{168 אגרות לב בשר}

מכתב קסח

נקודת המלכות שבכל אחד

 

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר בלק (חוקת בחו"ל), ו' תמוז תשפ"ב.

לכבוד ידיד נפשי האהוב עלי מאד, היושב בתמידות בפנימיות לבבי לטוב כל הימים, הרב החסיד … הוי"ה ישרה עליך שכינת עוזו יתברך תמיד.

אחר דרישת שלומך הטוב באהבה רבה ועצומה מאד, בפרט אשר הטבת אתי מאד בהיותי במחניכם, הן באירוח היפה והנאה בביתך נאוה קודש בשבת קודש העברה, וכן בזה שהסעת אותי מהכא להתם, בסבר פנים יפות, והאחרון הגדיל, בלילה הקדוש שזכינו לו ביחד, אצל קברות הצדיקים אשר בארץ המה, שהם מתפללים על החיים שבאים אצלם ושופכים את כל אשר לבם אליו יתברך, ואני מכיר לך טובה גדולה על זה, ובעזרת השם יתברך, תשואות חן חן לך על זה, וכן תאמר בשם כולנו לזוגתך, על שטרחה וארחה אותנו יפה כל כך, והשם יתברך יתן את הברכה המופלגת בתוך ביתך, והשראת השכינה תהיה בקביעות אצלכם, ותזכו להרחבה גדולה בכל הענינים, בני, חיי ומזוני רויחי, והעיקר סייעתא דשמיא מרובה בכל תחומי החיים בגשמיות וברוחניות.

ההתקשרות שלנו ללימוד התורה ולחפש עצות לעובדה ולמעשה למען נוכל להכשיר מעשינו אליו יתברך, ברצונות, כיסופין וגעגועים של התרפקות להשם יתברך, כל זה אנו זוכים בזכויות של חנם, והשם יתברך יתן עזר וסיוע מלמעלה שחפץ ה' יצלח בידינו ונזכה ללמוד ביחד את ספרו של משיח, שהוא ספרו של רבינו, שעצתו "כלה זרע אמת", כמבואר בתורה ז', והאמת הזו תכנס בנו, כי אמת הוא רק הקב"ה כמו שכתוב: אמת ה' לעולם, כאשר יהודי מכניס בעצמו את האמת של הקב"ה הוא חי חיים אחרים לגמרי.

וכעת בדחילו ורחימו, ובתשוקה עצומה להסתופף בצל הצדיק האמת, ולינוק מדבש חלבו המתוק, נתחיל מההתחלה של התורה נ"ו, שאנו זמן רב כל כך מתעסקים בה, עם הפסקות הכי ארוכות, ובעזרת השם יתברך, נזכה להתחילה ולסיימה כראוי, ומי יתן שנזכה ללמוד על מנת לקיים, כי זהו העיקר.

וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים בְּהַקְרִיבְכֶם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַה' בְּשָׁבֻעֹתֵיכֶם, מִקְרָא קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם כָּל מְלֶאכֶת עֲבוֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ.

