תיקון ליל שבועות – עת רצון לבקש על אמונה
ערב שבועות תשע"ח
ערב חג השבועות הוא היום האחרון של ספירת העומר, בו אנחנו משלימים את שבעת המדות ומתקרבים אל קבלת התורה ביום הקדוש והנורא של חג השבועות, היום הזה בו נולדנו באופן רוחני ונהיינו לעם לה' אלקינו.
אין אנו נקראים יהודים אלא על שם האמונה הקדושה שבנו, בעת שהקב"ה נתן את התורה על הר סיני, הוא פתח את שבעת הרקיעים, הוא גרם לעולם להבין, שכביכול, יש הקב"ה בעולם, כל העולם דמם בעת מתן תורה, זה לא היה אירוע יחידי, זה היה אירוע של כל העולם כולו, ובאמת העולם היה מתמוטט אם כלל ישראל לא היו מקבלים את התורה ביום ההוא.
כאשר עובר מעגל השנה, ושוב אנו מגיעים לחג השבועות, עלינו לדעת, שבעולם הפרטי שלנו, גם מתרחש כל הסיפור הזה, הנה אנו עולם שלם מלא אומות העולם, שזה כלל התאוות והמדות שלנו, והקב"ה כביכול שואל אותנו אם אנו מקבלים את התורה וכו', ונקודת ישראל שבנו זועקת מעומק הלב – נעשה ונשמע, והקב"ה, בכל יום ויום ובכל רגע ורגע כופה עלינו את הר כגיגית, ואנחנו והר סיני הם דבר אחד ממש, ואנו זוכים לקבלת התורה, והכל נמשך מהיום הקדוש הזה הבא עלינו לטובה.
כל התורה היא אמונה בהשם יתברך, את מקור האמונה אנו שואבים מהתורה ולא מסברות ומרגשות, וכאשר התורה ניתנה בעולם, כל אדם יכול להביא את עצמו לאמונה ברורה ומזוככת בו יתברך, בלי שום מסך המבדיל, והקב"ה מזכה אותו להתעלות מעלה מעלה, נמצא, שמקור אמונת ישראל נמשך בחג השבועות, ועלינו לדעת כי בליל שבועות נמשך אור נורא ונפלא לכל מי שניעור באותו לילה ועוסק בתורה, ויש רגע אחד בלילה ההוא שהוא עת רצון אדיר, אך שאין יודעים מהו הרגע, על כן כדאי לבלות כל הלילה בתורה ובתפלה ובבקשה להשם יתברך.
והעיקר מה שצריך לבקש שתהיה אמונתינו שלימה לגמרי, ונוכל לראות במו עינינו את אמיתת תורתנו הקדושה, וממילא לא תהיה לנו שום בחירה כלל על שום דבר וענין, ובפרטיות לא הבחירה הנמוכה של ללכת נגד רצון השם, או בחירה נגד האמונה חס ושלום, ועל זה צריך הרבה תפלות בלילה הקדוש הזה.