{חסידות ברסלב}

פרשת בראשית – כשיש לאדם לב…

הַמָּקוֹם שֶׁל הַלֵּב   אוֹמֵר רַבֵּנוּ נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב זי"ע: כְּשֶׁיֵּשׁ לְהָאָדָם לֵב, אֵין שַׁיָּךְ אֶצְלוֹ מָקוֹם כְּלָל, כִּי אַדְּרַבָּא, הוּא מְקוֹמוֹ שֶׁל עוֹלָם, כִּי הָאֱלֹקוּת

לקריאה »

פרשת ואתחנן – זכרון ושכחה

אָסוּר לִשְׁכֹּחַ!   מִדַּת הַשִּׁכְחָה הִיא מִדָּה מֻרְכֶּבֶת מְאֹד, רַבֵּנוּ אוֹמֵר שֶׁהִיא מִדָּה מְשֻׁבַּחַת, כַּאֲשֶׁר שׁוֹכְחִים אֶת הָרַע שֶׁהָיָה, מִתְרַכְּזִים בַּטּוֹב, זוֹ הִיא הַשִּׁכְחָה הַחִיּוּבִית.

לקריאה »

פרשת חוקת – הצדיק, שילוב בין גשמיות לרוחניות

עִקַּר שְׁלֵמוּת הַצַּדִּיק שֶׁיּוּכַל לִהְיוֹת לְמַעְלָה וּלְמַטָּה   עִקַּר שְׁלֵמוּת הַצַּדִּיק שֶׁיּוּכַל לִהְיוֹת לְמַעְלָה וּלְמַטָּה, שֶׁיִּהְיֶה יָכוֹל לְהַרְאוֹת לְמִי שֶׁהוּא לְמַעְלָה, וְנִדְמֶה בְּדַעְתּוֹ שֶׁהוּא בְּמַדְרֵגָה

לקריאה »

פרשת יתרו – תפקידן של העינים הנקיות

משרתי השכל הנאמנים….   עֵינַיִם הֵם דְּבָרִים עֶלְיוֹנִים וּגְבוֹהִים מְאֹד, וְהֵם רוֹאִים תָּמִיד דְּבָרִים גְּדוֹלִים וְנוֹרָאִים, וְאִם הָיָה הָאָדָם זוֹכֶה לְעֵינַיִם כְּשֵׁרִים, הָיָה יוֹדֵעַ דְּבָרִים גְּדוֹלִים רַק מִמַּה שֶּׁעֵיניו רוֹאוֹת (לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן, חֵלֶק א', סִימָן רנד). כְּשֶׁאָנוּ נִתְקָלִים בְּעִוֵּר אָנוּ מִיָּד מְשַׁפְשְׁפִים עֵינַיִם… מַרְגִּישִׁים בָּרֵי מַזָּל, שֶׁיֵּשׁ לָנוּ עֵינַיִם בִּכְלָל.

לקריאה »

פרשת מטות – אל תשמעו אותם…

הדיבורים של הרשעים…   בָּעוֹלָם מִתְרַחֲשִׁים כָּל מִינֵי קְשָׁרִים, הֶבְלוֹ שֶׁל עוֹלָם מָלֵא מֵהֶם, הַקְּשָׁרִים נוֹצָרִים עַל יְדֵי שִׂיחָה בֵּין בְּנֵי אָדָם, כֹּחַ הַדִּבּוּר שֶׁל

לקריאה »

פרשת עקב – מעט גם כן טוב

זכרו – שום דבר לא קטן…   אֲנָשִׁים נוֹטִים לְזַלְזֵל בְּקַטְנוּת, כָּל אֶחָד אוֹהֵב לְקַבֵּל עַל עַצְמוֹ דְּבָרִים גְּדוֹלִים, מִתּוֹךְ חֲתִירָה לִשְׁלֵמוּת, אֲבָל הוּא יָכוֹל

לקריאה »

פרשת פנחס – הממתיק דינים הגדול

השיב את חמתי   לִמֵּד רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ, רַבִּי נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב זי"ע: מִדַּת הַדִּין – הַנּוֹרָאָה שֶׁבְּהַנְהָגַת ה' אֶת עוֹלָמוֹ, כְּשֶׁהִיא בְּתוֹקְפָהּ וּבִגְבוּרָתָהּ, לִפְנֵי עָצְמָתָהּ מִי

לקריאה »

פרשת קרח – השגת אלוקות של הצדיק

אָכֵן "כָל הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים", אֲבָל…   הַשָּׂגַת אֱלֹקוּת הִיא הַהַשָּׂגָה שֶׁיָּכוֹל אָדָם גַּשְׁמִי, לְפִי עֶרְכּוֹ הַדַּל וְהַמְצֻמְצָם – לְהַשִּׂיג בַּאֲמִתַּת מְצִיאוּתוֹ יִתְבָּרַךְ, וְלָחוּשׁ אֶת

לקריאה »

פרשת ראה – המשמעות של כל דיבור

דיבור של טעות…   בְּפָרָשַׁת הַשָּׁבוּעַ, אָנוּ מוֹצְאִים הְתִיַחֲסוּת שֶׁל תּוֹרָתֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה, לְנָבִיא שֶׁאֵינוֹ אֲמִתִּי, הַיְנוּ אָדָם בַּעַל כּוֹחוֹת גְּדוֹלִים וְעַל אֱנוֹשִׁיִּים, וּבְכָל זֹאת צָרִיךְ

לקריאה »

פרשת שופטים – האחריות של הרבנים

מי הוא השופט והדיין ההגון?   בְּפָרָשַׁת הַשָּׁבוּעַ מְלַמֶּדֶת הַתּוֹרָה עַל הַדַּיָּנִים שֶׁמַּנְהִיגִים אֶת הָעָם, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (דְּבָרִים יט, יז): וְעָמְדוּ שְׁנֵי הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר לָהֶם

לקריאה »

קונטרס 'תפארת מוהרא"ש' (א)

אגרת שלוחה לצעירי הצאן בישיבתינו הקדושה   תַּלְמִידִים יְקָרִים! זְכוּת אֲמִתִּית נָפְלָה בְּחֶלְקְכֶם, שֶׁאַתֶּם יְלִידֵי בָּיִת, וּבָנִים אַתֶּם לְמִשְׁפַּחַת הַצַּדִּיק, הוֹרֵיכֶם הַיְּקָרִים, הַמְקֹרָבִים לְרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ

לקריאה »

קונטרס 'תפארת מוהרא"ש' (ב)

אֱמוּנָה   הַתַּלְמִידִים הַיְּקָרִים, לוֹמְדֵי יְשִׁיבָתֵנוּ הַקְּדוֹשָׁה, הַלּוֹמְדִים בִּקְבִיעוּת אֶת סִפְרֵי מוֹהֲרָא"שׁ הַקָּדוֹשׁ זַ"ל מַבְחִינִים הֵיטֵב, כִּי הַנְּקֻדָּה הַמֶּרְכָּזִית שֶׁל הַסְּפָרִים הַקְּדוֹשִׁים הָאֵלּוּ, הֵן הַבֵּאוּרִים

לקריאה »

קונטרס 'תפארת מוהרא"ש' (ג)

דִּבּוּר מוֹהֲרָא"שׁ הַקָּדוֹשׁ הָיָה מַרְבֶּה לְעוֹרֵר עַל הַלִּמּוּד בְּסֵפֶר חָפֵץ חַיִּים, וְסִפֵּר הַרְבֵּה אֵיךְ שֶׁזֶּה הַסֵּפֶר לִוָּה אוֹתוֹ בִּתְחִלַּת כְּנִיסָתוֹ בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, כַּמּוּבָא דְּבָרִים נִפְלָאִים

לקריאה »

קונטרס 'תפארת מוהרא"ש' (ד)

זִכְרוֹן יוֹם הַמִּיתָה הַיּוֹם הָאַחֲרוֹן הַזֶּה, שֶׁבּוֹ כָּל אָדָם עוֹזֵב אֶת הָעוֹלָם הַזֶּה, וְעוֹלֶה לְעוֹלָם הַנְּשָׁמוֹת – הָיָה חָקוּק בְּמַדָּעָיו שֶׁל מוֹהֲרָא"שׁ זַ"ל בַּחֲקִיקָה מְעוֹרֶרֶת

לקריאה »

קונטרס 'תפארת מוהרא"ש' (ה)

יְשִׁיבָה מוֹהֲרָא"שׁ זַ"ל הָיָה חוֹזֵר עַל הַדִּבּוּר הַקָּדוֹשׁ, שֶׁלֶּעָתִיד תִּהְיֶינָה יְשִׁיבוֹת שֶׁבָּהֶן יִלְמְדוּ סִפְרֵי רַבֵּנוּ זַ"ל, וְהָיָה אוֹמֵר, שֶׁעִנְיָן הַהֲפָצָה הוּא גַּם כֵּן יְשִׁיבָה, שֶׁבְּכָךְ

לקריאה »

קונטרס 'תפארת מוהרא"ש' (ו)

מִשְׁנָיוֹת אֵין זֶה סוֹד, שֶׁהַדָּבָר הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר, שֶׁהוּא הַדֶּגֶל הַמֻּנָּף אֶל עָל, שֶׁהֶחְדִּיר מוֹהֲרָא"שׁ בָּעוֹלָם, וּבְתַלְמִידָיו בִּפְרָט, הוּא לִמּוּד הַמִּשְׁנָיוֹת, בְּאֹפֶן קָבוּעַ וּתְמִידִי, כְּמוֹ הַתִּקּוּן

לקריאה »
קטגוריות