{055 נֶחָמַת הַשְּׁכִינָה הַיָּפָה}

משל ונמשל –

יבינם המשכיל בדקות
כ"ב טבת תשפ"א

 

מעשה באיש אחד, שהיה גר עם אשה מרשעת, שהיתה עושה לו רע כל ימיו, היא היתה מכוערת להפליא, ולא היה בה שום מידה טובה, היא היתה מבוגרת ונרגנית, ואפילו חובטת בבעלה הביש גדא, מלגלגלת עליו בראש כל חוצות, ומזניחה את ביתה, והיתה רק דורשת ודורשת ממנו כל הימים, כספים, סידורים וכו', מעולם לא היתה ביניהם אהבה, כי איך אפשר לאהוב מרשעת, ועוד גם לא יפה בכלל, ולמה בכלל שידכו אותו איתה, ויהי האיש הולך וקמל כל הימים, כי לא היתה לו אהבה בחייו, והנה ביום מן הימים, והוא עודר בשדה בחוץ, ועובד את עבודתו המשמימה לקול גערותיה וגידופיה של אשת אסונו, והנה באה לעומתו נערת חן, שאין כמוה ליופי בכל העולם, ועיניה הטהורות מביטות בו באהבה אין קץ, ותחי נפשו, ותעלם העלמה, והשאירה רק זכרונות מתוקים אינסופיים, ויהי היום והיא הופיעה שוב, ולזמן ניכר יותר, ובשיא אהבתו אותה – נתפוגגה לה לדרכה, ואין אשת ריבתו יודעת למה נכנס מן השדה בערב ופניו קורנות, ותשנא אותו יותר ויותר, כי מעולם לא רצתה את טובו, ואף חיוך של הנאה שלו היה לצנינים בליבה הרע, ויהי האיש חי רק לזכר הרגעים הקדושים ששהה במחיצת יפת החלומות, והיה מתאמץ יותר בעבודתו, אך פניו היו כחולמות, והיא הופיעה מפעם לפעם, בהפסקות גדולות וקטנות, אך במדעו היתה תמיד, עד שנפל למשכב הגעגועים, ויהי בחלותו הרבה, ואין רחמים בדינה של אשתו, יצא לחוץ לסקור מעט עבודה שאפשר לעשות גם בדיכאון, והנה יפת התואר החיננית לעומתו והחיוך שלה שובר כל מחיצות עצובות שבלב, ויעמוד באלם והלם, ותגש אליו ותיגע בו מעדנות, ויהי כי נרעדה נפשו ממגעה, שמע שאומרת לו שתבוא לפה בכל יום אל החצר, למשך חצי שעה לשוחח ולדבר, ויתעלף…

והנמשל.
העולם הזה, היא האשה המרשעת, הדורשת, תובעת, ולא מתגמלת כלום, היא לא יפה כל כך, היא מלאה רוע, כל טובתה אגואיסטית ואגוצנטרית, אין אלוה בליבה של מלכות עולם הזה, והאדם קמל תחתיה, והיא כפויית טובה אליו במשך כל ימי שהותה עמה, עד שמתגלית לו השכינה הקדושה בזיו טוהר פניה המאירים, ואהבתו אותה מביאתו לעולם של אהבה קסומה, ושמחת לבב וריפוי פצעי החיים, ויזנה תחת אשתו המרשעת עם אהובתו האמיתית, הדבקות האלוקית בחיי החיים. ולפעמים נופל למשכב של געגועים כי הנפילות הן געגועי הנפש לאלוהים, הנפש רוצה להיות במחיצתה של אילת אהבים ויעלת חן, בקדושה העליונה המחבקת כל כך, ואין העולם הזה מסכים לזה, כי ללעג ולקלס היינו, וכבעלי דמיון נחשבנו, כי מי שלא טעם זאת, אכן חושב כך בצדק, ולכן אנו מסתתרים, כמו אנוסים, בשקט בשקט, אנו חיים את חיי הדבקות האלוהית, אנו משרתים אותו בחיינו, שומעים את הכרוזים החרישיים המלחישים דיבורי חיבה של אוהבת לאהובה, אנו לאט לאט מפסיקים להיות נורמלים, אנו מאבדים את השפיות, כי אין באהבה שפיות, האהבה היא דולקת בלב, היא טובה מאד לאדם האוהב, איך אפשר להיות דתי בלי לאהוב? והמגע? המגע הקדוש בקדושת האמת כמה נעים הוא, כמה עולמות פנימיים מתפרנסים ממנו, וגם הגוף שמח ומסופק, רגוע ושלו, כמה טוב להיות אלוהי, לקיים פסוק שנאמר, אני אמרתי אלוהים אתם… ששש…. לא לגלות את אהבתינו הכמוסה לאשה המרשעת, אנו נמשיך לשרת אותה, את הבנקים, את המשכנתות, את הבזיונות וכו' וכו' וכו' וכו', נהיה גיבורים של החיים, כי החיוך ההוא, של יפת החלומות, מאחורי הביקתה – שווה את הכל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 מתחילים מבראשית

לקלוט את המסר האלוקי כ"ג תשרי, יום ראשון לסדר בראשית תשפ"א   פרשת בראשית פוגשת

002 לדעת טוב ורע

להשתמש בתכונה האלוקית כד תשרי, יום שני לסדר בראשית תשפ"א   ויאמר ה' אלקים הן

004 ויגרש את האדם

להתאייד אחר החטא כ"ו תשרי, יום רביעי לסדר בראשית תשפ"א.   ויגרש את האדם וישכן

005 והאדם ידע …

הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א   והאדם ידע את

006 למה חרה לך?

הכעס המיותר של קין כ"ח תשרי, ערב שבת קודש פרשת בראשית תשפ"א   ויאמר ה'

012 הקשת בענן

הברית שכרת ה' עם הארץ יום חמישי לסדר נח, ד' בחשון תשפ"א   את קשתי

014 אדם יחיד בדור

להתהלך עם האלקים בדור מזוהם שבת פרשת נח תשפ"א   את האלקים התהלך נח. נח

016 פתיחת התודעה

קטנוניות שבאה בשינוי תדרים יום שני לסדר לך לך, ח' בחשון תשפ"א   כשהתודעה שלך

040 המכשול האחרון

דבור של התחזקות מוצאי שבת חנוכה תשפ"א   אַתָּה הוֹלֵךְ לְהִשְׁתַּבֵּחַ, כְּמוֹ שֶׁהָיִיתָ בְּמֵרוּץ –

046 האהבה האבודה

תיאור היאוש חנוכה תשפ"א   במקום שחווים דחיה ענקית, זריקה נוראה אל עמק תהום, הכרזת

047 שלהבת התקוה

שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי חנוכה תשפ"א   שלהבת היאוש הבוקעת מתוכי, היא שלהבת של תקוה,

קטגוריות