א. עולם החוש
א. אנו מכירים רק את עולם החוש, את עולם הרוח אנו מכירים רק בהכרה על חושית, מכאן ההתגוששות, ככלי להבנת הבלתי מובן עלינו לשים לב
א. אנו מכירים רק את עולם החוש, את עולם הרוח אנו מכירים רק בהכרה על חושית, מכאן ההתגוששות, ככלי להבנת הבלתי מובן עלינו לשים לב
ב. שערי הלב פתוחים לגמרי, צריך פשוט להסתכל ולראות שהם פתוחים, ודרכם להכניס את מה שאנו רוצים להכניס ללב.
ג. הרבה פעמים בני אדם מרגישים שאין להם חיבור לדברים טהורים וכאלה, הם מרגישים שיש להם לב אטום, האמת אינה כך, כי ברגע כלשהו שאדם
ד. היום ההילולא של רבי נחמן, הוא היה מחדיר את האמונה הפשוטה, ולדעת שרק הקב"ה מנהיג את העולם וממילא הפנייה היא רק אליו, החיים אתו
ה. הקרובים שלנו, שאנו אמורים לקבל מהם את התמיכה ואת החיזוק לפעמים אנו מציצים בעיניהם ורואים שופטנות ואטימות, גם אם בא לנו למות מזה, עלינו
ו. הושענא רבה, היא ההתפרצות של הנפש היהודית, שכבר נמאס לה והיא צועקת במר נפשה, בהושענא רבה אנו מתעסקים עם הערבה – עם המקום הנמוך
ז. בשמחת תורה, כולם עולים לתורה, אפילו ילדים, ומנהג ישראל שכל אחד יקבל עליה ביום זה. הרמז לכולנו, אנשים, נשים וטף, שה' נתן מקום לכל
ח. יש עובדים את ה' מפחד, יש מיראת הרוממות, ויש מאהבה, ויש שעובדים אותו עם הלב, והלב כמו הלב, פעם הוא ירא ופעם הוא אוהב,
ט. פרשת בראשית באה בתחילתה של שנה, זהו שיעור מכונן, כשאנו מתבוננים שהבורא ברא את כל העולם יש מאין ממש, האם בריאתו נפסקת? לא ולא,
סימן י' עבדו רק את ה', לא את החברה שמסביבכם, בלתי לה' לבדו היא הדרגה הכי גבוהה, ולכן רק ה' יהיה בלבכם, גם אם זה
יא. אור של אמת, הוא מאיר רק למי שרוצה להסתכל, אור של שקר לפעמים מאיר יותר, אבל כשהוא כבה אינו מותיר דבר, האור האמיתי החיוור,
יב. כְּדֵי לְחוֹלֵל שִׁנּוּי בְּעַצְמְךָ – אַתָּה חַיָּב לְהַאֲמִין בַּשִּׁנּוּי. לֹא כְּאֶחָד שֶׁמְּנַסֶּה, אֶלָּא כְאֶחָד שֶׁצּוֹעֵד בְּבִטְחָה בְּדֶרֶךְ מֻכֶּרֶת לוֹ שֶׁתָּבִיאוּ לִמְחוֹז חֶפְצוֹ. דֶּרֶךְ הַשִּׁנּוּי
יג. שְׁמִירַת שַׁבָּת הִיא מַשֶּׁהוּ הַרְבֵּה יוֹתֵר גָּבוֹהַּ מִמַּה שֶּׁאָנוּ חוֹשְׁבִים, הַרְבֵּה פָּנִים לָהּ לַשַּׁבָּת. יֵשׁ הָרוֹאִים בָּהּ סופשבוע שֶׁל מְנוּחָה וְיֵשׁ הַמַּסְכִּימִים לִשְׁמֹר כִּי
אני לא שולח ספאם. אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת.