{178 – אגרות לב בשר}

מכתב קעח

לקרוא החיות לתוך המדות והימים

 

בעזרת השם יתברך, ערב שבת קודש לסדר פנחס, ט"ז תמוז תשפ"ב.

לכבוד … שיחי'.

רבינו ממשיך ללמד אותנו:

כִּי הַתּוֹרָה הִיא בְּחִינַת מִדּוֹת – זו היא המדידה וההגבלה, בחינת הכלים שבאמצעותם יוכל להאיר אור השם יתברך. וכך היא בנויה התורה, כִּי יֵשׁ בְּהַתּוֹרָה אוֹתִיּוֹת, וְתֵבוֹת, וּפְסוּקִים, וּפָרָשִׁיּוֹת, וּסְדָרִים – כי אין התורה נמשכת בענין אחד, או באור אחד, אלא היא מתלבשת בפסוקי התורה, המספרים לפעמים איזה דבר הנראה כסיפור, וזו היא פרשה אחת, אחר כך נמשכים פסוקים של הוראות, של עצות ושל מוסר, וכל זה כדי להורות לנו שהכלים של האורות הם אותיות התורה הקדושה, שֶׁהֵם – כל חלקי התורה, הם בְּחִינַת מִדּוֹת – כי כלי הוא מידה, שיש מידה מסויימת עד כמה אפשר להכניס בתוכו, וכמו כן התורה היא 'גבול' שמגביל את האור שיוכלו לקבלו, שֶׁבָּהֶם – בפסוקי התורה הקדושה, נִגְבָּל הַחִיּוּת האלוקית המתגלה בעולם, היא מתגלה בְּמִדָּה והגבלה, ואפשר לבני אדם התחתונים לקבלה. וְעַל־כֵּן עַל יְדֵי הַתּוֹרָה שֶׁהוּא שְׁמוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא – ובשם נגבל כל החיות של הנקרא בשם, אבל שמו יתברך, הוא נקודת ההתגלות שמזכה את השם יתברך את הברואים, וכל זה נגבל בתורה,  שֶׁשמו יתברך, שאנו קוראים לו בכל פעם, והתורה היא שמו, הוּא בְּחִינַת מִדּוֹת – שעמן אנו מודדים את האור האלוקי שאנו יכולים לזכות אליו, ודייקא ורק על ידי התורה יְכוֹלִים לְקַבֵּל אֶת הַחִיּוּת אלוקות שיש בבריאה, כִּי עַל יְדֵי הַתּוֹרָה קוֹרִים אֶת הַחַיִּים – החיים הם מחי החיים, מהשם יתברך בעצמו, ואנו מזמינים אותם על ידי הדבקות שלנו בתורה, וּמַמְשִׁיכִין אֶת הַחִיּוּת לְתוֹך הַמִּדּוֹת – שלא יהיה ריבוי אור, שאז האדם מתבטל לגמרי, ואינו זוכה להחזיק מעמד בדבקות האלוקית בחי החיים בו יתברך, שֶׁהֵם – המידות, הן בְּחִינַת יָמִים, כמו שכתוב: "וּמִדַּת יָמַי מַה הִיא" – בפסוק זה יש ראיה שה'מדות' הם בחינת 'ימים', היא המידה של החיים של אותו יום, וזה בדיוק כמו התורה, שיש בה פרשיות וסדרים וכו', כך כל יום שאדם חי אותו, הוא כתיבת התורה מחדש על ידו, תלוי במעשיו, מה הוא הוא יכתוב באותו יום הַיְנוּ שֶׁהַתּוֹרָה שֶׁהִיא בְּחִינַת 'מָה' – התורה מכונה בשם 'מה', כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "מָה הָעֵדוֹת וְהַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים" – שהעדות החוקים והמשפטים (שהם התורה) הם בחינת 'מה', וכל זה להורות שהִיא בְּחִינַת מִדּוֹת וְיָמִים, כַּנַּ"ל – כמו שאמרנו לעיל שהתורה היא כמו ימים ומדות, ולהורות על זה מכונה התורה בשם 'מה', ואפשר לומר, שאי אפשר ללמוד תורה בלי מדת הענוה והשפלות של האדם, שיהיה בבחינת 'מה' אפס ואין בעיני עצמו, ואז אור התורה שוכנת בקרבו,שֶׁעַל יָדָהּ – של התורה הקדושה, קוֹרִין אֶת הַחִיּוּת לְתוֹךְ הַמִּדּוֹת וְהַיָּמִים – כי על ידי שילמד תורה בכל יום ויום, יתלבשו דברי התורה בתוך המדות שלה שהם הימים, והיא תוכל להעביר לאדם את האור האלוקי – אור השורש שלו, במידה וההגבלה הרצויה שהוא יוכל לקבל, והטעם, שֶׁבְּלֹא זֶה – בלי עסק התורה, לֹא הָיָה אֶפְשָׁר לְקַבֵּל אֶת הַחִיּוּת האלוקית, מֵחֲמַת רִבּוּי אוֹר – כי אור האין סוף הוא נורא ועצום כל כך, ואפילו שקוראים לו אין סוף, הוא רק לשבר את האוזן, כי אפילו שם 'סוף' לא היה שייך לומר עליו אפילו על דרך השלילה, ובו נבראו העולמות, שנשתלשלו וירדו עיבוי אחר עיבוי, כדי שיוכלו העולמות התחתונים לקבלו, וכל האור הזה נתלבש בתורה הקדושה, שכשאדם קורא בפיו דברי תורה (כמו שנלמד להלן, שצריך להוציא בפה דייקא), אזי הוא כמו שהוא קורא ומזמין את האור הזה לשכון בתוכו, ולהאיר לו את החיים, שהם עצמם עצם עצמיות חיות אלוקותו יתברך, ואם לא היתה התורה – לא היה יכול לסבול את האור הזה, כי ריבוי השמן גורם כיבוי הנר, וריבוי אור גורם שבירת הכלים, וכלי האור הזה שאינם משתברים אלא מסוגלים להכיל את האור הגדול הזה, הם אותיות ותיבות התורה וכו'.

וכעת מחמת הטרדות אקצר

שתזכה לאור גדול בחייך

שלמה ברוך בן רבקה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 אגרות לב בשר

מכתב ראשון יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ז' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה … שֶׁיִּחְיֶה.

001 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, יוֹם רְבִיעִי לְסֵדֶר שְׁמוֹת תשע"ו. לִכְבוֹד יְדִיד נַפְשִׁי הָאַבְרֵךְ הֶחָשׁוּב …., שֶׁיִּחְיֶה.

002 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שֵׁנִי   יוֹם שני לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ח' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה… שֶׁיִּחְיֶה.

002 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, י' באדר תשע"ד. לכבוד ידיד נפשי … שיחי'. יש לי היום התרגשות,

003 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שְׁלִישִׁי   יוֹם שְׁלִישִׁי לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ט' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד  הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

003 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, יוֹם א' לְסֵדֶר שְׁמוֹת תשע"ו לִכְבוֹד יְדִיד נַפְשִׁי … שֶׁיִּחְיֶה הִנֵּה שָׂמַחְתִּי

004 אגרות לב בשר

מִכְתָּב רְבִיעִי   יוֹם רְבִיעִי לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, י' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה … שֶׁיִּחְיֶה.

004 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, ליל כ"ב בשבט, אור ליום חמישי משפטים, תשע"ד. לכבוד ידיד נפשי האהוב

005 אגרות לב בשר

מִכְתָּב חֲמִישִׁי   יוֹם שְׁנֵי לְסֵדֶר יִתְרוֹ, ט"ו בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

005 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, י"א בְּטֵבֵת תשע"ו. לִכְבוֹד יְדִידִי הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה, אָהוּב וְנֶחְמָד עַד לִמְאֹד …

006 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁישִׁי   יוֹם שְׁלִישִׁי לְסֵדֶר יִתְרוֹ, ט"ז בִּשְׁבָט תש"פ. לִכְבוֹד  הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

006 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר ויצא, ד' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

007 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר ויצא, ה' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

008 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שְׁמִינִי   יוֹם חֲמִישִׁי לְסֵדֶר שְׁלַח, יט סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

008 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר ויצא, ו' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

009 אגרות לב בשר

מִכְתָּב תְּשִׁיעִי   יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר קֹרַח, יוֹם כ"ב סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה

009 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר ויצא, ז' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

010 אגרות לב בשר

מִכְתָּב עֲשִׂירִי   יוֹם שֵׁנִי לְסֵדֶר קֹרַח, יוֹם כ"ג סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד בֶּן אָחִי, הָאַבְרֵךְ

010 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום חמישי לסדר ויצא, ח' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

011 אגרות לב בשר

מִכְתָּב אחד עשר יום שלישי לסדר קרח, כ"ד סיון תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה

011 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי עש"ק לסדר ויצא, ט' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי

012 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שנים עשר ערב שבת קודש לסדר קרח, כ"ז סיון תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר

012 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, מוצאי שבת לסדר ויצא, יא בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

013 אגרות לב בשר

מכתב שלושה עשר מוצאי שבת קודש לסדר קרח, כ"ח סיון תש"פ.   לכבוד חברי האברך

013 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר וישלח, יא בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

014 אגרות לב בשר

מִכְתָּב אַרְבָּעָה עָשָׂר   יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר חֻקַּת, כ"ט סִיוָן תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר

014 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר וישלח, יב בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

015 אגרות לב בשר

מִכְתָּב חֲמִשָּׁה עָשָׂר   יוֹם שֵׁנִי לְסֵדֶר חֻקַּת, ל' סִיוָן, א' דְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ תַּמּוּז תש"פ.

015 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר וישלח, יג בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

016 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁשָּׁה עָשָׂר   ערב שבת קודש לסדר חוקת, ד' תמוז תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ

016 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר וישלח, יד בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

017 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁבְעָה עָשָׂר מוצאי שבת קודש לסדר חוקת, ה' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר

017 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי ערב שבת קודש פרשת וישלח, טז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי

018 אגרות לב בשר

מכתב שמונה עשר יום ראשון לסדר בלק, ו' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר והנעלה

018 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי ערב שבת קודש פרשת וישלח, טז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי

019 אגרות לב בשר

מכתב תשעה עשר יום שני לסדר בלק, ז' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר והנעלה

019 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, מוצאי שבת קודש פרשת וישלח, יז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי

020 אגרות לב בשר

מכתב עשרים בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר בלק, ח' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך

020 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר וישב, יח בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

021 אגרות לב בשר

מכתב עשרים ואחד בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר בלק, ט' תמוז תש"פ.   לכבוד

קטגוריות