013 אגרות חיזוק – ידידות נפש
זכור את אשר עשה לך עמלק בעזרת השם יתברך, ערב שבת קודש לסדר ויקרא יב באדר־ב, שבת זכור תשנ"ז לפ"ק, פה אשדוד ת"ו. שלום
זכור את אשר עשה לך עמלק בעזרת השם יתברך, ערב שבת קודש לסדר ויקרא יב באדר־ב, שבת זכור תשנ"ז לפ"ק, פה אשדוד ת"ו. שלום
גְּעִיַּת קוֹלֵנוּ בָּרָמָה נִשְׁמַע יום שלישי דסליחות, תשפ"ב יש וגעיה הנלחשת בבושה, מעוררת רחמי שמים וקורעת רקיעים, קול רם רוחני יש לו הגדרה אחרת,
אֱלוּל – גִּלּוּי הָרָצוֹן י' אלול תשפ"ב ההארה הגדולה שמאיר על אדם שמבין את סוד התשובה, היא הארה של עונג, ולא חושך של הגבלה.
מכתב קעו התורה שמו של הקב"ה בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר פנחס, י"ד תמוז תשפ"ב. לכבוד … שיחי'. רבינו ממשיך ללמד אותנו: כִּי
בְּחַלּוֹנוֹת לִבְּךָ הָאֲטוּמִים יא תמוז תשפ"ב בְּחַלּוֹנוֹת לִבְּךָ הָאֲטוּמִים הֵצַצְתִּי לְחַפֵּשׂ חֲרָךְ הִצַּעְתִּי לְךָ דֶּרֶךְ תָמִים וַעֲצֹם עַיִן מֵרַעַשׁ הַכְּרַךְ הַבֵּט אֶל עָל, רָם
סימן כג כְּשֶׁרוֹאִים סִדְּרָה עַל רוֹצֵחַ סִדְרָתִי – אָנוּ הֲלוּמֵי הִרְהוּר… אֵיךְ? וְלִרְצֹחַ אָדָם בְּנַפְשׁוֹ, לְהַעֲלִיבוֹ, לִפְגֹעַ בַּהֲכִי יָקָר לוֹ – בַּכָּבוֹד?
בְּשַׂרְעַפֵּי לֵילוֹת עֲצוּבִים כד חשון תשפ"א בְּשַׂרְעַפֵּי לֵילוֹת עֲצוּבִים עוֹלוֹת מֵאֲלֵיהֶן הַדְּמָעוֹת כְּשֶׁעוֹלָמוֹת כְּבָר נֶחְרָבִים וְהַתִּקְווֹת אֵינָן נִשְׁמָעוֹת עַרְפִּלֵּי חֹשֶׁךְ מְסַבְּבִים וּצְעָקוֹת הַנֶּפֶשׁ נוֹרָאוֹת
נַפְשִׁי הַכְּמֵהָה ז' תמוז תש"פ נַפְשִׁי הַכְּמֵהָה וְהָעֲדִינָה מַה טּוֹבָה אַתְּ וְנִפְלָאָה נֶפֶשׁ אֲשֶׁר תִּשְׁרֶה בִּיגוֹנָהּ זִכְרִי אַתְּ אַהֲבַת הַבְּרִיאָה אֲהוּבָה שֶׁאַתְּ, עוּרִי נָא
מלים של סערת נפש לא יודע איך כותבים מכתב לנפש ולנשמה, אולי זו שיחה לתוך המהות העצמית הפנימית, או אפילו להקשיב לכיסופים הכי כמוסים
נפשי נבהלה ו' תמוז תש"פ נַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד אֵיךְ נִמְכַּרְתִּי לְחַיִּים שֶׁל תְּלָאוֹת וְאָנֹכִי אֲצוּלַת שָׁמַיִם נִגְזֶרֶת מִמְּצִיאוּתוֹ וּבַת מֶלֶךְ וְקוֹל מִשַּׁחַק הֱשִׁיבַנִי אַתָּה
להרגע מול התובענות של החיים שלהי אייר תשע"ה ליקירי…. קשה לי במכתב כזה, קליל של בוקר טרוט עינים, לפני השקטת קפה ודהירה למטלות החיים
אֶתְלוֹנְנָה שיר לחג הסוכות בְּצֵל צַחְצָחוֹת שֶׁל אֱמוּנָה בְּהִירָה אֶסְתַּתֵּר וְאֶתְחַבֵּא מֵעוֹלָם הַגְּעָרָה מִמֶשֶׁק כַּנְפֵי הָרוּחַ מִתּוֹך הַסְּעָרָה אֶבְרַח אֶל הָעִטּוּף שֶׁל אֵ'ל הַטָּהֳרָה
הִתְעוֹרְרוּת קוּמִי עוּרִי נַפְשִׁי הַתַּמָּה הַיְשָׁנָה אֵיךְ תִּשְׁנִי וְכָאן הִיא הַשְּׁכִינָה פַּלָּצוּת תֹּאחֲזְךָ נֶפֶשׁ נַעֲנָה עִמְדִי וַחֲלִי פְּנֵי מְקַבֵּל חֲנִינָה
הַנֶּפֶשׁ אֵינֶנּוּ מַכִּירִים אוֹתָהּ, וְאֶת מַה שֶּׁהִיא אוֹהֶבֶת הִיא יְצִירָה אֱלֹקִית וְהִיא כָּל כָּךְ מֻרְכֶּבֶת פַּעַם הִיא כֹּה כְּאוּבָה וְגַם מְאֹד מִתְאַכְזֶבֶת וְהִנֵּה הִיא
נפשי רוצה לדעת ליל ערב ראש חודש כסליו תשפ"א אֶת הָאֱמֶת נַפְשִׁי רוֹצָה לָדַעַת מַמָּשׁ לָחוּשׁ, וּבָאֲצִילוּת לָגַעַת קוֹלוֹת מֵאֹפֶל נִשְׁמָתִי שׁוֹמַעַת וְאֶל תִּקּוּן
נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱלֹקֵיכֶם – שבת נחמו קשה לנחם אבלים. קשה שבעתיים להתנחם. ובמיוחד כשהאבל הוא על בסיס קיומי אשר אין מציאות להתמודד עמו.
טיול בשבילי הנפש… כמה קולמוסים השתברו לנסות ליצור מתאר קווי נכון של הנפש האנושית. לצד גדולי ישראל שחקרו את תכונות הנפש, מהסיבה הפשוטה: הם היו
אני לא שולח ספאם. אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת.