הגיע הזמן לומר את האמת
כ"ד סיון תש"פ
לדעת שהקב"ה אוהב אותך ולא שונא אותך זה כורח חיוני לכל דבר וענין בחיינו בעולם הזה, קיימת תפישת עולם שגויה בה ככל שאנו יותר נכנעים להשם יתברך – אנו אמורים לחשוב מחשבות לא מחמיאות על עצמינו וכו', ואנו גם ניזונים מסיפורי צדיקים בדורות שעברו, אשר כתתו כבודם והיה כאין נגד כבודו יתברך, והיו מתבטאים בלשונות חריפים אודות אישיותם הבלתי מתוקנת וכו', לפעמים, נוצרה דמות של יהודי מעונה בעיני עצמו, אשר אינו מרוצה בחייו, ועוד חושב לתומו כי זהו בדיוק הביטול אליו יתברך. צריך לדעת, כי התדר הזה דק הוא עד מאד, קשה לחשוב שהוא כפשוטו ממש, כי בתכלית, המעיין היטב בסוד החיים, נוכח שהנזק של זה לעיתים גדול מן התועלת, דווקא ההרגשה של אהבת עולם אהבתנו מביאה את האדם יותר אל קיום המצוות גם כפשוטה של הלכה ועוד בפנימיות קרבת אלקים, כי כן דרך האדם, כאשר מבחין באהבה הוא משיב אהבה תחת אהבה, ותכונה זו, אפשר לומר, נבראה באדם בשביל הדבר הזה גופא, כדי שירגיש את אהבת השם אליו, וישיב אהבה תחת אהבה, וענין כמים הפנים לפנים שייך גם באלוקות, בהיות האדם חושב עליו יתברך, מתעוררים רחמים רבים ועליונים על האדם בסוד כמים הפנים וכו', כנ"ל. וצריך האדם, לצד יראתו הגדולה מהקב"ה לשנן הרבה – "הקדוש ברוך הוא אוהב אותי", וזו האמת, שהלוא אנו במו פינו אומרים בכל יום פעמיים – אהבת עולם אהבתנו, ואין מצווים אותנו להיות דוברי שקרים, ואם זו האמת לאמיתה – זה צריך להיות גם בתחושה, בעומק פנימיות הלב, וממש לחוש את התחושה של אהבה, כמו שמרגיש בן אהוב לאביו, שזו תחושה מרגיעה ומשמחת, ומיהודי לחוץ ועצוב נהיה יהודי בעל מוחין ושמח, כי זהו רצונו של הקב"ה. וצריך לדעת, שאין זו סתירה, חס ושלום לדקדוק המצוות ואפילו לשבירת הלב הבאה בלב יהודי שמתמרמר לבו בקרבו מחמת שרוצה להתקרב אל השם, כי אם לא תהיה פה תחושה של אהבה, אז יכולה להתפתח מערכת יחסים לא תקינה בין יהודי מול בוראו, הוא לא רואה את האמת של הבורא, האמת של הבורא היא אהבה לכל יהודי באשר הוא, לצד זה, בתוך מסגרת האהבה, עלינו להתקרב יותר ויותר אל השם יתברך.
1 מחשבה על “השם אוהב אותך”
תודה רבה, מאוד מחזק, אשריכם אשריכם,