{שיעור אמונה 048 – לחוות את החיים האלוקיים}

טעמו וראו כי טוב ה'

י' סיון תש"פ

 

שלימות האמונה היא לדעת שהקדוש ברוך הוא פועל מתוכי, וכל סביבת חיי ומאורעותיהם, הם הטובה הגמורה של האלוקות, שאין עוד טוב מזה כלל, גם הקשיים של העולם – הם רק זירת הפעולה שלנו, הם לא קשורים אלינו באמת, אנו מעל זה, אבל אין לנו את הכוח להבין את זה, כי אם בהמון התבוננות על המציאות שלנו בעולם הזה, ובירור הדבר הזה בא אחרי המון ליבון ועומק המחשבה, לדעת איפה אנו, ולמה אנו, ואיך אנו וכו' וכו', ואשר הכל היא נקודת החיות האלוקית שחיה בתוכנו, כביכול, ואין שום רע יורד מן השמים.

הרבה אנשים חוזרים על המשפט הזה – אין רע יורד מן השמים, אבל לחוות את הדברים שעוברים עלינו כטוב גמור – קשה למרביתנו, משום שאנו חשים יותר את המציאות המזויפת שסביבנו מאשר את המציאות הרוחנית האמיתית, את העומק של החיים, החויה הכי עמוקה שנקראת חיים, היא חויה של טוב גמור, שאין שם שום איזכור לרע שעובר כאילו על האדם, הטוב הזה, הוא הניצוץ האלוקי שמתגלה לאדם, ואז רואה את האמת.

הצדיקים הקדושים חוו את הטוב הזה כל הזמן, כל רגע בחיים, לראות בטוב ה', להבין את הטוב, גם כשהמעטפה קצת שחורה, ולא מראה את השקיפות של הטוב המוחלט, אבל מרוב אמונה פשוטה בהשם יתברך – הם לא ראו רע, גם בתלאות החיים הקשות ביותר, משום שאם הבורא הרחמן מסובב את זה – זה בודאי אמור להיות הטוב המוחלט, עצם הטוב, שאין בו שום רע כלל.

ההבנה הזו, שלא רק הצדיקים יכולים, אלא אנו גם יכולים – זה סוד האמונה העמוקה בקשר שלנו עם הקב"ה, כי "אני הוי"ה לא שניתי", לא חל שום שינוי בהשפעתו של חי החיים הנצחי, יתברך שמו, גם היום, וכל אחד מאתנו – יכול גם יכול להגיע לאותה קדושה עליונה, הנובעת מדבקות נפלאה בחיי החיים, בהרגשת אלוקות פנימית, המביאה את האדם 'להסכים' עם הרבונו של עולם, להודות לו על מה שעושה עמו, וגם התפלות שלו הן אחרת, הן מתוך ידיעה, שבסופו של דבר, מה שה' עושה – זהו הטוב.

אין זו אשליה כמו שהרבה טועים חושבים, זו היא האמת עצמה, פעמים רבות ניתן לראות זאת במציאות החיים הריאלית, איך המון דברים שחשבנו אותם לרעים ובלתי תקינים, הפכו לחלק מכריע מהתפתחות הטוב שלנו, מבלי משים, מה שהיה נראה לנו אז כלא טוב, התברר כטוב הגמור, על ידי השגחתו יתברך הפרטי פרטית והרחמנית עד אין סוף. זו מציאות שכל המתבונן בפרטי חייו לאשורם – שותף להכרתה.

כבר בעת ההתמודדות והתמורה, הנסיון והתלאה, עלינו להציץ לעתיד המתבהר, ברובד הסודי של היקום, אין מקום וזמן, העתיד הוא העכשיו של העכשיו, הטוב הגמור קיים כעת לנגד עינינו, ואנו יכולים לטעום ממנו גם כעת. זו לא עבודה פשוטה, ההצלחה לחיות כך באה אחרי תירגול יומיומי אמיתי – ימים ושנים, אבל כאשר רוכשים את התדר המופלא הזה, החיים הופכים לחווייתיים באמת, נושמים את נשימת החיים הנכונים, טועמים מטוב ה'.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיעור אמונה 011 – הרגשת הנהגת הבורא

הַרְגָּשַׁת הַנְהָגַת הַבּוֹרֵא הָעִקָּר הָרִאשׁוֹן הַזֶּה, לָדַעַת בִּידִיעָה חֲזָקָה וַאֲמִתִּית, שֶׁהַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא הוּא הַבּוֹרֵא, הוּא עִקַּר

שיעור אמונה 013 – שדר מן השמים

שֶׁדֶר מִן הַשָּׁמַיִם   הַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא שׁוֹלֵחַ לְכָל אֶחָד וְאֶחָד רְמָזִים נִפְלָאִים מִן הַשָּׁמַיִם בְּמַחְשָׁבָה דִּבּוּר

שיעור אמונה 015 – השגחה פרטית

דְּבֵקוּת בֶּאֱמוּנַת הַהַשְׁגָּחָה הַפְּרָטִית גִּלָּה לָנוּ מָרָן הַבַּעַל שֵׁם טוֹב הַקָּדוֹשׁ זי"ע, אוֹדוֹת נוֹרָאוֹת הַפְלָגַת

שיעור אמונה 017 – לאהוב את החוקים

מִדַּרְכֵי הָאֱמוּנָה – אַהֲבַת חֻקֵּי הַמִּצְווֹת חֵלֶק מִדַּרְכֵי הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה הִיא לֶאֱהֹב אֶת הַתּוֹרָה וְהַמִּצְווֹת,

קטגוריות