להשתמש בתכונה האלוקית
כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א
ויאמר ה' אלקים הן האדם היה כאחד ממנו לדעת טוב ורע. הידע האמיתי והנכון אודות טוב ורע, הוא רק אלוקים ממש, האדם אסור לו לדעת מן הרע, כי הידע האנושי אודות הרע הוא ידע שמכליל את היודע בתוך הרע, אין אפשרות אמיתית לדעת על הרע ולא להלכד בו, כאשר אדם נוגע בעץ הדעת, ומבין את התודעה של הרע והחטא הוא כבר בבעיה, הוא לא יכול להתנער מהרוע ולהחליט שהוא לא קשור אליו, הוא קשור ועוד איך, ההבדלה בין טוב לרע חיונית אך מסוכנת, כשאתה מאבד את התמימות, וזה מה שקרה לאנושות, מהיום והלאה, יש מאבק איתנים בין טוב לרע, כל אדם, באשר הוא – מוכרח לחטוא בעולם, אין צדיק בארץ אשר יעשה הטוב ולא יחטא, והחטא הזה הוא הפספוס ואי הדיוק בתהלוכות החיים, מה שנקרא – להחטיא את המטרה, כי המטרה הראשונית של בריאת העולם היתה שאדם יהיה מזוהה עם הטוב הגמור, עם התדר הנקי והנפלא של האלוקות המושלמת, לא כן לאחר חטא אדם הראשון, ניתנה לנו מתנה של בחירה, שהיא תכונתו של בורא עולמות, האדם נעשה בוחר, והכל השתנה, זהו הרצון העליון לאחר החטא, לדעת שאפשר לבחור, והייתם כאלוקים, רק בפרט הזה של חיים נצחיים – לא זכינו עדיין, והקב"ה מרחיק את אדם מהיכולת לקחת גם מעץ החיים, אבל ברוחניות כן אפשר, אפשר לחיות חיים נצחיים עם התודעה האלוקית של לדעת טוב ורע, כאשר אנו זרוקים ומושלכים הרחק מגן עדן, אנו נמצאים במקום שאנו משתמשים בתכונה אלוקית זו – לבחור בין טוב לרע, ואנו אכן כאלוקים, אני אמרתי אלוקים אתם ובני אדם כולכם, אכן כאדם תמותון, לא תגעו בעץ החיים, אבל עצם הדעת הזו של חטא עץ הדעת גרמה לכם להשתמש בהכרח בכוח האלוקי של הבחירה.