לקלוט את המסר האלוקי
כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א
פרשת בראשית פוגשת אותנו מיד אחר החגים המאירים, הלב שלנו פתוח לקבל ולקלוט את המסר האלוקי, כאשר לבנו מלא אבק מאבק המונה של רומי, קשה לנו לקרוא נכון בדברי תורה, אבל ההתחלה שלה – באה ממקום נקי ומזוכך, להתחיל מבראשית זה להתחיל את החיים מחדש, הזמן הכי טוב זהו עכשיו, יום ראשון לסדר בראשית, הוא יום שאנו פותחים את החומש מחדש, אנו רוצים להתקרב להשם יתברך, להיות מבני היכלו ולומדי תורתו לשמה, בראשית ברא אלקים את השמים והארץ, הפסוק הראשון המכונן והמתחיל, הוא תמציתה של האומה היהודית, האמונה בחידוש העולם על ידי הקב"ה היא יסוד היסודות ועמוד החכמות, אין לנו פסוק יותר נאה מזה, לשנן ללא הרף במוחנו ובמדענו, ולחיות חיים שלמים על פיו, בראשית ברא אלקים, דבר ראשון קלוט היטב שיש אלוקים בעולם, וכל מה שאנו רואים למראה עינינו הוא המראה האלוקי הגדול שמתלבש באלפי ורבבות פרטים ופרטי פרטים, שהצד השוה שבכולם, שאין לך פריט, ולו הקטן שבקטנים בדומם צומח חי ומדבר, שאינו אלוקות גמורה ממש, ופרשת בראשית היא התיאור של כל זה, היא מכניסה אותנו לצוהר האלוקי הפנימי, לגלות לנו על התוהו ובוהו שהיתה בתחילת הבריאה, על החלל הפנוי, שמשם נמשכות כל השאלות הקיומיות שלנו, על האור אין סוף שיוצר מהחלל הפנוי אלוקות ממש, ורוח אלקים מרחפת על פני המים בשבילנו, כדי להשקות אותנו ממי התורה וממי הדעת הפנימית, כאשר אנו זוכים למשמש במו ידינו בדף אשר עליו כתוב תורת אלוקינו, ובשורתו על בריאת עולמו, אנו אמורים להזדעזע, בראשית ברא אלוקים, מה זה ברא? וכי יש מילה כזו באוצרות ההבנה האנושית שלנו? ממש לא. אנו ממש לא יכולים להסביר את המילה הזאת בחושינו המוגבלים, אין לנו דבר כזה במושגים האנושיים, ולכן אנו לומדים את התורה דווקא מתוך ידע שאנו לומדים מושגים אלוקיים בלבד, אין לנו שום פשוטו של מקרא כאשר מדובר בבריאה, כי היא אלוקית גם בהבנתה הכי פשוטה.