שיעור אמונה 097 – הַגִּבּוֹר רוֹצֶה רַק הַכְנָעָה
הַגִּבּוֹר רוֹצֶה רַק הַכְנָעָה כ"ט תשרי תשפ"ד תמצית דיבורים בקידושא־רבה דשבת בראשית בַּמַּעֲשֶׂה שֶׁל בַּעַל תְּפִלָּה מְסַפֵּר רַבִּי נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב זי"ע: וַיְהִי הַיּוֹם, וְהָיָה
הַגִּבּוֹר רוֹצֶה רַק הַכְנָעָה כ"ט תשרי תשפ"ד תמצית דיבורים בקידושא־רבה דשבת בראשית בַּמַּעֲשֶׂה שֶׁל בַּעַל תְּפִלָּה מְסַפֵּר רַבִּי נַחְמָן מִבְּרֶסְלֶב זי"ע: וַיְהִי הַיּוֹם, וְהָיָה
הַגְדָּלַת שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ י"א תשרי תשפ"ד מָחֳרָת יוֹם הַכִּפּוּרִים נִקְרָא "שֵׁם ה'", גָאטְס נָאמֶען, כִּי אָז מַתְחִילִים לוֹמַר שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ שֶׁלֹּא כְּבַעֲשֶׂרֶת יְמֵי תְּשׁוּבָה
כי אני ידעתי כי גדול ה' בעזרת השם יתברך, ערב ראש חודש אדר תשפ"א לכבוד האברך היקר והנעלה והחמוד ר' … שיחי' הנה זה
מסע של אבודים מוצאי שבת חזון תש"פ רבי נחמן מברסלב זי"ע, בסיפורו המפעים הראשון, מעשה מבת מלך, שם מתואר המסע הנוראי של הנשמה, שהמשנה
מכתב עשרים ושלושה בעזרת השם יתברך, ערב שבת קודש לסדר בלק, י"א תמוז תש"פ. לכבוד האברך היקר והנעלה ר' …. שיחיה. שמחתי מאד שהמכתבים פועלים
אשרינו שזכינו לדעת מרבי כזה! בתורה ס"ו הרבי מדבר על הצדיק שמכרח לעשות תשובה בעד ישראל. והנה תחילת התורה היא בנויה על פי המשל
מַשְׁמָעוּת הַבְּרָכָה שֶׁל "לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב" אַחַת הַבְּרָכוֹת שֶׁל בִּלְעָם שֶׁהֵן בְּעֶצֶם הַשְׁתָּלָה אֱלֹקִית בְּפִיו שֶׁל הַנָּבָל, הִיא הַפָּסוּק שֶׁאָנוּ אוֹמְרִים בְּמַהֲלַךְ תְּפִלַּת
גוף מזוכך ומוכן רק לרצון השם יומא דהילולא ב' תמוז תש"פ מול הכנרת ותכול שמיה הנהדרים, בעיר הקסומה טבריה של מעלה, שוכן בית עלמין
הדיבורים של הרשעים… בָּעוֹלָם מִתְרַחֲשִׁים כָּל מִינֵי קְשָׁרִים, הֶבְלוֹ שֶׁל עוֹלָם מָלֵא מֵהֶם, הַקְּשָׁרִים נוֹצָרִים עַל יְדֵי שִׂיחָה בֵּין בְּנֵי אָדָם, כֹּחַ הַדִּבּוּר שֶׁל
טֻמְאַת הָאִינְטֶרְנֶט א. צָרִיךְ שֶׁתֵּדַע, אֲהוּבִי, אָחִי הַיָּקָר, שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר, יוֹרְדִים מִן הַשָּׁמַיִם נִסְיוֹנוֹת קָשִׁים וּמָרִים, כְּדֵי לְנַסּוֹת אֶת נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל, הַאִם יֵלְכוּ אַחַר
דור המבול הנלכד ברשת המין האנושי הוא גאון בחיסול עצמי, אם נשים לב, כמעט כל הטכנולוגיות המבורכות נוצלו על ידי בני אדם לרוע, לא
א. ה' שמעתי שמעך יראתי חבקוק הנביא אומר (ג, ב): "ה' שמעתי שמעך יראתי", הפסוק מלמד אותנו בדרך רמז (לא פשוטו של מקרא), יסוד
עיזבו אותם, את הילדים שלכם לא הייתי מאחל לאף ילד בישראל הורים לחוצים ודאוגים יתר על המידה הלחוץ הינו לוחץ, וילד לחוץ אינו ילד
פניני תובנה אודות מושג הבחירה הבחירה שלנו לעשות או לא לעשות דברים כאלו או אחרים היא פשוטה ומורכבת. פשוטה משום שהיא ככה במלוא מובן
לשבחה של תזוזה יהודית … וְאִם אַתָּה רָחוֹק מְאֹד מְאֹד מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַךְ, וְנִדְמֶה לְךָ, שֶׁאַתָּה פּוֹגֵם בְּכָל שָׁעָה מַמָּשׁ נֶגְדּוֹ יִתְבָּרַךְ, עִם כָּל זֶה
באהבתה ישגה תמיד מיום עמדו על דעתו, משנות נעוריו היפות שהוקדשו כולן לשמים, נדבק מוהרא"ש הקדוש באש התורה הקדושה, המשיכה העזה לספרי רבינו ומוהרנ"ת, גררה
אני לא שולח ספאם. אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת.