{012 אגרות לב בשר}

מִכְתָּב שנים עשר

ערב שבת קודש לסדר קרח, כ"ז סיון תש"פ.

 

לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'  שֶׁיִּחְיֶה.

הנה מגיעה שבת קודש חדשה שלא היתה בעולם, יתכן ואתה תראה את המכתב לאחר שבת, אבל כבר אמר רבנו ז"ל, שצריך להמשיך את קדושת שבת לימי החול, כי בעצם יש הפרש גמור בין ימי החול לימי השבת קודש, אבל בשורש הענין, מהי האמת? איזה תדר יותר אמיתי? התדר של שבת קודש, שאף אם אדם התנהג שלא כשורה עד עתה, הוא יכול לעשות תשובה, ושלימות התשובה היא תשובה של שבת קודש, כמו שאמר רבנו ז"ל, וזו עבודת השם שלנו כל הימים – להיות נתונים בקדושת שבת, תמיד.

מוהרנ"ת ז"ל מביא בליקוטי הלכות, שכאשר עובר על האדם משהו, הוא יכול להתחזק בכך שיזכור משבת קודש, וזו עצה נפלאה, כי בשבת אין לנו עסקים אחרים, אנו נתונים לגמרי בידו של הקב"ה, בבחינת כל מלאכתך עשויה, אם יש דברים שלא הספקנו, אנו מבינים כעת בשבת, שלא צריך להספיק כלום, שלא צריך לעשות כלום, כי באמת הקב"ה עושה את הכל, לא אתה… ובשבת אתה לומד את זה.

ההמשכה של קדושת שבת, היא להתמסר לאמת הזו גם בימי החול, השבת צריכה לעורר את הלב כל כך, שהאדם נמצא בתוך תודעה גבוהה של אלוקות, שהוא ממש מרגיש איך הקב"ה נוכח בחייו, ביום יום, שעה שעה, רגע רגע, ואין שום אפשרות להתנתק מזה, ואף שעוסק בעניני העולם הזה, מוחו ומחשבתו משוטטים באמת של הקב"ה, בפנימיות הלב הוא קשור למקום אחר, וזה לא אדם מדומיין, כי אם האדם שנוגע במציאות.

מה היא המציאות? המציאות היא טבע? אבנים ואדמה? המציאות היא אלוקות, כאשר אנו מרחפים עליה ללא מודעות, אנו בעצם המדומיינים האמיתיים, אבל כשאנו נוכחים לדעת את האמת, מתעוררים מהשינה הרוחנית והתרדמה הנפשית, ורואים פתאום את השם מתהלך בעולמו, אנו זוכים להכיר מציאות אחרת, את המציאות האחרת – שאין שום מציאות מבלעדיו יתברך כלל.

זה כל הסוד של שבת קודש, המחשבות, הרעיונים תפוסים בשביל הקב"ה, לא בגלל איזה שהיא החלטה פנימית, שאנו כך וכך חושבים מחשבות על השם, אלא מתוכנו פורצת הלהבה של האמת השוכנת בנו, שיש הקב"ה בעולם, ושהוא בעצם הכל, ואין עוד מלבדו, וכל ההשתדלות היא בדיחה אחת גדולה (שנמשיך לעשות אותה, אבל שנדע מה היא באמת…), ואם נזכה לחשוב על זה במשך כל ימי השבוע, יהיה לנו שבוע של גן עדן, שזה הסוד שאמרו חכמינו ז"ל, שתלמיד חכם הוא בבחינת שבת…

למה הוא בבחינת שבת? כי מה הוא עושה בעולם? לומד את תורת השם, למה הוא עושה את זה? למה שלא יתעסק במה שרואה בעינים, בעולם של אכילה ושתיה וכו' כשאר אנשי העולם? לא. הוא יודע שיש פה בורא ומנהיג שנתן לו תורה, הוא מתקדש בקדושת התורה, שהיא גם סוד שבת, שב"ת ראשי תיבות ב'רוך ש'נתן ת'ורה, ולא ניתנה תורה אלא לאוכלי המן, שיודעים שרק השם יתברך יפרנס אותך, ורק הוא דואג לך באמת, והוא רוצה לתת לך שפע קודש, אלא שאתה צריך להביא את הכלי של הבטחון בהשם יתברך, שעמו יושפע עליך שפע. והעינים הצופיות הללו אל השם – הן סוד השבת, כי גם בה נאמר: ראו כי ה' נותן לכם את השבת.

