{059 אגרות לב בשר}

מוצאי ראש השנה תשפ"א.

לכבוד האברך היקר והנעלה מוהר"ר ר' …. שליט"א.
הנה עברו עלינו שני ימי ראש השנה הקדושים, בעיר הגעגועים אומין יצ"ו, בשנה קשה כזו, כשרוב כלליות אנ"ש חסידי ברסלב לא זכו להגיע לשם, ואלו שהגיעו מרגישים מליונרים, ושלוחי ציבור של כלל נשמות ישראל, ובפרט אנ"ש היקרים שעברו ממש מאורעות קשים בדרך לאומן, והיו בלי אכילה ושתיה ושינה ימים רבים, ואחר כל זה לא נכנסו לפני ולפנים, ואתה ביניהם, ותדע, שבודאי נחשב שהייתם באומן בלי ספק, כי העיקר הוא הרצון וההשתוקקות, הגעגועים והכיסופים, שלכאורה זה מה שרצו מאתנו בשנה הזאת, ועלינו ללמוד את השיעור הזה היטב, לחיות ככה את כל השנה, עד ראש השנה הבא, ברצונות ובכיסופים עצומים להשם יתברך, לרצות להיות טוב אמיתי, להאמין שיש בנו רצון פנימי להתחדש לגמרי, פשוט להיות אנשים אחרים לגמרי, ובמחשבה שניה, זה לא אנשים אחרים, זה אנחנו ממש, יש בנו רצון פנימי לעבוד את השם יתברך, רק שאיננו יודעים על כך כלל, אנו מזהים את עצמנו עם הרע שנגס בנו, אנו חושבים שאנו רוצים להיות לא טובים, זהו השקר הכי גדול שיש בעולם, זו הסתת הבעל דבר, זו ולא אחרת, הרי איך אנו נראים בימים הנוראים? מלאי כיסופים אמיתיים להשם יתברך, אז לאן הם נעלמים ברבות העיתים והזמנים? זהו, שהם לא נעלמים בכלל, אנו מלאי רצונות פנימיים, רק מה עושה הבעל דבר? רוצה שנסתכל על הרצונות הללו ככאלו שלא מספקים אותנו כלל, ואין בהם צורך אמיתי בחיים הרגילים של כל השנה, זה טוב להתרגש בראש השנה וביום הכיפורים, אבל לא בחודש תמוז, אז צריך להיות נורמלי לחלוטין וכו', אבל האמת היא, שאנו לא יודעים איזה מיליונרים אנחנו, שיש בנו רצונות עזים וכמיהה אמיתית ופנימית לרצות את השם יתברך באמת, וזו מתנה עצומה מאת השוכן במרומים, שרוצה בתשובה.
אהובי אחי, הנה ימים באים, עשרת ימי התשובה הקדושים והנוראים, שעליהם נאמר: דרשו את ה' בהמצאו קראוהו בהיות קרוב, הם ימי קרבה לאלוקות, הם ימים טובים באמת, שאין יותר טוב מהם, בעת אשר בוראנו שוכן בתוכנו ורוצה אותנו קרובים וסמוכים אליו, וכבר ידענו שהוא כל יכול ומה שרוצה שיהיה – כך יהיה, ואף שנתן את כח הבחירה, שאנו יכולים חלילה לדחות את ההתקרבות הזו שלו, אבל בפנים בלב נשארת היכולת הבסיסית להתקרב אליו יתברך, ובשעתא חדא וברגעא חדא מתקרבים אל השם יתברך, אם רק רוצים, ואם רק מודעים על הרצון הזה, מודים עליו ומתחברים אליו. כי באמת אין צריך שום דבר אלא רצון, אבל שיהיה רצון מודע, שאנו צריכים להודות בכך שיש לנו רצון להתקרב אליו חרף כל התירוצים וההצטדקויות, כי אין שום דבר בעולם חוץ מאלוקות, אין טוב אלא קרבת אלקים, כאשר אדם חווה את זה באמת – גם כל חושך לא יחשיך ממנו.