כִּי יֵשׁ בְּכָל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל בְּחִינַת מַלְכוּת – כל יהודי, משורש נשמת ישראל, כנסת ישראל, היא סוד המלכות אמונה, וכשאדם מישראל יודע שיש לו בחינה של מלכות, הוא מבין ששכינה לנגדו, כל מה שהוא עושה בעולם, נעשה כך בעולמות, והשם יתברך מנהיג את העולם באמצעות נשמות ישראל, כי הם עלו במחשבה תחילה, וכל ההתקשרות של עולם העשיה הגשמי הזה אל הבורא הוא באמצעות נשמות ישראל, כי היה דבר ה' אל נביאיו בני בחוניו אברהם יצחק ויעקב, ומהם תוצאות חיים לתקן עולם במלכות שדי, ונמצא, שבשורש, כל ישראל בני מלכים הם, והם מסוד המלכות, וזה דבר שצריך להתחזק עמו, לידע, שיהודי הוא מלך, יש בו בחינה של מלכות, שאם נבחן ונעמיק היטב, נבין שיש בו מלכות, ובידו למשול כרצונו. ואין המלכות של זה דומה לזה, כי המלכות מתראה בריבוי נשמות ישראל בריבוי גוונין נפלאים, כי זה עומק יופי המלכות, שאין היא מושלת בכל מקום בשוה כלפי חוץ, אבל מלכותה מתפשטת מקצה אל קצה, ומלכותו בכל משלה. ולכן וְכָל אֶחָד לְפִי בְּחִינָתוֹ, כֵּן יֵשׁ לוֹ בְּחִינוֹת מַלְכוּת –  כל השפעה בעולם, היא בסוד המלכות, שההשפעה כביכול מולכת על המושפע, וכל אחד מישראל, השליחות שלו אינה כשאר אדם שחי ואוכל ומגדל ילדים ומת, אלא השליחות של ישראל היא להאיר את המלכות של השם יתברך, תוך כדי חייו הכלליים והפרטיים של היהודי, וממילא, כל נקודה של השפעה של כל אחד מישראל, יש לה בחינה של מלכות, וכשזוכר אדם שיש לו בחינה של מלכות, הוא נזהר ביותר בכל תנועה של חיים שלו, כי כל מה שהוא עושה – יש לזה משמעות, ויש לו כמה בחינות של מלכות לכל אחד ואחד, וזה שאומר רבינו: יֵשׁ שֶׁהוּא שׂוֹרֵר בְּבֵיתוֹ – יש אחד שאין לו שום השפעה חיצונית ממנו והלאה, הוא איש שקט, לא מביע דעתו, לא מתענינים בו, והיה אפשר לתהות: איפה המלכות שלו? האיש הזה יש לו כוחות עצומים של מלכות, אלא שהם באים לידי ביטוי וגילוי רק בביתו, וזו היא ה'שררה' שלו, שהיא ביטוי למלכות, וזה נפקא מינה מאד למעשה, כי כאשר ידע אדם, שאף שבעולמנו הוא איש פשוט, ואין לו שום השפעה ותרומה על החברה שמסביב לו, אבל יש לו מלכות! כי הוא מנשמות ישראל שיש להם מלכות, והמלכות הזו מתבטאת בהנהלתו את ביתו, וכמה רגש ועומק יקדיש לביתו, כאשר יבין שהוא שם בסוד המלכות, ומלכותו יתברך מתלבשת בו למען השליחות המיוחדת לו, שהוא רק שורר בביתו, וְיֵשׁ שֶׁהוּא מוֹשֵׁל בְּיוֹתֵר – שיש לו השפעה וסמכות במעגלים נרחבים יותר, שאנשים מקשיבים לו גם בבית המדרש או בעבודה, שיש אנשים שנושאים עיניהם לפקודתו, ברצון או שלא ברצון, כל הדברים האלו, צריכים לדעת תמיד, שהם מאתו יתברך, ואז מחזירים את הממשלה להקב"ה, אבל צריך להיות מודע לזה, שאדם נמצא בשליחות של מלכות, והוא חייב בתפקיד קבוע בחייו למלאות את שליחות המלכות הזו על הצד הנכון והמדוייק, ואפשר לומר, שהמושל ביותר הזה, הוא זה שמרגיש את הממשלה בו, והוא מביע את מלכותו בכל מיני צדדים בחיים שלו, אבל כל אחד שהוא שורר בביתו יכול להרגיש לפעמים שיש לו בחינה של מושל ביותר, היינו שהבחינות הללו אינן קבועות אלא משתנות מאדם לאדם, ובאדם עצמו יש זמנים שהוא נדרש למלא איזו שליחות של מלכות, ולפעמים הוא צריך להיות שורר רק בביתו, אבל הכל נמשך מנקודה אחת, שהוא אחוד וקשור בספירת המלכות, וזה מרומם את האדם בכל הנהגתו הכללית והפרטית, כי הוא זוכר שהוא יש בו בחינה של מלכות, והחיים הם אחרים לגמרי. וְכֵן יֵשׁ שֶׁהוּא מוֹשֵׁל עַל כָּל הָעוֹלָם –  כמו שאנו רואים בחוש, שיש תלמידי חכמים, שדעתם כל כך נחשבת בעולם, ואנשים מכריחים את עצמם לעשות כפי דעתם, ונמצא שהם מושלים על כל העולם, ויש כאלו שמנצלים זאת בדרך שלילית, אבל זו מציאות, שיש אנשים שניתנת רשות לבחינת המלכות שלהם להתפשט כל כך, וכל אחד צריך לדעת מה ואיך לעשות עם המלכות הזו. ולא נראה טעות לומר, שגם אדם שהוא שורר בביתו בלבד, יכול בהחלטה אחת להיות מושל על כל העולם, ולא שצריך לרדוף אחר דברים כאלו, אלא שאם אדם זוכה להכיר באיזו נקודה שאותה הוא צריך להשליט על העולם, לא מן הנמנע שהבחינה של מלכות שבו מרגשת זו, אלא שהכל לפי הסודות הנעלמים של הבריאה, למה השם יתברך ממשיל את זה על כך וכך ואת זה כך וכך, ואחד הוא שורר רק בביתו, כי הכל מדוייק ומחושב בחשבון צדק, ורק שצריך לחשוב תמיד בחשיבה כזו, חשיבה של מלך הממלא שליחות מלכותו. כָּל אֶחָד לְפִי בְּחִינַת הַמַּלְכוּת שֶׁיֵּשׁ לוֹ – היינו זה שאנו רגילים לראות הבדלים בין בני אדם בנקודת המלכות, אין לטעות שהכל לפי הכשרון והמקרה, אלא הכל לפי איך שה' סיבב שלכל אחד, יתנהל הכל, לפי בחינת המלכות שיש לו מתוקף היותו מושרש בנשמות ישראל שהם מסוד המלכות, ודעת לנבון, שיש צדיקים שהם כל כך ביטלו את עצמם להשם יתברך, והאירו בנפשם את ספירת המלכות בתכלית השלימות, ממילא דבר זה ניכר בעולם, והכל הכתירו אותם, ברבות הימים אשר יודיעו חכמה, למאן מלכי רבנן. בִּבְחִינוֹת: "שָׂרֵי אֲלָפִים וְשָׂרֵי מֵאוֹת וְשָׂרֵי חֲמִשִּים וְשָׂרֵי עֲשָׂרוֹת" – שבודאי לפי חלוקה זו, כל אחד היה שר על כך וכך, אחרת מזולתו, כמו כן כל אחד מישראל, הוא בדיוק ממונה על כמה וכמה שהועידו לו מן השמים, ובהמשך נלמד בע"ה, איך מתנהגים עם המלכות הזו שקיבל כל אחד.

אחי, אחי, עלינו לשבח ולהודות להשם יתברך, שדיבורים כאלו אנו זוכים ללמוד, כי רבינו מגלה לנו את סתרי הבריאה ממש, ובכל דיבור ודיבור של רבינו, ובכל הטיה של המשפטים הללו, יש סודות עצומים ועצות נפלאות איך לעבור את החיים בשלום.

בעזרת השם יתברך, יתן את הכח ללמוד ולכתוב עוד.

הרי כאלו דברי ידידך

שלמה ברוך בלוי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

001 אגרות לב בשר

מכתב ראשון יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ז' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה … שֶׁיִּחְיֶה.

001 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, יוֹם רְבִיעִי לְסֵדֶר שְׁמוֹת תשע"ו. לִכְבוֹד יְדִיד נַפְשִׁי הָאַבְרֵךְ הֶחָשׁוּב …., שֶׁיִּחְיֶה.

002 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שֵׁנִי   יוֹם שני לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ח' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה… שֶׁיִּחְיֶה.

002 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, י' באדר תשע"ד. לכבוד ידיד נפשי … שיחי'. יש לי היום התרגשות,

003 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שְׁלִישִׁי   יוֹם שְׁלִישִׁי לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, ט' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד  הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

003 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, יוֹם א' לְסֵדֶר שְׁמוֹת תשע"ו לִכְבוֹד יְדִיד נַפְשִׁי … שֶׁיִּחְיֶה הִנֵּה שָׂמַחְתִּי

004 אגרות לב בשר

מִכְתָּב רְבִיעִי   יוֹם רְבִיעִי לְסֵדֶר בְּשַׁלַּח, י' בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה … שֶׁיִּחְיֶה.