אתה יודע שאנו לא מדברים בינינו מוסר, חס ושלום, ודוקא לכן אני מרגיש חופשי לומר לך דברים שאני חושב שכדאי לך להתבונן בהם. לדעתי, אתה צריך להפסיק עם ההתבוננות החיצונית על העולם, ולראות כמה שהוא לא צודק, וכמה החברה שלנו צבועה וזה, הרי אין בזה תועלת בכלל, וקרוב לודאי שזה יביא אותך לתודעה לא טובה, חלילה, רבינו ז"ל דיבר מזה בתורה ל"ח, וזו לשון קדשו: וְכָל הַמַּלְשִׁינוּת וְהָרָעוֹת שֶׁדּוֹבְרִים עַל אָדָם, בָּא מֵרוּחַ סְעָרָה, מֵאַחַר הַדְּבָרִים הַזֶּה. כִּי הוּא בְּחִינַת "קֵץ כָּל בָּשָׂר" (בְּרֵאשִׁית ו, יג). שֶׁעוֹשֶֹה קֵץ וְסוֹף לְכָל בָּשָֹר: וּבְנֵי אָדָם שֶׁהֵם דָּנִים אֶת כָּל אָדָם לְכַף חוֹבָה, וְחוֹקְרִים תָּמִיד עַל חוֹבוֹת בְּנֵי אָדָם, הֵם מִבְּחִינַת קֵץ כָּל בָּשָֹר. כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (אִיּוֹב כח, ג): "קֵץ שָׂם לַחֹשֶׁךְ וּלְכָל תַּכְלִית הוּא חוֹקֵר", (עַיֵּן בַּזֹּהַר מִקֵּץ קצג ע"א), שֶׁהוּא חוֹקֵר תָּמִיד לַעֲשֹוֹת תַּכְלִית וְכִלָּיוֹן לְכָל דָּבָר, וּלְעוֹרֵר דִּין וּלְהַלְּשִׁין וּלְקַטְרֵג; תתבונן בדיבורים האלו של רבינו ז"ל, ותתחיל להתרגל לראות כל דבר בעין טובה, מתוך ידיעה ברורה, שגם אנו, שאנו רואים המון רע בסביבה שלנו – איננו מושלמים בכלל, ויתכן שאחרים יכולים לראות בנו את היפך הטוב, חס ושלום, ומכל שכן השם יתברך, שהוא בוחן כליות ולב.

בודאי לא תכעס שכתבתי לך את הדברים הללו, כי אין לי ויכוח אתך, אלא בשינוי הרוח והאוירה, אתה תהנה מזה גם, כי ההרגל הזה לדבר רע תמיד, מביא את האדם למרירות כזו, עד שהוא מרגיש לא נעים, ובודאי גם אחרים מרגישים אי נעימות, כמו שאתה יכול לבדוק אצל האנשים שפחות נעים לך בחברתם, שהם מריריים כאלו, שבכל שיחה הם זועקים חמס על העוולות שיש בעולם וכו' וכו'.

השם יתברך יתן לך חיים של אושר, סיפוק ושמחה, וקדושת שבת קודש תחופף עליך כל הימים תמיד.

שֶׁלְּךָ בְּאַהֲבָה גְּדוֹלָה – שְׁלֹמֹה בָּרוּךְ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 אגרות לב בשר

מכתב ראשון יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ז' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה … שֶׁיִּחְיֶה.

001 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, יוֹם רְבִיעִי לְסֵדֶר שְׁמוֹת תשע"ו. לִכְבוֹד יְדִיד נַפְשִׁי הָאַבְרֵךְ הֶחָשׁוּב …., שֶׁיִּחְיֶה.

002 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שֵׁנִי   יוֹם שני לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ח' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה… שֶׁיִּחְיֶה.

