מוסד השידוכים
מוסד השידוכים, ואיך וכמה? ט' אייר תשפ"ב מראשית ההסטוריה של עמנו, בתחלתה של התורה הקדושה כבר ראינו את אבינו הראשון מביא לבנו יצחק על
מוסד השידוכים, ואיך וכמה? ט' אייר תשפ"ב מראשית ההסטוריה של עמנו, בתחלתה של התורה הקדושה כבר ראינו את אבינו הראשון מביא לבנו יצחק על
הזוגיות כפעילות רוחנית קדושה כ"ז תשרי, יום חמישי לסדר בראשית תשפ"א והאדם ידע את חוה אשתו. הזיווג מכונה בתורה הקדושה בלשון 'ידיעה', הקשר הזוגי
לדעת לשלם מחיר רישמו כלל זה לפניכם – בחיים אין שום דבר בחינם, לכל דבר יש מחיר! גם אם אינו משולם במטבעות של כסף ממשיות,
לדעת לכבד… לרבים מאתנו, נתפש נושא הכבוד דווקא ככזה הקשור למידת הגאוה המאוסה, לגאוותן הקלאסי אנו רגילים לקרוא: חולה כבוד! אכן, כל הרודף אחר הכבוד
אתה לא יודע הכל… ברצוני בשורות אלו לשרטט קוים לדמותה של החולשה האנושית הדי נודעת, הגורמת לנו להחשיב את עצמנו כיודעים הכל! מבינים לעומק! וגם
למצוא את הזמן! עם כל הרצון הטוב, לא ייתכן לבנות את הקשר האמיתי בין שְׁנַיִם-נְשׂוּאִים, אם לא 'יִפָּגְשׁוּ' מפעם לפעם. והכונה שעליהם לקיים 'פגישה' נפשית
לדעת לוותר… חכמינו אמרו במדרשם הטוב (במדבר רבה ט, ב): "לימדה אותך התורה, שתהא ותרן בתוך ביתך, נשפך יין? הוי ותרן". מידת הוותרנות היא מהמקלות
לדעת להקשיב… אחד מיסודות התקשורת הנכונה בין איש לרעהו, הוא לדעת להקשיב, רבות נאמר ונכתב בענין זה, אך מידה מרובה של נחיצות יש בין שנים
לדעת לדבר… "לֹא כָּל דִּבּוּר נִקְרָא דִּבּוּר, כִּי דִּבּוּר שֶׁאֵינוֹ נִשְׁמָע וְנִתְקַבֵּל אֵינוֹ נִקְרָא דִּבּוּר, בְּחִינַת (תְּהִלִּים יט): "אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם"
השקפת חז"ל מעשית שבונה עולם כולם מכירים את המצוה של "ואהבת לרעך כמוך", כמוך ממש, וכלשון חז"ל: 'מה שעליך שנוי אל תעשה לחברך', נכון שלא
השם היפה – לכלוכית חכמינו זכרונם לברכה, מורי דרכנו הם, לא רק בהלכות התורה הקדושה ובאורחות נתיבותיה כי אם חיינו היומיומיים מונהגים על ידי ראייתם
רוצה לבכות? אף אחד לא מפריע לך… כל העולם מתבוסס בבועת הספק הזו איך בונים זוגיות איכותית? זוגיות טובה. כזו אשר היא עמידה בפני כל
לדעת שאין 'חינם' בעולם… כל אדם בר דעת וישר, מכיר את התופעה של משיכת יתר, את האשליה בה בעל החשבון 'חוגג' על כסף שאין לו,
אני לא שולח ספאם. אפשר לבטל את ההרשמה בכל עת.