מה אומר לך, הראש השנה הזה היה מיוחד מאד, ממש הרגשתי כל מיני התנוצצות אלוקות, אהבה עצומה מקודשא בריך היא, הבנתי כמה נשמות ישראל חשובות בעיניו, אם היית רואה מה שהלך בציון הקדוש בערב ראש השנה, איך היו הבכיות הנוראות של התרגשות מקרבת עמו ישראל ברחמים אליו יתברך, ואיך שכל אחד היה בטוח שמהיום והלאה יהיה איש כשר, תאמין לי אחי, שבזכרי כל זאת, עולות דמעות בעיני, איזו מתנה טובה נתן השם יתברך לנשמות ישראל ששלח להם מושיע ורב, צדיק אמת, קודש הקדשים, שבזכותו ובכחו יחזרו כל נשמות ישראל אל הקב"ה, בבחינת "ותקוה טובה לדורשיך", שכל מי שדורש את השם יתברך, שתהיה לו תקוה טובה לשוב אליו יתברך, והשם יתברך יפשוט את ידו לקבלו בתשובה, זה דבר נורא שמתרחש מול העינים בציון הקדוש באומן, כאשר אתה לבד ידעת היטב.
אבל על עצם הענין שרוב רובם של אנ"ש לא זכו השנה לבוא אל המקום הקדוש להתעורר שם דייקא בתשובה, הוא שיעור גדול ועמוק, ויש בזה רזין דרזין, שאין הדעת יכולה לסבול, וצריך להיות בשמחה עצומה, אף כשנופלין מן המלכות, ובודאי הקיבוץ שלנו התפשט בכל העולם, והיה דיבור גדול על "רעבינס ראש השנה" שאין דבר גדול מזה, וכל העולם כולו תלוי בראש השנה שלו, ולכן כל העולם כולו היה צריך לשמוע מן הר"ה הזה, ואף אלו שמדברים נגד הענין, הם גם חלק בעבודת הכתרת המלך שעושה הצדיק, כי העיקר שיש משא ומתן בעולם אודות הרבי, לידע, להודיע ולהוודע, שיש צדיק אמת בעולם, שמגלה לכולם שאין שום יאוש בעולם כלל, ובכל מצב ובכל עומק שאול אפשר וצריך להתקרב אליו יתברך, ואשרי מי שמתקרב אל זה הצדיק בחיי חיותו, כי עומק יסוד התשובה שמגלה רביז"ל, אי אפשר לתאר ולשער כלל, אשרי העם שככה לו.
בראש השנה חשבתי על המלים: "ובכל תן כבוד לעמך, תהלה ליראיך ותקוה טובה לדורשיך", מהו ענין ותקוה טובה לכבוד ותהלה שאמר מקודם? אלא שזה עיקר גדולתינו ותפארתינו שיש לנו תקוה לשוב אליו יתברך, ומהי תקוה טובה? וכי יש תקוה שאינה טובה? אלא יש תקוה שאדם מקווה מחוסר ברירה, וזו היא התעלמות מהמציאות ומהמצב, שעושה זאת רק כדי לשרוד, אבל תקוה טובה, היא תקוה שרואים בעינים, וממש ממתינים בנחת שיתגשם הענין, ויהיה טוב באמת לאמיתה, כי הטוב כבר מובטח ומונח בכיסו, ועל זאת אנו מתחננים בימים הנוראים הקדושים, והלואי שתתקבלנה התפלות ברחמים.
ההכרח לסיים, אבל עוד נדבר הרבה בשנה הקדושה הבאה עלינו לטובה
הכ"ד אחיך
שלמה ברוך בלוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 אגרות לב בשר