002 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, י' באדר תשע"ד. לכבוד ידיד נפשי … שיחי'. יש לי היום התרגשות,

003 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שְׁלִישִׁי   יוֹם שְׁלִישִׁי לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ט' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד  הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

003 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, יוֹם א' לְסֵדֶר שְׁמוֹת תשע"ו לִכְבוֹד יְדִיד נַפְשִׁי … שֶׁיִּחְיֶה הִנֵּה שָׂמַחְתִּי

004 אגרות לב בשר

מִכְתָּב רְבִיעִי   יוֹם רְבִיעִי לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, י' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה … שֶׁיִּחְיֶה.

004 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, ליל כ"ב בשבט, אור ליום חמישי משפטים, תשע"ד. לכבוד ידיד נפשי האהוב

005 אגרות לב בשר

מִכְתָּב חֲמִישִׁי   יוֹם שְׁנֵי לְסֵדֶר יִתְרוֹ, ט"ו בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

005 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, י"א בְּטֵבֵת תשע"ו. לִכְבוֹד יְדִידִי הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה, אָהוּב וְנֶחְמָד עַד לִמְאֹד …

006 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁישִׁי   יוֹם שְׁלִישִׁי לְסֵדֶר יִתְרוֹ, ט"ז בִּשְׁבָט תש"פ. לִכְבוֹד  הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

006 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר ויצא, ד' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

007 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר ויצא, ה' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

008 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שְׁמִינִי   יוֹם חֲמִישִׁי לְסֵדֶר שְׁלַח, יט סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

008 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר ויצא, ו' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

009 אגרות לב בשר

מִכְתָּב תְּשִׁיעִי   יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר קֹרַח, יוֹם כ"ב סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה

009 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר ויצא, ז' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

010 אגרות לב בשר

מִכְתָּב עֲשִׂירִי   יוֹם שֵׁנִי לְסֵדֶר קֹרַח, יוֹם כ"ג סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד בֶּן אָחִי, הָאַבְרֵךְ

010 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום חמישי לסדר ויצא, ח' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

011 אגרות לב בשר

מִכְתָּב אחד עשר יום שלישי לסדר קרח, כ"ד סיון תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה

011 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי עש"ק לסדר ויצא, ט' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי

012 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, מוצאי שבת לסדר ויצא, יא בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

013 אגרות לב בשר

מכתב שלושה עשר מוצאי שבת קודש לסדר קרח, כ"ח סיון תש"פ.   לכבוד חברי האברך

013 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר וישלח, יא בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

014 אגרות לב בשר

מִכְתָּב אַרְבָּעָה עָשָׂר   יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר חֻקַּת, כ"ט סִיוָן תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר

014 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר וישלח, יב בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

015 אגרות לב בשר

מִכְתָּב חֲמִשָּׁה עָשָׂר   יוֹם שֵׁנִי לְסֵדֶר חֻקַּת, ל' סִיוָן, א' דְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ תַּמּוּז תש"פ.

015 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר וישלח, יג בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

016 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁשָּׁה עָשָׂר   ערב שבת קודש לסדר חוקת, ד' תמוז תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ

016 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר וישלח, יד בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

017 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁבְעָה עָשָׂר מוצאי שבת קודש לסדר חוקת, ה' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר

017 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי ערב שבת קודש פרשת וישלח, טז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי

018 אגרות לב בשר

מכתב שמונה עשר יום ראשון לסדר בלק, ו' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר והנעלה

018 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי ערב שבת קודש פרשת וישלח, טז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי

019 אגרות לב בשר

מכתב תשעה עשר יום שני לסדר בלק, ז' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר והנעלה

019 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, מוצאי שבת קודש פרשת וישלח, יז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי

020 אגרות לב בשר

מכתב עשרים בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר בלק, ח' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך

020 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר וישב, יח בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

021 אגרות לב בשר

מכתב עשרים ואחד בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר בלק, ט' תמוז תש"פ.   לכבוד

021 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר וישב, יט בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

קטגוריות