{שונא את כל הג'ינג'ים}

– על גזענות, הכללה, ושנאת הבריות –

אין דבר יותר מגוחך כמו האמירה 'אנחנו הכי טובים'. כאשר הבסיס לאמירה זו הינה מגלומניות מפגרת, אנחנו האשכנזים/הספרדים הכי טובים, אנחנו השכבה הכי גבוהה

, אנחנו תושבי ארץ זו או אחרת הכי פקחים, אנחנו, אנחנו, אני, אני…

– אידיוטיזם בשיאו.

מחלת נפש חשוכת מרפא.

… "אתם כולכם רשעים, רמאים, שונאים, מתנשאים"! וכן הלאה וכן הלאה, אלו גחמות של הנפש המטופשת המתפייטת בחוכמת כסילותה, ערב ובוקר וצהריים, מי כמונו, שומרי תורה ומצוות, אמורים להיות נקיים מכל סוג של הכללה ומשבוץ של חבורה, עדה, קבוצה וכו' תחת כותרת מתאימה או שלא, הכל טעות.

כל שנאה היא רעל נפשי מחלחל ומסוכן.

ולמה? כי 'האדם נברא יחידי'. אין כזה דבר סטטיסטיקה באנשים, [ויסלחו לי אנשי המדע הזה] הם, מה לעשות? לא תפוזים, וגם לא קרקעות, הם אנשים… וככאלה, מגיע להם יחס של כאלו שנבראו בצלם אלוקים, פחד נורא!

כל אחד מאתנו, כל איש ואישה עלי אדמות, נוצר בצלם דמות תבניתו של מי שאמר והיה העולם, אין קשר לצבע עורו ולמנטאליות המקומית או הגזעית שלו. גם הגזענות, לכאורה, שמשדרת היהדות, בהעדיפה את בני בריתו של אברהם, היא מחמת הערך הפנימי היהודי, מה שאומר, שכל אחד מבני תמותה, מוזמנים להצטרף להיות מנדיבי עמים אשר נאספו ללא הבט על מקור מוצאם. וזה מדובר בגוי מזרעו של עשו הרשע. אבל כאשר אחיך ובן בריתך מופלה על ידך לרעה מחמת נתונים שאינם קשורים בטוב ורע, אלא רק "מפני שהוא לא אתה" אתה פשוט טיפש.

אהבת כל ישראל היא מצוות עשה מדאורייתא, שאין שום היתר שלא לקיימה בתכלית השלימות, ולכן כל איש מישראל זכאי לכבוד ולהערכה ללא שום קשר לכישוריו, למעשיו, לרמת שכלו ומכל שכן שלא למקום מוצאי ומגוריו.

קשה להוציא את האיש המכליל ממסגרת מקובעתו אשר הרגילתו לסווג את כלל האנושות לשנים או שלושה חלקים, אלו הם טיפוסי אנשים אשר ישנאו את רוב האנשים שעמם הם באים במגע, [וגם הם ישנאו אותם], לא יהיו להם ידידים או חברים, אוהבים או נאמנים, אף משפחתם הקרובה נידונת לאותה הכללה של שחור לבן ואולי עוד צבע נוסף כי זהו, לדידם יש, או רעים מאד או טובים מאד, כשהטובים, אלו כמובן הם בעצמם…

זו מידה מפחידה שהנתקל בה עומד משתאה ותוהה, האם בחר בעל המידה הזאת להעניש את עצמו לנצח? האם "כולכם רשעים" היא סוג של ענישה עליונה שלא מתירה לנענש ליהנות מקרבת אנשים חמימה ואוהבת? מסתבר שלא! זו היא מידה מגונה שמקורה בתהומות התחתונות של הנפש הבהמית, המשוקעת בחומריות ובאנוכיות תהומית מעוררת חלחלה ופלצות.

אם אתם מזהים בנבכי מידותיכם מידה רעה זו, אנא, עשו זאת לעצמכם, חדלו הרע לכם, קראו לכל איש בשמו המתאים לו, וזכרו שכל אדם יחידי הוא עולם מלא של רגשות, חוויות, התמודדויות, נסיונות, עליות, ירידות לכל אחד יש את מעשיו הטובים, הצפונים והגלויים, וגם מעשיו הרעים אינם אמורים להיות נידונים יותר ברותחין ממעשיכם שלכם…

וזה עוד ענין, האהבה העצמית שיש בכל אחד מאתנו, תגרום לנו תמיד להעצים את ממדיה המפלצתיים של תכונה לא נעימה של הזולת, ואותה תכונה עצמה תזכה בעינינו ליחס סלחני ומבין כאשר מדובר בשלנו, כלומר, לנו מותר, אנו טובים ולכן נסלח לעצמנו, לא מפגר?

ככל שנתמיד לראות את הטוב שבסביבתנו, ללא קשר הגיוני או לא, לאלו שעומדים שם, נחווה טוב בחיינו, העולם הרע והאכזרי של כל הרשעים כולם יהפוך לעולם קסום שבו בריות שונות שהטוב והרע יוצר אצלם מקום לאתגר תיקון ולא למעמסה נוראית של הרס מוחלט של הקוסמוס המתנוון…

אלו הם 'מכשירי המצוה' למצווה הנשגבה של אהבת כל ישראל, אהבת ה' ועולמו.

כנראה, רק חכמים מביני ענין יהיו מסוגלים לקיים את המצוות.

שימו לב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

'לסבול' אנשים

החיים המשותפים, הן בבית בין איש לאשתו, והן בתקופה הטרום זוגית – בין אחים ואחיות,

אמנות ההכלה

פנה מקום בלבך… זהירות! זה לא לכל אחד. רק לנפשות בעלי אמונה בשינוי… כלומר, אם

הבנק הרגשי

לדעת שאין 'חינם' בעולם… כל אדם בר דעת וישר, מכיר את התופעה של משיכת יתר,

ויתור ממקום של כח

על המידה הפלאית שמנצחת תמיד   הוותרן נתפש בחברה שלנו כאיזה יסמן לוזר, שאינו יודע

למה לחכות ללוויה?!

כל האנשים טובים, נקודה. מעשיה עממית מספרת על בן עיירה פשוט, בתחתית הסולם החברתי, כאשר

נשמות מתנגשות

לחיות עם השונה כמה קשה לחיות עם עוד מישהו, לפעמים. הלוא הוא כל כך אחרת

תהיה נחמד

המדריך לידידות יהודית זהו. הגעתי לזה הנוסחה האמיתית שתהפוך את עולמנו לעולם אוטופי חלומי… כזה

תקשורת נכונה

השפעת של הבעיות החברתיות, והנפוצה מכולן היא בעיית התקשורת הבינאישית, הבלתי-תקינה. רבים מתלוננים על זולתם

קטגוריות