מכתב ראשון יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ז' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה … שֶׁיִּחְיֶה.

001 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, יוֹם רְבִיעִי לְסֵדֶר שְׁמוֹת תשע"ו. לִכְבוֹד יְדִיד נַפְשִׁי הָאַבְרֵךְ הֶחָשׁוּב …., שֶׁיִּחְיֶה.

002 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שֵׁנִי   יוֹם שני לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ח' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה… שֶׁיִּחְיֶה.

002 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, י' באדר תשע"ד. לכבוד ידיד נפשי … שיחי'. יש לי היום התרגשות,

003 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שְׁלִישִׁי   יוֹם שְׁלִישִׁי לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ט' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד  הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

003 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, יוֹם א' לְסֵדֶר שְׁמוֹת תשע"ו לִכְבוֹד יְדִיד נַפְשִׁי … שֶׁיִּחְיֶה הִנֵּה שָׂמַחְתִּי

004 אגרות לב בשר

מִכְתָּב רְבִיעִי   יוֹם רְבִיעִי לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, י' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה … שֶׁיִּחְיֶה.

004 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, ליל כ"ב בשבט, אור ליום חמישי משפטים, תשע"ד. לכבוד ידיד נפשי האהוב

005 אגרות לב בשר

מִכְתָּב חֲמִישִׁי   יוֹם שְׁנֵי לְסֵדֶר יִתְרוֹ, ט"ו בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

005 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, י"א בְּטֵבֵת תשע"ו. לִכְבוֹד יְדִידִי הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה, אָהוּב וְנֶחְמָד עַד לִמְאֹד …

006 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁישִׁי   יוֹם שְׁלִישִׁי לְסֵדֶר יִתְרוֹ, ט"ז בִּשְׁבָט תש"פ. לִכְבוֹד  הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

006 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר ויצא, ד' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

007 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר ויצא, ה' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

008 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שְׁמִינִי   יוֹם חֲמִישִׁי לְסֵדֶר שְׁלַח, יט סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

008 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר ויצא, ו' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

009 אגרות לב בשר

מִכְתָּב תְּשִׁיעִי   יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר קֹרַח, יוֹם כ"ב סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה

009 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר ויצא, ז' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

010 אגרות לב בשר

מִכְתָּב עֲשִׂירִי   יוֹם שֵׁנִי לְסֵדֶר קֹרַח, יוֹם כ"ג סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד בֶּן אָחִי, הָאַבְרֵךְ

010 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום חמישי לסדר ויצא, ח' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

011 אגרות לב בשר

מִכְתָּב אחד עשר יום שלישי לסדר קרח, כ"ד סיון תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה

011 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי עש"ק לסדר ויצא, ט' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי

012 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שנים עשר ערב שבת קודש לסדר קרח, כ"ז סיון תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר

012 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, מוצאי שבת לסדר ויצא, יא בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

013 אגרות לב בשר

מכתב שלושה עשר מוצאי שבת קודש לסדר קרח, כ"ח סיון תש"פ.   לכבוד חברי האברך

013 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר וישלח, יא בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

014 אגרות לב בשר

מִכְתָּב אַרְבָּעָה עָשָׂר   יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר חֻקַּת, כ"ט סִיוָן תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר

014 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר וישלח, יב בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

015 אגרות לב בשר

מִכְתָּב חֲמִשָּׁה עָשָׂר   יוֹם שֵׁנִי לְסֵדֶר חֻקַּת, ל' סִיוָן, א' דְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ תַּמּוּז תש"פ.

015 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר וישלח, יג בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

016 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁשָּׁה עָשָׂר   ערב שבת קודש לסדר חוקת, ד' תמוז תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ

016 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר וישלח, יד בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

017 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁבְעָה עָשָׂר מוצאי שבת קודש לסדר חוקת, ה' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר

017 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי ערב שבת קודש פרשת וישלח, טז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי

018 אגרות לב בשר

מכתב שמונה עשר יום ראשון לסדר בלק, ו' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר והנעלה

018 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי ערב שבת קודש פרשת וישלח, טז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי

019 אגרות לב בשר

מכתב תשעה עשר יום שני לסדר בלק, ז' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר והנעלה

019 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, מוצאי שבת קודש פרשת וישלח, יז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי

020 אגרות לב בשר

מכתב עשרים בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר בלק, ח' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך

020 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר וישב, יח בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

021 אגרות לב בשר

מכתב עשרים ואחד בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר בלק, ט' תמוז תש"פ.   לכבוד

קטגוריות