004 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, ליל כ"ב בשבט, אור ליום חמישי משפטים, תשע"ד. לכבוד ידיד נפשי האהוב

005 אגרות לב בשר

מִכְתָּב חֲמִישִׁי   יוֹם שְׁנֵי לְסֵדֶר יִתְרוֹ, ט"ו בִּשְׁבָט תש"פ לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

005 מכתבי נשמה

בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, י"א בְּטֵבֵת תשע"ו. לִכְבוֹד יְדִידִי הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה, אָהוּב וְנֶחְמָד עַד לִמְאֹד …

006 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁישִׁי   יוֹם שְׁלִישִׁי לְסֵדֶר יִתְרוֹ, ט"ז בִּשְׁבָט תש"פ. לִכְבוֹד  הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

006 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר ויצא, ד' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

007 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר ויצא, ה' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

008 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שְׁמִינִי   יוֹם חֲמִישִׁי לְסֵדֶר שְׁלַח, יט סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה ר'

008 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר ויצא, ו' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

009 אגרות לב בשר

מִכְתָּב תְּשִׁיעִי   יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר קֹרַח, יוֹם כ"ב סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה

009 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר ויצא, ז' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

010 אגרות לב בשר

מִכְתָּב עֲשִׂירִי   יוֹם שֵׁנִי לְסֵדֶר קֹרַח, יוֹם כ"ג סִיוָן תש"פ. לִכְבוֹד בֶּן אָחִי, הָאַבְרֵךְ

010 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום חמישי לסדר ויצא, ח' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

011 אגרות לב בשר

מִכְתָּב אחד עשר יום שלישי לסדר קרח, כ"ד סיון תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר וְהַנַּעֲלֶה

011 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי עש"ק לסדר ויצא, ט' בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי

012 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שנים עשר ערב שבת קודש לסדר קרח, כ"ז סיון תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר

012 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, מוצאי שבת לסדר ויצא, יא בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

013 אגרות לב בשר

מכתב שלושה עשר מוצאי שבת קודש לסדר קרח, כ"ח סיון תש"פ.   לכבוד חברי האברך

013 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר וישלח, יא בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

014 אגרות לב בשר

מִכְתָּב אַרְבָּעָה עָשָׂר   יוֹם רִאשׁוֹן לְסֵדֶר חֻקַּת, כ"ט סִיוָן תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ הַיָּקָר

014 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שני לסדר וישלח, יב בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

015 אגרות לב בשר

מִכְתָּב חֲמִשָּׁה עָשָׂר   יוֹם שֵׁנִי לְסֵדֶר חֻקַּת, ל' סִיוָן, א' דְּרֹאשׁ חֹדֶשׁ תַּמּוּז תש"פ.

015 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר וישלח, יג בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

016 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁשָּׁה עָשָׂר   ערב שבת קודש לסדר חוקת, ד' תמוז תש"פ.   לִכְבוֹד הָאַבְרֵךְ

016 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר וישלח, יד בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

017 אגרות לב בשר

מִכְתָּב שִׁבְעָה עָשָׂר מוצאי שבת קודש לסדר חוקת, ה' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר

017 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי ערב שבת קודש פרשת וישלח, טז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי

018 אגרות לב בשר

מכתב שמונה עשר יום ראשון לסדר בלק, ו' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר והנעלה

018 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום שישי ערב שבת קודש פרשת וישלח, טז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי

019 אגרות לב בשר

מכתב תשעה עשר יום שני לסדר בלק, ז' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך היקר והנעלה

019 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, מוצאי שבת קודש פרשת וישלח, יז בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי

020 אגרות לב בשר

מכתב עשרים בעזרת השם יתברך, יום שלישי לסדר בלק, ח' תמוז תש"פ.   לכבוד האברך

020 מכתבי נשמה

בעזרת השם יתברך, יום ראשון לסדר וישב, יח בכסליו תשע"ז. לכבוד ידידי היקר לי מאד,

021 אגרות לב בשר

מכתב עשרים ואחד בעזרת השם יתברך, יום רביעי לסדר בלק, ט' תמוז תש"פ.   לכבוד

קטגוריות