות ראש השנה ובקידוש, כי

החתונה הקדושה

בימינו, כששגרת החתונת כבר היתה לזרא, היתה בחתונה של נחמן גולדשטיין איזו רעננות מרגשת, כולם

הַכֵּנוּת

הַכֵּנוּת ב' סימן תשפ"ב   קָשֶׁה עַד מְאֹד לִהְיוֹת כֵּנֶה כַּאֲשֶׁר הַהַתְנָיּוֹת גְּדוֹלוֹת עָלֶיךָ, וּבְכָל

הנלחץ המלחיץ

עיזבו אותם, את הילדים שלכם   לא הייתי מאחל לאף ילד בישראל הורים לחוצים ודאוגים

הרצון הפנימי

הרצון הפנימי יח אדר א' תשפ"ב   הרצון הפנימי של יהודי הוא לטוב הגמור, דוד

חיבוק אלוקי מתמשך

שפת הביטוי של האלוקות ח' תשרי תשפ"א   חיבוק אלוקי מתמשך ואינסופי, הוא חיבוק בתדר הפנימי

כיצד מחמירין?!

איך נאהיב את חומרות הפסח על הילדים   אין כמו חג הפסח לגבש את המשפחה

לדעת בלי ידע…

חיי אהבה גדולה לאלוקות ח' אב תש"פ   הָאֱמֶת הִיא שֶׁהַחַיִּים בָּעוֹלָם הַזֶּה נוֹעָדוּ לְאַהֲבָה

לדעת לאהוב…

לתת לכל אחד את הדבר היחיד שרוצה כ"ח תמוז תש"פ   כל מה שכל אחד

מבול חודר לתיבת נח

בני תורה בעולם משתנה בעבר, כאשר היו מדברים אודות יקר תפארתו הנפלאה של בית המדרש,

מוסד השידוכים

מוסד השידוכים, ואיך וכמה? ט' אייר תשפ"ב   מראשית ההסטוריה של עמנו, בתחלתה של התורה

מכתב לנשמה

מלים של סערת נפש   לא יודע איך כותבים מכתב לנפש ולנשמה, אולי זו שיחה

סבל המחשבה

נקודות למחשבה מאת הרב דוד ברייטקוף טז טבת תשפ"א אי אפשר לסבול בלי לחשוב. מי

סיפור של אהבה

אני לדודי ועלי תשוקתו   כל נקודת החיבור שבין יהודי לבורא עולם היא נקודת האהבה.

עדות אמת!

על העדות השבועית שלנו אודות בורא הבריאה   השבוע שוחחתי עם יהודי נכבד בעל צורה,

עֹנֶג מְדֻיָּק

עֹנֶג מְדֻיָּק ו' תמוז תשפ"ב   רַבִּים הַחברים הַנִּכְשָׁלִים בְּדַרְכֵי הַחַיִּים, הֵם אֵינָם יוֹדְעִים אֶת

עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ

נכתב על ידי א. ר. עִנְיַן שַׁבָּת־קֹדֶשׁ א. בְּ'קַבָּלַת־שַׁבָּת' אָנוּ מְשׁוֹרְרִים: "לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה";

רוח הקודש צווחת

רוח הקודש צווחת לאור המאורעות הנוראים, מוצאי שמחת תורה תשפ"ד   כשהשר שלום מבעלזא בנה

קטגוריות