נוראות הבחירה מול האמת המוכחת
י"ח טבת תשפ"א
אני צריך להודיעך שיש השם בעולם, ואיפה שתפנה אתה תראה אותו, רק תחשוב כל הזמן שהוא חי החיים, היינו שהחיים שאתה חי – אתה חי חיות אלוקות, היינו שזה לא שהשם יתברך מלווה אותך, אלא הוא ממש חי מתוכך ובך, ואתה חי חיי אלוקות גמורים, ואין לך להשבר משום דבר שבעולם, כי אני אמרתי אלוקים אתם, ואמרת אלוק צרופה ואינה מתבטלת, ואכן אנו אלוקות בגשם, כביכול, היינו שאנו כלים לגילוי האלוקי, ודבר אחד מדבריו ומחשבתו יתברך הקדומה לא שבה ריקם, ואין אדם רשאי לטנף את האור האלוקי המתלבש בכלי שהוא הגוף, משום שכל ענין בחירתו הוא סוד נפלא של השם יתברך, ובאמת מה שייך בחירה, כשאנו יודעים בודאות שיש אלוקות, ואין שום מציאות מבלעדיו יתברך כלל, ממש ממש, אין מציאות, כי אין עוד מלבדו ממש, ואם כן, איך יוצא שאנו חוטאים לפעמים, וכי אנו שקרנים בכל הדיבורים הנוראים האלו מהאמת הבלעדית? לא. אנו לא שקרנים, אלא שיש לבעל דבר רק עצה אחת, הוא עושה אותנו משוגעים לרגע, רוח שטות שהיא חזקה מכל האדם, אבל אם מצרפים לזה את שרביטו של מלך הפועם בקרבנו, הרי שמי יכול לשטות במלך, והלא קודש חכמה היא, ואין שם רוח שטות כלל, ואם מתחברים לתדר הפנימי האלוקי הזה, הרי שאין שם רע כלל, אי אפשר לחטוא מול עיניו של המלך, עשו את זה פעם אחת ולא עלה יפה, אדם הראשון ניסה את זה בשבילנו, ממש אי אפשר לחזור שוב על הטעות הזו, עיניו צופיות ונוכחותו מלאה, וצריכים לנדב אותו בשביל החטא, שהוא יפעל בכוח האלוקי שלו בנו את החטא והטינופת, זהו צעד נוראי בלתי ראוי לחלוטין, כי גם במרד יש כללי משחק, ופה מישהו עבר את הגבול לגמרי, זה בעצם סוד הסודות של הבחירה, שאפשר בכלל לחטוא, זהו פלא מפלאותיו של השם יתברך, שיש אפשרות כזו אפילו בדרך הוה אמינה, אבל תכלס, זה מה שקורה בפועל, וזה פלא על גבי פלא, כי הלא השם יתברך נמצא פה ממש, אבל הענין הוא, שגם אחר החטא, רחמנא ליצלן, אין הצמצום של האלוקות כפשוטו, אלא שנוצר מסך המבדיל, ואלוקות לא זזה ממקומה, כי אינה תחת המקום, והנפקא מינה למעשה שאפשר להתחבר מיד אל האלוקי שבנו, וזה סוד התשובה, לנצל את כוח הבחירה לטוב מעתה, ולזכור היטב, בכל רגע של חיים, כי השם יתברך בתוכנו, וככל שתגדל ההכרה הזו בנו – תגדל תשובתנו והתקרבותנו להשם יתברך, וניקוי מוחלט של כתמי השטות שדבקו בנפשנו בתקופת מסע התהיה שלה, ואין לנקות שטות בשטות כי אם בחכמה הבאה מקודש, מהרוח העליונה שבנשמתנו, מהקודש הפנימי שבנו, ואור מושך אור, ודבקות בחי החיים היא אל חזור, ויש בה רק אמת גמורה וצלולה, ואהבה ענקית אינסופית המתמשכת עד ימי עולם, כי אהבתו תהיה מושלמת בהכרתינו אותה.