הניקוי הנדרש לפני בואנו שמה
ב' אב תש"פ.
איך נוכל לבוא נקיים לעולם העליון, להתנקות מכל הטינופת והכתמים שיש על הנשמה שלנו, כל מה שאנו נמצאים כאן, זה להכין את עצמנו לחתונה היפה, שאליה צריך לבוא נקיים ומזוככים, ללא רבב על בגדנו, כאשר אין פני הדברים בדיוק כן, עלינו לדעת להתכונן, לנקות ולהתנקות, לא לחשוב שזה יתכן ואפשרי להשאר ככה, כל יום שעובר, הוא יום הזדמנות של תיקון, של אהבה מופגנת של הבורא יתברך, כביכול, הרוצה להמתין לנו עד שנשוב אליו, כי לא יחפוץ במות המת כי אם בשובו מדרכו וחיה, והדיבור הזה, שמקורו מהפיוט ביום הכיפורים, סובב והולך על כל יום ויום, על כל נשימה ונשימה, שאנו נושמים באפינו, זו קריאה אלוקית שיש לנו עוד יכולת לתקן, עלינו להאמין בתיקון, באפשרות של הענין הזה, שאין דבר אבוד כלל, חס ושלום, אלא הכל יכול לבוא על מקומו בשלום, בשיא השלימות הרצויה, למרות שבחויה שלנו זה נראה כמעט בלתי אפשרי, עובר עלינו מה שעובר, אנו נופלים בכל פעם מחדש, והתיקון רחוק מאתנו יותר מאי פעם, ובדיוק אז אנו שומעים את הכרוזים שקוראים לנו לשוב בתשובה אליו יתברך, ועלינו להקשיב לקריאה הזו, להציץ ולהתבונן בתוך הלב שלנו, שבאמת אנו יכולים להיות קרובים להשם יתברך, לעשות את רצונו תמיד, לעבדו וליראה מלפניו, ולחיות עם כל זה חיים טובים ונעימים, שלא יהיה סכסוך בין החיים שלנו הפשוטים והזורמים לבין התודעה האלוקית המפעמת בקרבנו, כי אכן, השילוב הזה בין החומר לרוח, לא נעשה על ידינו, הוא קיים כבר מאז שרצה בכך הקב"ה, שנזכה לתקן את עצמנו בשני המובנים הללו, שהחומר יהיה מזוכך דיו שלא יפריע לרוח, והרוח תהיה איתנה דיה כדי שתשפיע גם על החומר, להיות כלי לאלוקות, שהרי לכך נוצר.