הקשית לשאול, אחי וידידי, כי חסיד ברסלב, הוא חסיד של רבנו ז"ל, ומי שרוצה לדעת מהו חסיד ברסלב, עליו להכיר את הרבי של חסידי ברסלב היינו ללמוד את ספריו הקדושים, ולא כל הרוצה ליטול את השם – יבוא ויטול, תיכף כשמוצא חן בעיניו איזו תנועה ברסלבית הוא כבר שם, ומככב בראש כל חוצות על שמו של הצדיק, מבלי שידע אפילו מקצת מדרכי תורתו.
עם זאת, יש דברים כלליים שעל החסיד לדעת אפילו תיכף בהתקרבותו, שהם שלש הלכות כלליות, התבודדות, שולחן ערוך וראש השנה באומן, ולעשות קביעות בספרי רבינו ז"ל בכל יום ויום, שאז יאיר עליו אור הצדיק ויזכה לבוא אל מה שצריך לבוא בעולם הזה, ולהגיע אל תיקונו הפרטי.
חסיד ברסלב הוא אדם שהולך בתמימות, שאין בו ליצנות וציניות, חסיד ברסלב הוא אדם שיש לו אמונה זכה בהשם יתברך ובהשגחתו הפרטית, חסיד ברסלב חי עם הקב"ה כל ימי חייו, הוא שמח עם הקב"ה הוא מדבר אל הקב"ה, נושם את הקב"ה וכו' וכו', חסיד ברסלב יש לו שלום בית נפלא ואהבת ישראל – ודברים אלו ראו בחוש אצל כל המקורבים לרבנו ז"ל, שהפכו להיות חידושים נפלאים, ודברי רבינו פעפעו בלבם באור גדול עד מאד,
חסיד ברסלב מקיים את השולחן ערוך בהידור, בדקדוק מתוך שמחה, שומר על זמני התפילות, אוהב את ה' ואת מצוותיו, מתפלל באריכות ובדביקות, במחאת כף ובשמחה, חסיד ברסלב יש לו מחשבות קדושות, שומר את עיניו ואת מחשבתו, הוא מתעסק בחייו הנצחיים, זוכר מעלמא דאתי, וכל מעשיו לשם שמים.
זה כאילו לתאר צדיק אמיתי שחי בדורות הקודמים, אבל מי שמעיין אפילו מעט בספרי רבנו ז"ל, רואה שזה הכיוון, שאדם מתרומם ברמה שלא תתואר על ידי ספרי רבנו ז"ל, הוא מתקרב אל השלימות שהוא לא חלם שישנה בעולם, קם לתיקון חצות, מתפלל שחרית מוקדם, ועוסק בשיעורים כסדרם בכל חלקי התורה הקדושה, וכל מעייניו הם איך לעשות רצון הבורא יתברך.
כמה שנכתוב על חסידות ברסלב לא נסיים, כי היא כוללת הכל ממש, אבל שתי ההנהגות שצווה רבנו ז"ל את כל אנ"ש – ללמוד בכל יום שו"ע (ולהקפיד על קיומו) ולהתבודד בכל יום שעה אחת, הופכים את האדם לצדיק גמור, עם הזמן הוא חש איך הוא מתנקה לגמרי מכל הזוהמה שלו, ונהיה אדם חדש, אדם שדבוק בהשם יתברך, שיש לו קשר יום יומי להשם יתברך על ידי תפלה ותורה, ועל ידי שמחת המצוות ואהבה עצומה להשם יתברך.
וכל זה בתנאי שאינו מתעסק בפוליטיקה שמחלחלת גם לשורות חסידי ברסלב, לא מבעיא פוליטיקה שלא נותנת לנשום לדבר אחר, אלא אף דברים קטנים, מחלוקות קטנוניות של מי בראש וכו', רבנו ז"ל אמר, שהוא כבר הוציא מאתנו את הגדלות וכו', וכך רואים את הברסלבר חסיד שאינו רוצה כלום כי אם אותו יתברך, אשרי הצדיקים ואשרי דבקיהם.