פרשת עקב – מעט גם כן טוב
זכרו – שום דבר לא קטן… אֲנָשִׁים נוֹטִים לְזַלְזֵל בְּקַטְנוּת, כָּל אֶחָד אוֹהֵב לְקַבֵּל עַל עַצְמוֹ דְּבָרִים גְּדוֹלִים, מִתּוֹךְ חֲתִירָה לִשְׁלֵמוּת, אֲבָל הוּא יָכוֹל
זכרו – שום דבר לא קטן… אֲנָשִׁים נוֹטִים לְזַלְזֵל בְּקַטְנוּת, כָּל אֶחָד אוֹהֵב לְקַבֵּל עַל עַצְמוֹ דְּבָרִים גְּדוֹלִים, מִתּוֹךְ חֲתִירָה לִשְׁלֵמוּת, אֲבָל הוּא יָכוֹל
עונש האהבה של השם יתברך מתוך ספר "פשוט עמוק" על התורה כִּי כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת בְּנוֹ ה' אֱלֹקֶיךָ מְיַסְּרֶךָּ הַמְּבוּכָה הַגְּדוֹלָה שֶׁל בְּנֵי
תחת אשר קינא (רק) לאלוקיו! מוצאי שבת קודש פרשת פנחס תש"פ פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ
נקמה אלוקית בלי מניע אישי מוצאי שבת קודש פרשת פנחס תש"פ בקנאו את קנאתי בתוכם. פנחס לא קינא רק את הקנאות שפיעמה בלבו של
זמרי רצה להיות בגבולי התורה שבת פרשת פנחס תש"פ השיחה בין זמרי בן סלוא ומשה רבינו, כאשר תפש בבלוריתה ואמר: אם תאמר זו אסורה
השיב את חמתי לִמֵּד רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ, רַבִּי נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב זי"ע: מִדַּת הַדִּין – הַנּוֹרָאָה שֶׁבְּהַנְהָגַת ה' אֶת עוֹלָמוֹ, כְּשֶׁהִיא בְּתוֹקְפָהּ וּבִגְבוּרָתָהּ, לִפְנֵי עָצְמָתָהּ מִי
להכיר את התואר של "איש ישראל" מוצאי שבת קודש פרשת פנחס תש"פ וְשֵׁם אִישׁ יִשְׂרָאֵל הַמֻּכֶּה אֲשֶׁר הֻכָּה אֶת הַמִּדְיָנִית זִמְרִי בֶּן סָלוּא נְשִׂיא
בן אהרן – אוהב את הבריות מוצאי שבת קודש פרשת פנחס תש"פ פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן. רש"י מזכיר את הנחיצות של ההזכרה
פִּנְחָס הַכֹּהֵן אִישׁ הַחֶסֶד מַצִּיל אֶת הָעוֹלָם מֵרֹעַ זוֹ לֹא חָכְמָה לִהְיוֹת קַנָּאִי קְלַאסִי. כָּל אֶחָד יָכוֹל, הַלֵּב הַמִּתְחַמֵּם וְהַפְּתִיל הַקָּצָר מְאַרְגְּנִים יֹפִי סוּג
רמזי פרשת צו שבתות פרשת צו תשע"ט, תש"פ תורה באהבה וביראה צַו אֶת אַהֲרֹן וְאֶת בָּנָיו לֵאמֹר זֹאת תּוֹרַת הָעֹלָה הִוא הָעֹלָה עַל מוֹקְדָה עַל
עבודת הקרבנות – עבודת התפלה צַו אֶת אַהֲרֹן וְאֶת בָּנָיו לֵאמֹר זֹאת תּוֹרַת הָעֹלָה הִוא הָעֹלָה עַל מוֹקְדָה עַל הַמִּזְבֵּחַ כָּל הַלַּיְלָה עַד הַבֹּקֶר
חוט אחד שנמשך מכסא הכבוד ערב שבת פרשת קורח, כ"ז סיון תש"פ חוט אחד של תכלת פוטר את כל הציצית. התכלת דומה לים, וים
משה רבינו – אינטרס אחד ויחיד ויפול על פניו – מפני המחלוקת. רש"י מתאר את הסרחונות הקודמים של העם, חטאו בעגל – ויחל משה,
אוי רבונו של עולם! רחמנות עלי, רק אתה יודע את האמת… אֵל אֱלֹהֵי הָרוּחֹת לְכָל בָּשָׂר הָאִישׁ אֶחָד יֶחֱטָא וְעַל כָּל הָעֵדָה תִּקְצֹף (במדבר
פָּרָשִׁיַּת הַקָּטֵגוֹרְיָא עַל תַּלְמִידֵי חֲכָמִים – יָפֶה נִדְרֶשֶׁת אֵין כְּמוֹ פָּרָשַׁת קֹרַח לְחַדֵּד זָוִיּוֹת חֲשׁוּכוֹת בִּתְפִישַׂת עוֹלָמֵנוּ הַמְקֻבַּעַת. אוּלַי זֶה אוֹר חָדָשׁ עַל דִּבְרֵי
אָכֵן "כָל הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים", אֲבָל… הַשָּׂגַת אֱלֹקוּת הִיא הַהַשָּׂגָה שֶׁיָּכוֹל אָדָם גַּשְׁמִי, לְפִי עֶרְכּוֹ הַדַּל וְהַמְצֻמְצָם – לְהַשִּׂיג בַּאֲמִתַּת מְצִיאוּתוֹ יִתְבָּרַךְ, וְלָחוּשׁ אֶת
החיים מול גילוי כבוד ה' יום חמישי לסדר קרח, כ"ו בסיון תש"פ "אִם כְּמוֹת כָּל הָאָדָם יְמֻתוּן אֵלֶּה וּפְקֻדַּת כָּל הָאָדָם יִפָּקֵד עֲלֵיהֶם לֹא
בית מלא ספרים ובגד שכולו תכלת ערב שבת פרשת קרח, כ"ז סיון תש"פ קרח רוצה רק שלימות, הוא מבין טוב ב'בית מלא ספרים', אבל
אני לא שולח ספאם. אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת.